części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Światła do jazdy dziennej

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
Gość

Post autor: Gość » 27 lip 2013, 18:59

daniello, W tamtych lampach xenon plus to nawet pasuje bardziej to co FOSSik zrobił :) A co do funkcji C/L home to ja bym je wysterował też tymi samymi ledami,a w Halogeny jesli jako przeciwmgielne nie spelniają swej roboty to mozna zrobić tak jak ma Simone331 czyli wsadzić HIDa i zrobić sobie doświetlanie nocne na dal albo zakretów-ale to drugie to na żarówce i więcej motania z wysterowaniem.

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: Mrozu76 » 01 maja 2016, 19:35

dice111 pisze: Styk 30 dodatkowego przekaźnika podłączamy 2mm2 przewodem z oczkiem do zacisku 30 lub 15, a styk 85 do zacisku X15.

[url=http://images46.fotosik.pl/1443/7d2a668073bbf9a3m.jpg]Obrazek[/URL]
ktory to ten 30 lub 15, a ktory to X15? :)

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: VAGowner » 04 maja 2016, 14:12

Mrozu76 pisze:
dice111 pisze: Styk 30 dodatkowego przekaźnika podłączamy 2mm2 przewodem z oczkiem do zacisku 30 lub 15, a styk 85 do zacisku X15.

[url=http://images46.fotosik.pl/1443/7d2a668073bbf9a3m.jpg]Obrazek[/URL]
ktory to ten 30 lub 15, a ktory to X15? :)
Tutaj masz rozrysowane ładnie w kolorach ;)
http://chomikuj.pl/chomikos21/motoryzac ... 128234.pdf
Ostatnio zmieniony 05 maja 2016, 23:31 przez VAGowner, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 04 maja 2016, 18:04

dzieki :) czyli niema czegos takiego jak X15 tylko X75 ;)

ernesto

Post autor: ernesto » 22 maja 2016, 06:51

dice111 <okok>
Obrazek

efekt mi się podoba, jeszcze tylko muszę rozebrać lampy i je wyczyścić, przy okazji zamówię nowe szkła i zlikwiduje przesłonkę w halogenach by dawały lepsze światło.
Mrozu76 pisze:dzieki czyli niema czegos takiego jak X15 tylko X75
Na tablicy z przyłączami są właśnie takie opisy, więc jest ;)

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 22 maja 2016, 07:26

ja nie znalazlem, ale i tak udalo mi sie to ogarnac :) musialem tylko po swojemu poszukac ;)

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 19 lip 2016, 13:16

Ernesto - A jak jest z wymianą żarówek halogenowych? Bo jak oglądam lampę to słabo to widzę.
Suma sumarum ksenony będą oszczędzane ale roboty więcej. Można by co prawda puścić te halogeny na trochę mniejsze napięcie, żyły by wiecznie.

PS Kiedyś w Grodzisku Maz. spotkałem ostrowieckie blachy z moim numerem TOS +1. Jak żyję nie udał mi się nigdy taki traf nawet w Ostrowcu :-)
Kot też jest Quattro

Gość

Post autor: Gość » 20 lip 2016, 01:31

A jak ma być z wymianą?? 5minut roboty w zwykłych lampach i sporo więcej w xenonach :]

ernesto

Post autor: ernesto » 20 lip 2016, 06:44

Ukaniu pisze:Ernesto - A jak jest z wymianą żarówek halogenowych
Da rdę to ogarnąc przy drobnych rączkach na aucie, bez większego problemu. Wystarczy mieć odpowiedni klucz. Po stronie kierowcy jest ok lecz po stronie pasażera trzeba wyjąć pokrywę obudowy filtra powietrza. Ale przy wymianie xenonu też.
Jeżdżę już tak spory czas i nikt się nie doczepił, żadna władza. Stosowanie modułów do zmniejszenia światła na halogenie uważam za zbędne. Halogen nie razi bo świeci dołem, a nie zdarzyło sięby ktoś mi mrugał z naprzeciwka.

Gość

Post autor: Gość » 20 lip 2016, 11:29

Stosowanie modułów impulsowych na pewno nie przedłuży zycia żarówki ale moduł zmniejszający napięcie zmniejsza tez pobór pradu i jesli zmniejsza go znacznie np o połowe to warto :) Chyba że tak jak ja zapodac żarówki H3 35W i nie trza żadnego modułu :)
110W na dzienne to przesada.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 21 lip 2016, 00:47

Czy stabilizator impulsowy czy liniowy to bez znaczenia. Jeśli żarówka będzie zasilana skutecznym napięciem niższym jej trwałość wzrośnie. Poniżej pewnej wartości co prawda zanika zjawisko halogenowe ale z tego co pamiętam obniżenie napięcia do 11V (rms) przesłuży żywotność trzy- czterokrotnie.

--
Tu są jakieś wykresy.
http://skodaporadnik.republika.pl/porad ... arowki.htm
W drukowanym które czytałem kiedyś dane były podobne.
Kot też jest Quattro

Gość

Post autor: Gość » 21 lip 2016, 16:39

Ok a jak z poborem mocy jak zmniejszysz?? idzie w doł czy gdzies sie rozprasza ale łyka tyle samo?

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 22 lip 2016, 09:25

Gdyby żarówka była rezystorem moc spadała by z kwadratem napięcia. Z racji istnienia zjawiska ujemnej oporności żarnika - im zimniejszy tym oporność mniejsza. Zjawisko jest odrobinę słabsze ale jednak zbliżone kwadratowemu. Stąd jeśli przy 13,2V żarówka ma 70W to przy 11V powinna mieć coś koło 50 przy 10 już 40W. Problem w tym, że strumień światła spada szybciej niż moc i żarówka może już świecić za słabo. Trzeba by poeksperymentować.
Kot też jest Quattro

Gość

Post autor: Gość » 22 lip 2016, 17:35

W halogenie przedlifta jest soczewka więc 50% to wg mnie maximum o ile mamy żarówki markowe które swieca o wiele jasniej od jakis taniości przy tych samych parametrach

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 paź 2017, 12:07

Odświeżam jakby sobie ktoś chciał wsadzić coś co wygląda jak xenon, a jest standardową żarówką (wygląd super, ale świeci kiepsko - tak ,więc na DRL się nadaje) - Osram 62151CBH+ Cool Blue Hyper+ 55W. Jest ich coraz mniej bo wycofane, zastąpione przez 62151CBH, czyli Osram 62151CBH Cool Blue Hyper, które niestety maja już 70W. Także kupować póki są, bo zaczynają mieć chore ceny.
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl