[D3 05 4.2TDI ] Długo kręci przy odpalaniu
[D3 05 4.2TDI ] Długo kręci przy odpalaniu
Witam.
Ostatnio nabyłem 4.2 TDI ale niepokoi mnie jego odpalanie. Wydaje mi się, że za długo kręci.
Zimny czy gorący długość kręcenia rozrusznikiem praktycznie bez zmian. Do tego jedna świeca żarowa do wymiany (ale na ciepłym nie ma to przecież znaczenia).
Druga sprawa to olej. Poprzedni właściciel zalał silnik Castrolem edge 5w40 (złoty, niby syntetyczny) mówi, że z pewnego źródła (kilka samochodów w firmie na tym u niego jeżdżą i nie było nigdy problemu). Ale on nie ma specyfikacji 507. Na zatkaniu dpf'u nie bardzo mi zależy, ponieważ umawiam się na usunięcie go razem z egr'em. Chodzi mi o to czy oprócz tego, że nie nadaje się do dpf'ów można go używać, przez 10 tys. km mam nadzieję, że nie zniszczy silnika.
Ostatnio nabyłem 4.2 TDI ale niepokoi mnie jego odpalanie. Wydaje mi się, że za długo kręci.
Zimny czy gorący długość kręcenia rozrusznikiem praktycznie bez zmian. Do tego jedna świeca żarowa do wymiany (ale na ciepłym nie ma to przecież znaczenia).
Druga sprawa to olej. Poprzedni właściciel zalał silnik Castrolem edge 5w40 (złoty, niby syntetyczny) mówi, że z pewnego źródła (kilka samochodów w firmie na tym u niego jeżdżą i nie było nigdy problemu). Ale on nie ma specyfikacji 507. Na zatkaniu dpf'u nie bardzo mi zależy, ponieważ umawiam się na usunięcie go razem z egr'em. Chodzi mi o to czy oprócz tego, że nie nadaje się do dpf'ów można go używać, przez 10 tys. km mam nadzieję, że nie zniszczy silnika.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2016, 17:06 przez stan, łącznie zmieniany 2 razy.
Pali długo. Ja tam miałem jak aku był słabawy. Niby kręcił ale długo. Druga sprawa, że miałem tak w zimę jak paliwo robiło się za gęste.. może filtr paliwa?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
- Lokalizacja: Łódz
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
szeryfisch pisze:Sprawdz akumulator na obciazeniu. Jesli jest dobry to rozrusznik do wymiany.
Za wolno kreci, dlatego czas sie wydłuza zanim nabije cisnienie.
u mnie tez mówili Aku nie daje rady... a Aku nowe i Orginalne i tak jak pisałem wyżej wymieniłem"zregenerowalem" rozrusznik i po problemie tylko u mnie jescze kolo zamachowe było wyslzgane to też zrobiłem ;-) i po problemie z paleniem
Dzięki wszystkim za porady. Świeca żarowa już zamówiona, a 4 cylinder to pewnie jest od strony grodzi, jest to gdzieś oznaczone? W mmi stan naładowania akumulatora 100% ale to pewnie o niczym nie świadczy. Raz zdarzyła się sytuacja podczas słuchania muzyki na postoju, kiedy mmi pokazała, że za 3 min. wyłączy system. Czy jest to jakoś ustawione czy też jeden z objawów kulawego akumulatora? A rozrusznik to razem z silnikiem trzeba wyjąć? Jak pójdzie na wycięcie dpf'a i egr'a to mu jeszcze wtryski na wszelki wypadek wykręcę do sprawdzenia.
Stan na mmi to taki raczej pogladowy. Jak pusci aku pod obciążenie to jeśli jest juz kulawą to bardzl szybko zacznie się rozładować mimo że był pełny. Po prostu nie trzyma juz tyle prądu co powinien.
Zrób prosty test. Otwórz bagażnik ze zgaszonym autem i zmierz ile ma aku. Nie ktoś zakręci aby odpalić a ty patrz jak spada wartość na wyświetlaczu i zobaczysz co się dzieje pod obciążeniem. Będziesz wiedział czy to aku czy nie. Sprawny aku normalnie maoze mieć do 13V a podczas kręcenia nie powinien spadać znacząco.
Zrób prosty test. Otwórz bagażnik ze zgaszonym autem i zmierz ile ma aku. Nie ktoś zakręci aby odpalić a ty patrz jak spada wartość na wyświetlaczu i zobaczysz co się dzieje pod obciążeniem. Będziesz wiedział czy to aku czy nie. Sprawny aku normalnie maoze mieć do 13V a podczas kręcenia nie powinien spadać znacząco.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Kierując się waszymi radami sprawdziłem napięcie podczas rozruchu i raczej na pewno czeka mnie wymiana akumulatora (teraz jest oryginalny 110 ale nie wiadomo ile ma lat).
O ile 11,2 V można mu wybaczyć (samochód 2 tyg. nieodpalany i było trochę słuchania radia, poza tym otwarte drzwi - oświetlenie, radio grało) to już podczas odpalania spadek do 9,6 V nie najlepiej o nim świadczy. Chociaż do zimy pewnie by wytrzymał tylko nie wiadomo jak zniósłby to rozrusznik. Pewnie będę szukał jakiegoś odpowiedniego Bannera (mam b. dobre doświadczenie z tymi aku). Oryginał pewnie poraża ceną. Odnośnie wymiany, stosujecie jakieś podtrzymanie prądu (np. połączenie za pomocą kabli rozruchowych) nie mam jeszcze vcdesa i na kodowanie aku i innych urządzeń nie mogę sobie pozwolić.
O ile 11,2 V można mu wybaczyć (samochód 2 tyg. nieodpalany i było trochę słuchania radia, poza tym otwarte drzwi - oświetlenie, radio grało) to już podczas odpalania spadek do 9,6 V nie najlepiej o nim świadczy. Chociaż do zimy pewnie by wytrzymał tylko nie wiadomo jak zniósłby to rozrusznik. Pewnie będę szukał jakiegoś odpowiedniego Bannera (mam b. dobre doświadczenie z tymi aku). Oryginał pewnie poraża ceną. Odnośnie wymiany, stosujecie jakieś podtrzymanie prądu (np. połączenie za pomocą kabli rozruchowych) nie mam jeszcze vcdesa i na kodowanie aku i innych urządzeń nie mogę sobie pozwolić.
Jeśli alternator jest oki i aku naładowany to wygląda na rozrusznik.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG