[D2 01 2.8PB/LPG ] Nierówna praca silnika
[D2 01 2.8PB/LPG ] Nierówna praca silnika
Witam wszystkich. Na początku chce przeprosić za mało fachowe nazewnictwo niektórych rzeczy ale nie jestem mechanikiem i dopiero sie ucze swojego auta, więc prosze o wyrozumiałość.
3 tygodnie temu stałem się posiadaczem audi A8 2.8 Q tiptronic. Od początku był problem z nierównymi obrotami na biegu jałowym. Dzisiaj podłączyłem Vaga i takie błędy mi wyskoczyły:
16814 P0430-35-00 Catalyst System Bank 2: Efficiency Below Threshold
17535 P1127-35-00 Fuel Trim Bank 1 (mult): System too Rich
16804 P0420-35-00 Catalyst System Bank 1: Efficiency Below Threshold
17537 P1129-35-10 Fuel Trim Bank 2 (mult): System too Rich
Jak auto jest zimne to ładnie odpala, ale jak sie rozgrzeje to jest troche gorzej i jakby powili wchodzi na obroty. Auto na PB jak i na Lpg chodzi nierówno na biegu jałowym. W trakcie jazdy nie szarpie. Jak wszedłem w bloki pomiarowe i w kanale 16 ( tam gdzie jest licznik wypadających zapłonów) zaczęło co jakiś czas dodawac na 5-tym garze wypadające zapłony. po ponownym wlączeniu tego samego kanału zaczęły wypadać zapłony na drugim cylindrze.
Prosze o pomoc w tej sprawie i jak możecie to napiszcie jakie kanały logować lub jakie wartości z vaga podać żeby było łatwiej.
Z góry dziekuję
soldier,
Wydzieliłem Ci osobny temat ponieważ dokleiłeś się do tematu silnika który nie jest identyczny jak Twój.
3 tygodnie temu stałem się posiadaczem audi A8 2.8 Q tiptronic. Od początku był problem z nierównymi obrotami na biegu jałowym. Dzisiaj podłączyłem Vaga i takie błędy mi wyskoczyły:
16814 P0430-35-00 Catalyst System Bank 2: Efficiency Below Threshold
17535 P1127-35-00 Fuel Trim Bank 1 (mult): System too Rich
16804 P0420-35-00 Catalyst System Bank 1: Efficiency Below Threshold
17537 P1129-35-10 Fuel Trim Bank 2 (mult): System too Rich
Jak auto jest zimne to ładnie odpala, ale jak sie rozgrzeje to jest troche gorzej i jakby powili wchodzi na obroty. Auto na PB jak i na Lpg chodzi nierówno na biegu jałowym. W trakcie jazdy nie szarpie. Jak wszedłem w bloki pomiarowe i w kanale 16 ( tam gdzie jest licznik wypadających zapłonów) zaczęło co jakiś czas dodawac na 5-tym garze wypadające zapłony. po ponownym wlączeniu tego samego kanału zaczęły wypadać zapłony na drugim cylindrze.
Prosze o pomoc w tej sprawie i jak możecie to napiszcie jakie kanały logować lub jakie wartości z vaga podać żeby było łatwiej.
Z góry dziekuję
soldier,
Wydzieliłem Ci osobny temat ponieważ dokleiłeś się do tematu silnika który nie jest identyczny jak Twój.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 20:51 przez soldier, łącznie zmieniany 2 razy.
Dzisiaj zauważyłem, że jak wyłącze lpg to silnik duzo lepiej pracuje. Jak z powrotem włączę lpg podczas pracy na pb to wyraźnie czuć zmianę w pracy silnika i zaczyna bardziej nierówno pracować. Jak zgasze auto na Lpg to musze czasami dłużej pokręcić żeby odpalił. Z drugiej strony jak zgasze auto na pb to odpala dużo lepiej. Czy są jakieś neweralgiczne miejsca które trzeba sprawdzić lub co dokladnie sprawdzić??? Prosze o porady
Mam nadzieje ze o to chodzi
W grupie 32 2.1%; -19.5%; 1.3%; -18%
W grupie 33 1.6-7%; 0.130 V - 0.800 V; -8.6 - -0.8; 0.075 V - 0.750 V
[ Dodano: 2016-05-05, 17:53 ]
Chcialbym zrobic logi dynamiczne bo moze cos innego powoduje falowanie obrotow. Tylko jest taki problem, że nie bardzo wiem co ktore kanały sie loguje przy 2.8 AMX. Szukalem diagnostyki w necie ale wszystkie opisy są do pozostalych oznaczeń silników. Wie ktos może ktory kod silnika 2.8 jest taki taki sam jak AMX. Mam nadzieję ze w miarę jasno sie wyrazilem:-)
[ Dodano: 2016-05-05, 17:57 ]
Chcialem dodac jeszcze ze po skasowaniu błędów i odpaleniu na zimnym silniku to obroty tez potrafia nierowno pracowac. Dzisiaj jak odpalilem auto i wrzucilem bieg D trzymajac auto na hamulcu silnik zaczal falowac. Wiec moze jakas nieszczelnosc, lambda lub przeplywka? Ostatnio po odpaleniu waliło strasznie benzyna i az ciezko bylo cofnac autem bo tak obroty szalały. Zdarzylo sie czasami , ze auto zgaslo.Skrzynia biegi zmienia plynnie.
Bledy caly czas te same:
16814 P0430-35-00 Catalyst System Bank 2: Efficiency Below Threshold
17535 P1127-35-00 Fuel Trim Bank 1 (mult): System too Rich
16804 P0420-35-00 Catalyst System Bank 1: Efficiency Below Threshold
17537 P1129-35-10 Fuel Trim Bank 2 (mult): System too Rich
W grupie 32 2.1%; -19.5%; 1.3%; -18%
W grupie 33 1.6-7%; 0.130 V - 0.800 V; -8.6 - -0.8; 0.075 V - 0.750 V
[ Dodano: 2016-05-05, 17:53 ]
Chcialbym zrobic logi dynamiczne bo moze cos innego powoduje falowanie obrotow. Tylko jest taki problem, że nie bardzo wiem co ktore kanały sie loguje przy 2.8 AMX. Szukalem diagnostyki w necie ale wszystkie opisy są do pozostalych oznaczeń silników. Wie ktos może ktory kod silnika 2.8 jest taki taki sam jak AMX. Mam nadzieję ze w miarę jasno sie wyrazilem:-)
[ Dodano: 2016-05-05, 17:57 ]
Chcialem dodac jeszcze ze po skasowaniu błędów i odpaleniu na zimnym silniku to obroty tez potrafia nierowno pracowac. Dzisiaj jak odpalilem auto i wrzucilem bieg D trzymajac auto na hamulcu silnik zaczal falowac. Wiec moze jakas nieszczelnosc, lambda lub przeplywka? Ostatnio po odpaleniu waliło strasznie benzyna i az ciezko bylo cofnac autem bo tak obroty szalały. Zdarzylo sie czasami , ze auto zgaslo.Skrzynia biegi zmienia plynnie.
Bledy caly czas te same:
16814 P0430-35-00 Catalyst System Bank 2: Efficiency Below Threshold
17535 P1127-35-00 Fuel Trim Bank 1 (mult): System too Rich
16804 P0420-35-00 Catalyst System Bank 1: Efficiency Below Threshold
17537 P1129-35-10 Fuel Trim Bank 2 (mult): System too Rich
Mam prośbę Panowie
Czy możecie spojrzeć na moje logi dynamiczne bo mam wrażenie, że mam cos nie tak z przyspieszeniem. Czasami jak wcisne gaz to jest zamulenie po czym sie budzi i przyspiesza jak z procy.
kanały 002, 032, 033
LPG http://vaglog.pl/log_262472.html
PB http://vaglog.pl/log_262471.html
z góry dziekuje
[ Dodano: 2016-09-02, 09:53 ]
Panowie potrzebuje pomocy boz moim autem co raz gorzej.
Rano jak odpalam auto to gasnie ze dwa razy, a jak juz złapie to go strasznie telepie, smierdzi benzyną, strzela. Odczekam jakies 4 minuty i zaczyna lepiej pracowac chociaz reakcja na pedal gazu tez nie jest najlepsza. I tak się dzieje tylko rano podczas pierwszego odpalenia. Pozniej jak odpalam auto w ciagu dnia to nie ma takich cyrków ale tez nie jest super bo jak jest juz cieply i go mocniej przegazuje to w czasie schodzenia z obrotow slychac jakis strzal w rure.
Bledy caly czas te same
16814 P0430-35-00 Catalyst System Bank 2: Efficiency Below Threshold
17535 P1127-35-00 Fuel Trim Bank 1 (mult): System too Rich
16804 P0420-35-00 Catalyst System Bank 1: Efficiency Below Threshold
17537 P1129-35-10 Fuel Trim Bank 2 (mult): System too Rich
Co dziwne jak wieczorem skasuje bledy to rano odpala bez zadnego problemu ale kolejny poranek znowu dzieje sie to samo. Mam wrażenie ze jak ostatnio bylo troche cieplej to troszeczke lepiej odpalal( to znaczy ze, obroty po odpaleniu zafalowaly prawie do zera ale auto nie zgaslo).
Wczoraj znalazlem jeden wezyk podcisnieniowy pekniety i został od razu wymieniony, ale praca silnika bez zmian.
Przewody i swiece wymienione, zastanawialem sie nad cewka, ale skoro po skasowaniu bledow jest lepiej to chyba cos innego.
Zobilem zdjecie korekt dlugich. Ewentualnie co moge jeszcze zrobic bo odwiedzilem ostatnio kilku "mechaników" ale nie chcialo im sie szukac przyczyny. W poniedzialek mam wolne i chcialem troche zajac sie autem i myslalem o czyszczeniu przepustnicy, odmy, sprawdzeniu eżektora odmy i nie wiem co tam jeszcze moge sprawdzic.
Bede naprawde bardzo wdzieczy za jakies porady
Czy możecie spojrzeć na moje logi dynamiczne bo mam wrażenie, że mam cos nie tak z przyspieszeniem. Czasami jak wcisne gaz to jest zamulenie po czym sie budzi i przyspiesza jak z procy.
kanały 002, 032, 033
LPG http://vaglog.pl/log_262472.html
PB http://vaglog.pl/log_262471.html
z góry dziekuje
[ Dodano: 2016-09-02, 09:53 ]
Panowie potrzebuje pomocy boz moim autem co raz gorzej.
Rano jak odpalam auto to gasnie ze dwa razy, a jak juz złapie to go strasznie telepie, smierdzi benzyną, strzela. Odczekam jakies 4 minuty i zaczyna lepiej pracowac chociaz reakcja na pedal gazu tez nie jest najlepsza. I tak się dzieje tylko rano podczas pierwszego odpalenia. Pozniej jak odpalam auto w ciagu dnia to nie ma takich cyrków ale tez nie jest super bo jak jest juz cieply i go mocniej przegazuje to w czasie schodzenia z obrotow slychac jakis strzal w rure.
Bledy caly czas te same
16814 P0430-35-00 Catalyst System Bank 2: Efficiency Below Threshold
17535 P1127-35-00 Fuel Trim Bank 1 (mult): System too Rich
16804 P0420-35-00 Catalyst System Bank 1: Efficiency Below Threshold
17537 P1129-35-10 Fuel Trim Bank 2 (mult): System too Rich
Co dziwne jak wieczorem skasuje bledy to rano odpala bez zadnego problemu ale kolejny poranek znowu dzieje sie to samo. Mam wrażenie ze jak ostatnio bylo troche cieplej to troszeczke lepiej odpalal( to znaczy ze, obroty po odpaleniu zafalowaly prawie do zera ale auto nie zgaslo).
Wczoraj znalazlem jeden wezyk podcisnieniowy pekniety i został od razu wymieniony, ale praca silnika bez zmian.
Przewody i swiece wymienione, zastanawialem sie nad cewka, ale skoro po skasowaniu bledow jest lepiej to chyba cos innego.
Zobilem zdjecie korekt dlugich. Ewentualnie co moge jeszcze zrobic bo odwiedzilem ostatnio kilku "mechaników" ale nie chcialo im sie szukac przyczyny. W poniedzialek mam wolne i chcialem troche zajac sie autem i myslalem o czyszczeniu przepustnicy, odmy, sprawdzeniu eżektora odmy i nie wiem co tam jeszcze moge sprawdzic.
Bede naprawde bardzo wdzieczy za jakies porady