[D2 preFL ALL ] Światła do jazdy dziennej
daniello, W tamtych lampach xenon plus to nawet pasuje bardziej to co FOSSik zrobił A co do funkcji C/L home to ja bym je wysterował też tymi samymi ledami,a w Halogeny jesli jako przeciwmgielne nie spelniają swej roboty to mozna zrobić tak jak ma Simone331 czyli wsadzić HIDa i zrobić sobie doświetlanie nocne na dal albo zakretów-ale to drugie to na żarówce i więcej motania z wysterowaniem.
Re: Światła do jazdy dziennej
ktory to ten 30 lub 15, a ktory to X15?dice111 pisze: Styk 30 dodatkowego przekaźnika podłączamy 2mm2 przewodem z oczkiem do zacisku 30 lub 15, a styk 85 do zacisku X15.
[url=http://images46.fotosik.pl/1443/7d2a668073bbf9a3m.jpg]Obrazek[/URL]
Re: Światła do jazdy dziennej
Tutaj masz rozrysowane ładnie w kolorachMrozu76 pisze:ktory to ten 30 lub 15, a ktory to X15?dice111 pisze: Styk 30 dodatkowego przekaźnika podłączamy 2mm2 przewodem z oczkiem do zacisku 30 lub 15, a styk 85 do zacisku X15.
[url=http://images46.fotosik.pl/1443/7d2a668073bbf9a3m.jpg]Obrazek[/URL]
http://chomikuj.pl/chomikos21/motoryzac ... 128234.pdf
Ostatnio zmieniony 05 maja 2016, 23:31 przez VAGowner, łącznie zmieniany 1 raz.
Ernesto - A jak jest z wymianą żarówek halogenowych? Bo jak oglądam lampę to słabo to widzę.
Suma sumarum ksenony będą oszczędzane ale roboty więcej. Można by co prawda puścić te halogeny na trochę mniejsze napięcie, żyły by wiecznie.
PS Kiedyś w Grodzisku Maz. spotkałem ostrowieckie blachy z moim numerem TOS +1. Jak żyję nie udał mi się nigdy taki traf nawet w Ostrowcu :-)
Suma sumarum ksenony będą oszczędzane ale roboty więcej. Można by co prawda puścić te halogeny na trochę mniejsze napięcie, żyły by wiecznie.
PS Kiedyś w Grodzisku Maz. spotkałem ostrowieckie blachy z moim numerem TOS +1. Jak żyję nie udał mi się nigdy taki traf nawet w Ostrowcu :-)
Kot też jest Quattro
Da rdę to ogarnąc przy drobnych rączkach na aucie, bez większego problemu. Wystarczy mieć odpowiedni klucz. Po stronie kierowcy jest ok lecz po stronie pasażera trzeba wyjąć pokrywę obudowy filtra powietrza. Ale przy wymianie xenonu też.Ukaniu pisze:Ernesto - A jak jest z wymianą żarówek halogenowych
Jeżdżę już tak spory czas i nikt się nie doczepił, żadna władza. Stosowanie modułów do zmniejszenia światła na halogenie uważam za zbędne. Halogen nie razi bo świeci dołem, a nie zdarzyło sięby ktoś mi mrugał z naprzeciwka.
Czy stabilizator impulsowy czy liniowy to bez znaczenia. Jeśli żarówka będzie zasilana skutecznym napięciem niższym jej trwałość wzrośnie. Poniżej pewnej wartości co prawda zanika zjawisko halogenowe ale z tego co pamiętam obniżenie napięcia do 11V (rms) przesłuży żywotność trzy- czterokrotnie.
--
Tu są jakieś wykresy.
http://skodaporadnik.republika.pl/porad ... arowki.htm
W drukowanym które czytałem kiedyś dane były podobne.
--
Tu są jakieś wykresy.
http://skodaporadnik.republika.pl/porad ... arowki.htm
W drukowanym które czytałem kiedyś dane były podobne.
Kot też jest Quattro
Gdyby żarówka była rezystorem moc spadała by z kwadratem napięcia. Z racji istnienia zjawiska ujemnej oporności żarnika - im zimniejszy tym oporność mniejsza. Zjawisko jest odrobinę słabsze ale jednak zbliżone kwadratowemu. Stąd jeśli przy 13,2V żarówka ma 70W to przy 11V powinna mieć coś koło 50 przy 10 już 40W. Problem w tym, że strumień światła spada szybciej niż moc i żarówka może już świecić za słabo. Trzeba by poeksperymentować.
Kot też jest Quattro
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Odświeżam jakby sobie ktoś chciał wsadzić coś co wygląda jak xenon, a jest standardową żarówką (wygląd super, ale świeci kiepsko - tak ,więc na DRL się nadaje) - Osram 62151CBH+ Cool Blue Hyper+ 55W. Jest ich coraz mniej bo wycofane, zastąpione przez 62151CBH, czyli Osram 62151CBH Cool Blue Hyper, które niestety maja już 70W. Także kupować póki są, bo zaczynają mieć chore ceny.
Black Cars Matters