[D3 ALL ] Montaż haka holowniczego
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
[D3 ALL ] Montaż haka holowniczego
Planuję montaż haka holowniczego do mojej A-ósemki.
Po teoretycznej analizie tematu widzę 4 opcje:
1. Zakup dedykowanego/oryginalnego nowego zestawu Westfalia- koszt ok. 3200 PLN
2. Zakup haka oryginalnego używanego- koszt: mechanika ok. 1600PLN + sterownik 400 PLN
3. Zakup zestawu dedykowanego ale NIEORYGINALNEGO np. z firmy AUTO-HAK ze Słupska:
http://autohak.com.pl/index2.php?id=97. Koszt 700-1200 w zależności od wersji.
4. Montaż haka od D4 z automatycznym elektrycznym składaniem np.:
http://allegro.pl/audi-a8-4h0-hak-holow ... 64878.html
Koszt części niewielki bo mechanika do 1000PLN, sterownik do 150PLN natomiast bajer jest niezły. Pytanie tylko czy jest możliwe założenie takiego haka do D3?
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma jakieś doświadczenie z tym tematem?
Po teoretycznej analizie tematu widzę 4 opcje:
1. Zakup dedykowanego/oryginalnego nowego zestawu Westfalia- koszt ok. 3200 PLN
2. Zakup haka oryginalnego używanego- koszt: mechanika ok. 1600PLN + sterownik 400 PLN
3. Zakup zestawu dedykowanego ale NIEORYGINALNEGO np. z firmy AUTO-HAK ze Słupska:
http://autohak.com.pl/index2.php?id=97. Koszt 700-1200 w zależności od wersji.
4. Montaż haka od D4 z automatycznym elektrycznym składaniem np.:
http://allegro.pl/audi-a8-4h0-hak-holow ... 64878.html
Koszt części niewielki bo mechanika do 1000PLN, sterownik do 150PLN natomiast bajer jest niezły. Pytanie tylko czy jest możliwe założenie takiego haka do D3?
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma jakieś doświadczenie z tym tematem?
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Ja wlasnie mysle nad hakiem do D3, ale rozwazam tylko na razie opcje 2 lub 4.
Opcja z D4 jest nie dosc, ze tansza to jeszcze sklada sie sam. Trzeba przejrzec schematy z ELSY do D4 i jak zrobi sie cieplo i trafi cos ciekawego na aukcji kupic i dzialac.
W D4 z tego co na szybko patrzylem, hak robi juz za wzcmocnienie, wiec trzeba je zrzucic. Reszta to pewnie akurat roznica w otworach montazowych.
Opcja z D4 jest nie dosc, ze tansza to jeszcze sklada sie sam. Trzeba przejrzec schematy z ELSY do D4 i jak zrobi sie cieplo i trafi cos ciekawego na aukcji kupic i dzialac.
W D4 z tego co na szybko patrzylem, hak robi juz za wzcmocnienie, wiec trzeba je zrzucic. Reszta to pewnie akurat roznica w otworach montazowych.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
Mnie też najbardziej pociąga opcja nr 4 ale trzeba przyznać, że jest to najambitniejszy wariant.
Oprócz mechanicznego dostosowania haka trzeba dość mocno zaingerować elektrykę- sterownik, przycisk sterujący itp.
Na razie, w oczekiwaniu na lepszą pogodę, muszę ogarnąć temat ELSY i ETKi. Na razie nie mam dostępu do nich.
[ Dodano: 2016-04-18, 10:34 ]
Niestety opcja nr 4 odpada.
Mechanicznie haki do D3 i D4 są różne. Bez przeróbek nie da się założyć haka z D4 do D3
Czy w ogóle takie przeróbki są możliwe trudno powiedzieć. Dzwoniłem do dwóch firm zajmujących się montażem haków i powiedzieli, że to niemożliwe.
Kolejny problem to elektryka. Ponoć dołożenie serownika od nowszego modelu oznacza problemy z dostosowaniem wiązki, dołożeniem dodatkowego przycisku do rozkładnia haka itp. Na końcu pojawia się problem kodowania. Nikt nie jest w stanie powiedzieć czy jest to możliwe.
Oprócz mechanicznego dostosowania haka trzeba dość mocno zaingerować elektrykę- sterownik, przycisk sterujący itp.
Na razie, w oczekiwaniu na lepszą pogodę, muszę ogarnąć temat ELSY i ETKi. Na razie nie mam dostępu do nich.
[ Dodano: 2016-04-18, 10:34 ]
Niestety opcja nr 4 odpada.
Mechanicznie haki do D3 i D4 są różne. Bez przeróbek nie da się założyć haka z D4 do D3
Czy w ogóle takie przeróbki są możliwe trudno powiedzieć. Dzwoniłem do dwóch firm zajmujących się montażem haków i powiedzieli, że to niemożliwe.
Kolejny problem to elektryka. Ponoć dołożenie serownika od nowszego modelu oznacza problemy z dostosowaniem wiązki, dołożeniem dodatkowego przycisku do rozkładnia haka itp. Na końcu pojawia się problem kodowania. Nikt nie jest w stanie powiedzieć czy jest to możliwe.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Założyłem osobny temat dotyczący haka z D4: http://a8team.pl/d4-all-rysunki-kontrol ... t19600.htm ale nikt nie kwapi się do odpowiedzi, również czekam na info z firm, które je montują. Mocowanie belki można pozmieniać, mi głównie rozchodzi się o dół, bo jak szerokości będą inne to znów by to trzeba było przerabiać, ciąć, spawać - rzeźbić.
Co do elektryki - nie wiem co byś chciał tam kodować, zamontować jako osobny układ, przycisk zrobić jak w BMW (nie wiem jak ma to VAG a konkretnie D4) w bagażniku.
Tak w ogóle ma ktoś film jak wygląda składanie i rozkładanie w D4 ?
Bo jeśli wygląda to podobnie:
..to jeszcze zostaje kwestia tego, czy w D3 będzie miejsce na niego by się tak chował.
Co do elektryki - nie wiem co byś chciał tam kodować, zamontować jako osobny układ, przycisk zrobić jak w BMW (nie wiem jak ma to VAG a konkretnie D4) w bagażniku.
Tak w ogóle ma ktoś film jak wygląda składanie i rozkładanie w D4 ?
Bo jeśli wygląda to podobnie:
..to jeszcze zostaje kwestia tego, czy w D3 będzie miejsce na niego by się tak chował.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
Jeśli chodzi kodowanie chodzi mi o to żeby system działał tak jak w przypadku oryginalnego rozwiązania tzn. po założeniu haka zmienia się między innymi sposób działania układu ESP, skrzyni biegów, odłączone zostają tylne czujniki parkowania itp.
Wymaga to dodania sterownika haka i jego skonfigurowanie w systemie.
Ale rzeczywiście jeśli chcemy zrezygnować z powyższych funkcjonalności można, tak jak piszesz, dodać hak jako osobnym niezależny układ. Wtedy pozostanie tylko kwestia dostosowania mechaniki montażu.
Wymaga to dodania sterownika haka i jego skonfigurowanie w systemie.
Ale rzeczywiście jeśli chcemy zrezygnować z powyższych funkcjonalności można, tak jak piszesz, dodać hak jako osobnym niezależny układ. Wtedy pozostanie tylko kwestia dostosowania mechaniki montażu.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
Zbyt wiele szczegółów nie znam. To co wiem że po podpięciu haka system zakłada że ciągniemy przyczepę. W związku z tym stabilizacja toru jazdy musi to uwzględnić. To samo jest ze skrzynią biegów. Mamy dodatkowe obciążenie więc charakterystyka pracy skrzyni też musi ulec zmianie. Czujniki parkowania oczywiście przestają mieć sens jak mamy z tyłu przyczepę.
Gdzieś też czytałem, że po podpięciu haka pojawia się jakieś menu w MMI. Jenak nie wiem co dokładnie w nim jest. Może ktoś kto ma oryginalny hak jest w stanie coś na ten temat dodać do wątku?
Gdzieś też czytałem, że po podpięciu haka pojawia się jakieś menu w MMI. Jenak nie wiem co dokładnie w nim jest. Może ktoś kto ma oryginalny hak jest w stanie coś na ten temat dodać do wątku?
Jedynie w menu zawieszenia pojawia się info o podłączeniu przyczepy jeśli o MMI chodzi. A zmienia się cała seria rzeczy. Ogólnie z rzeczy ważnych to zawiecha, abs, esp, skrzynia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
Nie ma opcji elektrycznie sterowanego haka do D3 dlatego kolega się pyta o hak z D4.danishow pisze:A czemu koniecznie z D4, jest masa różnych do D3? ...chodzi o ten chowający się?
Niestety nie pasuje on mechanicznie do D3. Nie wiem czy jest to w ogóle możliwe. Nie słyszałem aby ktoś to zrobił.
Na marginesie, stwierdzenie, że "jest masa różnych do D3" też nie do końca jest prawdziwe.
Według mnie można kupić oryginalną Westfalię za ok 3200zł (machanika + elektronika) lub polski zamiennik AutoHak Słupsk za ok 1000zł.
Jest jeszcze BOSAL i ORIS, ta druga opcja porównywalna jakościowo z Westfalią. Poza tym odradzałbym elektrycznie sterowany hak, często są z tym problemy. Znacznie lepszą opcją jest wysuwany/chowany mechanicznie ...poprzez hebel w bagażniku, łoo taki:krzysztof1 pisze:można kupić oryginalną Westfalię za ok 3200zł (machanika + elektronika) lub polski zamiennik AutoHak Słupsk za ok 1000zł
Już kilka takich montowałem i naprawdę polecam.