![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] wypadanie zapl.
[D2 FL ALL ] wypadanie zapl.
Witam Panowie prosze o pomoc bo powoli zaczyna mnie wk....c ta konserwa zwana A8 a mianowice wymienilem swiece jakies 2 tygodnie temu i maja przejechane 3500km dzis silnik zaczol przerywac podczs jazdy i tylko w okolicy 2000 obr po podpieciu wyczlo ze cylider 1 i 5 stwierza przerwe , po skasowaniu jest ok ale za jakies 100km znowu sie to powtarza.( o h...u mu chodzi ) moze ktos mial cos podobnego.
Nie do końca to mogą być świece. Przemień cewki między cylindrami.
1 <-> 2 i 5 <-> 4 jeśli błędy przeskoczą na te inne to będzie wina cewki.
Jeśli nie to musisz szukać dalej. Możliwe jest również uszkodzenie wtryskiwaczy gazowych, nieszczelność itp na w/w cylindrach.
By zdiagnozować gaz musisz pierw sprawdzić czy przewody idące między wkrętkami a wtryskiwaczami są w 100% szczelne.
Po sprawdzeniu tego, zakręcasz butlę lpg, odpinasz aku na 15 min, następnie kasujesz błędy i jedziesz w trasę na samej benzynie.
Jeśli błędu nie pokaże to będzie wina gazu: regulacja, nieprawidłowa praca wtryskiwaczy.
Jeszcze możesz przed tym wszystkim podmienić same świece pierw tak jak cewki by wykluczyć uszkodzenie świec.
Jesli na benzynie wyskoczą Ci błędy to musisz szukać przyczyny już w benzynie:
Przy benzynie raczej ciężko jest by była kiepska cewka lub świeca ponieważ na gazie przestałby w ogóle chodzić.
Z benzyną możesz mieć problem z wtryskiwaczem, uszczelkami na listwie wtryskowej lub co najgorsza... odpukać w niemalowane słabym ciśnieniem na listwie które przyczyniało by się do począdku końca pompy paliwowej.
1 <-> 2 i 5 <-> 4 jeśli błędy przeskoczą na te inne to będzie wina cewki.
Jeśli nie to musisz szukać dalej. Możliwe jest również uszkodzenie wtryskiwaczy gazowych, nieszczelność itp na w/w cylindrach.
By zdiagnozować gaz musisz pierw sprawdzić czy przewody idące między wkrętkami a wtryskiwaczami są w 100% szczelne.
Po sprawdzeniu tego, zakręcasz butlę lpg, odpinasz aku na 15 min, następnie kasujesz błędy i jedziesz w trasę na samej benzynie.
Jeśli błędu nie pokaże to będzie wina gazu: regulacja, nieprawidłowa praca wtryskiwaczy.
Jeszcze możesz przed tym wszystkim podmienić same świece pierw tak jak cewki by wykluczyć uszkodzenie świec.
Jesli na benzynie wyskoczą Ci błędy to musisz szukać przyczyny już w benzynie:
Przy benzynie raczej ciężko jest by była kiepska cewka lub świeca ponieważ na gazie przestałby w ogóle chodzić.
Z benzyną możesz mieć problem z wtryskiwaczem, uszczelkami na listwie wtryskowej lub co najgorsza... odpukać w niemalowane słabym ciśnieniem na listwie które przyczyniało by się do począdku końca pompy paliwowej.
wypadanie zapl.
Witam dodam ze te same objawy sa na benzynie
U mnie było identycznie błędy pojawiały się i na benzynie i na gazie. Zacząłem drążyć temat i wymieniałem praktycznie wszystko co mogło mieć wpływ na lewe powietrze w okolicy kolektora ssącego.longd2 pisze:dodam ze te same objawy sa na benzynie
Mianowicie wymieniłem gumki na wtryskiwaczach benzynowych, przewody od wkrętek gazowych do wtryskiwaczy i problem ustał, lecz nie na długo.
Kultura pracy się poprawiła ale wystarczyło, że trochę pojeździłem na gazie i na nowo był problemy.
Musisz wiedzieć, że jeżeli gaz robi zamieszanie i auto zaczyna szwankować, to wszystko będzie się przekładało na benzynę. Nawet po wykasowaniu błędów dalej były problemy.
Złożyło się, że padły mi dwa wtryski gazowe i wymieniłem całe listwy. W tym czasie jak czekałem na nowe to zrobiłem kilka set km na samej benzynie.
Po tych kilku stówkach auto zaczęło chodzić bardzo dobrze. Zamontowałem nowe wtryski i silnik cyka aż miło.
Brak błędów, drgań czy innych wariacji.
Niestety musisz grzebać bo inaczej nic z tego nie będzie. Pierw podmień te cewki.
Musisz pomału wykluczać potencjalnych podejrzanych. Wszystko może mieć wpływ na taką sytuację a i nie można też wykluczyć uszkodzeń okablowania lub ECU
Panowie jak można zdiagnozować wypadanie zapłonu w lifcie? tzn czy któraś cewka niedomaga? bo mam na gazie denerwujące szarpanie budą, na benie tego nie ma, i mechanik mówi mi że może być to wina cewki (świece wymieniałem, są ok), tylko z tego co czytałem to w liftach nie można ani zdiagnozować vagiem wypadania zapłonu, ani nie zapisuje się błąd od tego