[D3 08 4.2TDI ] Przybywa oleju w silniku
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
[D3 08 4.2TDI ] Przybywa oleju w silniku
Wczoraj sprawdziłem poziom oleju w silniku i trochę się zdziwiłem. Od wymiany przejechałem 5 tyś. więc spodziewałem się, że oleju będzie max lub mniej. A tu niestety niespodzianka- poziom oleju jest wyższy niż zaraz po wymianie- jakieś 2mm powyżej max na bagnecie.
Poczytałem trochę i wniosek jest taki, że bez względu na przyczynę jest to bardzo niebezpieczna sytuacja. Może ona doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Potencjalnymi przyczynami mogą być:
1. Przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju np. przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. W takim przypadku olej powinien mieć kolor kawy z mlekiem. Wykluczyłem tę przyczynę bo u mnie kolor oleju jest raczej ciemnoszary, prawie czarny. Poza tym płynu chłodniczego nie ubywa.
2. Przedostawanie się paliwa do oleju. Tu niestety mamy wiele potencjalnych przyczyn:
a) Nieszczelności na wtryskiwaczach, zaworach itp.
b) Lejące wtryskiwacze
c) Nie przepalone paliwo podczas wypalania DPF spływa po ściankach cylindrów do miski olejowej.
Diagnoza pkt. a bez demontażu elementów silnika raczej nie jest możliwa. Zostawiłbym to na koniec. Szczególnie, że przebieg auta to 186 tyś. Nie spodziewałbym się już jakiegoś radykalnego zużycia.
Jeśli chodzi o sprawdzenie lania wtryskiwaczy to zdaje się jest na to procedura w VCDS. Nie będzie problemu ze robieniem tego.
Natomiast pytanie do szanownych kolegów z forum mam o filtr DPF. Rzeczywiście ostatnio robiłem raczej krótkie odcinki i raczej miejskie. Potencjalnie procedura wypalenia mogła się kilkukrotnie rozpoczynać i nie kończyć co mogło spowodować przedostawanie się paliwa do oleju.
Pytanie czy taka procedura jest jakoś sygnalizowana bo nie zauważyłem NIGDY żadnej kontrolki od DPF podczas użytkowania samochodu.
Jakie macie doświadczenia w tym względzie?
Poczytałem trochę i wniosek jest taki, że bez względu na przyczynę jest to bardzo niebezpieczna sytuacja. Może ona doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Potencjalnymi przyczynami mogą być:
1. Przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju np. przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. W takim przypadku olej powinien mieć kolor kawy z mlekiem. Wykluczyłem tę przyczynę bo u mnie kolor oleju jest raczej ciemnoszary, prawie czarny. Poza tym płynu chłodniczego nie ubywa.
2. Przedostawanie się paliwa do oleju. Tu niestety mamy wiele potencjalnych przyczyn:
a) Nieszczelności na wtryskiwaczach, zaworach itp.
b) Lejące wtryskiwacze
c) Nie przepalone paliwo podczas wypalania DPF spływa po ściankach cylindrów do miski olejowej.
Diagnoza pkt. a bez demontażu elementów silnika raczej nie jest możliwa. Zostawiłbym to na koniec. Szczególnie, że przebieg auta to 186 tyś. Nie spodziewałbym się już jakiegoś radykalnego zużycia.
Jeśli chodzi o sprawdzenie lania wtryskiwaczy to zdaje się jest na to procedura w VCDS. Nie będzie problemu ze robieniem tego.
Natomiast pytanie do szanownych kolegów z forum mam o filtr DPF. Rzeczywiście ostatnio robiłem raczej krótkie odcinki i raczej miejskie. Potencjalnie procedura wypalenia mogła się kilkukrotnie rozpoczynać i nie kończyć co mogło spowodować przedostawanie się paliwa do oleju.
Pytanie czy taka procedura jest jakoś sygnalizowana bo nie zauważyłem NIGDY żadnej kontrolki od DPF podczas użytkowania samochodu.
Jakie macie doświadczenia w tym względzie?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
- Lokalizacja: Łódz
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
Blisko
Dokładnie to sprawdzamy stan na ciepłym po zgaszeniu. To jest najlepsza wykładnia szczegolnie dla aut które maja sporo hydrauliki w silniku.
Stan oleju ciepłego nie może przekraczac maximum podczas jego pracy a że na zimnym mu ścieknie nad stan to niczemu nie wadzi. Róznica jest dośc spora bo to lekko pół litra a w naszych V8 nawet litr oleju więcej niż by sie nam wydawąło mierząc na tylko zimnym.
Dokładnie to sprawdzamy stan na ciepłym po zgaszeniu. To jest najlepsza wykładnia szczegolnie dla aut które maja sporo hydrauliki w silniku.
Stan oleju ciepłego nie może przekraczac maximum podczas jego pracy a że na zimnym mu ścieknie nad stan to niczemu nie wadzi. Róznica jest dośc spora bo to lekko pół litra a w naszych V8 nawet litr oleju więcej niż by sie nam wydawąło mierząc na tylko zimnym.
W 4.0 jest info, że powinno się sprawdzać przy 60 stopniach silnika.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Tego nie pamiętam ale wiem, że krok po kroku dokładnie opisana jest procedura.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
Kopcić nie kopci, ani na zimnym ani na ciepłym.robertas pisze:Jak Ci wody nie bierze z ukladu chlodzenia, to ewidentnie dolewa Ci ropy dp oleju... No nic dobrego, trzeba dzialac z tym silnikiem co by nie umarl za wczesnie.... Kopci cos na zimnym albo jak sie zagrzeje???
Ale z tego co piszą koledzy powyżej wynika, że może trochę za wcześnie spanikowałem. Sprawdzę poziom na ciepłym silniku i jeszcze poobserwuję zanim wykonam jakieś poważne ruchy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
Sprawdziłem jeszcze raz poziom na ciepłym silniku i niestety jest tak samo (2mm powyżej max). Auto oczywiście na płaskim (garaż).
Dodatkowo sprawdziłem wtryski VCDSem (11-Engine II; Measuring Blocks; Group 13, 14). Wyniki:
-0.42, 0.61, -0.09, -0.52
0.24, -0.56, 0.28, 0.47
Wygląda to dobrze. Tylko się zastanawiam czy cokolwiek to mówi o laniu wtrysków. Z tego co wyczytałem to niewiele...
Dodatkowo sprawdziłem wtryski VCDSem (11-Engine II; Measuring Blocks; Group 13, 14). Wyniki:
-0.42, 0.61, -0.09, -0.52
0.24, -0.56, 0.28, 0.47
Wygląda to dobrze. Tylko się zastanawiam czy cokolwiek to mówi o laniu wtrysków. Z tego co wyczytałem to niewiele...