![]() |
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] Szarpnięcia budą na LPG
[D2 98 4.2PB/LPG ] Szarpnięcia budą na LPG
Witam,
Problem jaki mnie irytuje od dłuższego czasu, objawia się tym, że podczas gorących dni (dziś np 30 C), podczas postoju w korku na D, R, lub podczas jazdy na niskich obrotach (przy przyspieszaniu), silnik potrafi zatrząsnąć budą. Są to takie pojedyncze uderzenia.
Byłem oczywiście u gazownika (instalacja 1 rok, stag 300 2x silver, wtryski baracuda), stwierdził ,że to wina którejś cewki.
Objawy NIE występują w najmniejszym stopniu na benzynie.
Ponieważ dał mi sprawną cewkę na wymianę, po kolei wymieniałem każdą cewkę na tę sprawną. Wydawało mi się 3 dni temu, że trafiłem bo objawy ustąpiły (temperatura wtedy około 20C), dziś jednak przy tym upale znowu szarpie budą.
Nie występowało to podczas chłodniejszych dni, jak i podczas opadów śniegu czy deszczu.
Wydaje mi się, że to kwestia regulacji LPG, ale ja się na tym nie znam.... jakieś sugestie?
aaa.. najważniejsze na kompie nie wywala błędów!.....
Problem jaki mnie irytuje od dłuższego czasu, objawia się tym, że podczas gorących dni (dziś np 30 C), podczas postoju w korku na D, R, lub podczas jazdy na niskich obrotach (przy przyspieszaniu), silnik potrafi zatrząsnąć budą. Są to takie pojedyncze uderzenia.
Byłem oczywiście u gazownika (instalacja 1 rok, stag 300 2x silver, wtryski baracuda), stwierdził ,że to wina którejś cewki.
Objawy NIE występują w najmniejszym stopniu na benzynie.
Ponieważ dał mi sprawną cewkę na wymianę, po kolei wymieniałem każdą cewkę na tę sprawną. Wydawało mi się 3 dni temu, że trafiłem bo objawy ustąpiły (temperatura wtedy około 20C), dziś jednak przy tym upale znowu szarpie budą.
Nie występowało to podczas chłodniejszych dni, jak i podczas opadów śniegu czy deszczu.
Wydaje mi się, że to kwestia regulacji LPG, ale ja się na tym nie znam.... jakieś sugestie?
aaa.. najważniejsze na kompie nie wywala błędów!.....
Hm gaziarzem nie jestem, stwierdził, że spokojnie da radę 2x silver... i śmiga, śmigało ładnie, ciągnie na full, na autobahnie 250 zł na liczniku bez problemu. Tylko w upalne dni to szarpnięcia budą. Jutro odstawię do nich auto, niech nie wciskają kitu, że cewki bo chociaż minimalny objaw powinien być na PB?
Sprawdź okolice głowicy po stronie kierowcy z tyłu czy nie ma przypadkiem oleju.
Masz tam taki dekiel, pod nim jest czujnik Halla i jeszcze jeden jest na łączeniu skrzyni i silnika.
Możliwe, że podcieka tam olej.
Możesz też spróbować wyczyścić kontaktem wszelkie połączenia elektryczne: kostki, piny, złączki.
Zerknij do świec jeszcze, jeśli nie wymieniałeś to czas na ich wymianę, najlepiej jedno-elektrodowe.
To może być cewka, świeca, moduł, fajka cewki
Sprawa wygląda następująco, że do instalacji gazowej inaczej mówiąc do tego paliwa układ zapłonowy musi być sprawny w 100%
Dlaczego ? Ponieważ na benzynie auto będzie chodziło poprawnie ale gaz ma bardzo duże wymagania jeśli chodzi o zapłon. Jesli będzie przebicie lub słaba iskra to pierw ujawni sie to na gazie niż na benzynie.
Dlatego zawsze to po montażu instalacji, zalecali wymianę świec, przewodów itp podzespołów układu zapłonowego.
To też nim czepisz się lpg to sprawdź dokładnie stan układu zapłonowego.
Masz tam taki dekiel, pod nim jest czujnik Halla i jeszcze jeden jest na łączeniu skrzyni i silnika.
Możliwe, że podcieka tam olej.
Możesz też spróbować wyczyścić kontaktem wszelkie połączenia elektryczne: kostki, piny, złączki.
Jest to zbyt sporadyczne wypadnięcie zapłonu które nie odnotowuje ECU.ajaxdg pisze:najważniejsze na kompie nie wywala błędów!
Zerknij do świec jeszcze, jeśli nie wymieniałeś to czas na ich wymianę, najlepiej jedno-elektrodowe.
ajaxdg pisze:niech nie wciskają kitu, że cewki bo chociaż minimalny objaw powinien być na PB
To może być cewka, świeca, moduł, fajka cewki
Sprawa wygląda następująco, że do instalacji gazowej inaczej mówiąc do tego paliwa układ zapłonowy musi być sprawny w 100%
Dlaczego ? Ponieważ na benzynie auto będzie chodziło poprawnie ale gaz ma bardzo duże wymagania jeśli chodzi o zapłon. Jesli będzie przebicie lub słaba iskra to pierw ujawni sie to na gazie niż na benzynie.
Dlatego zawsze to po montażu instalacji, zalecali wymianę świec, przewodów itp podzespołów układu zapłonowego.
To też nim czepisz się lpg to sprawdź dokładnie stan układu zapłonowego.
Świece, no już troszkę mają denso ok 10 tysięcy na nich zrobiłem, fajki wyglądają na idealne. Wymontowałem każdą fajkę i świecę.
Dziwne jest to, że np przy +15 na dworze pracuje idealnie... zobaczę jeszcze za tą głowicę jak mówisz z tyłu silnika. Chociaż nigdy nie miałem problemów z odpalaniem, zawsze od strzała
A z instalacjąco jest do poprawy? bo te reduktory powinny starczyć na wiele większą moc. Tak samo stag 300 plus
Aaa i czy jest jakaś metoda sprawdzenia cewek zapłonowych? Bo znajomy elektryk sprawdził cewki, podpinając auto do kompa i stwierdził, że brak błędów czyli cewki dobre - amator
Dziwne jest to, że np przy +15 na dworze pracuje idealnie... zobaczę jeszcze za tą głowicę jak mówisz z tyłu silnika. Chociaż nigdy nie miałem problemów z odpalaniem, zawsze od strzała
A z instalacjąco jest do poprawy? bo te reduktory powinny starczyć na wiele większą moc. Tak samo stag 300 plus
Aaa i czy jest jakaś metoda sprawdzenia cewek zapłonowych? Bo znajomy elektryk sprawdził cewki, podpinając auto do kompa i stwierdził, że brak błędów czyli cewki dobre - amator

Ostatnio zmieniony 23 maja 2016, 21:22 przez ajaxdg, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakie znowu LPG do poprawy Maciek .....
Reduktor KME Twin to są dokładnie fabrycznie sklejone ze sobą dwa KME silver więc instalacja jaką ma (na barracudach i z dwoma silverami) spokojnie powinna ogarniać temat bez żadnych poprawek oprócz strojenia zapewne.
Reduktor KME Twin to są dokładnie fabrycznie sklejone ze sobą dwa KME silver więc instalacja jaką ma (na barracudach i z dwoma silverami) spokojnie powinna ogarniać temat bez żadnych poprawek oprócz strojenia zapewne.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
To dlaczego Wojtku tak czesto nie daja rady? Cos musi być na rzeczy z tymi starszymi silverami bo dziś nie wiem co produkują.
Niedawno miałem w PL 1.8T seria na silverze i ewidentnie nie dawał rady stad problemy z autem. odesłałem do poprawki... Mnie uczono że goldy się pakuje do V8 4,2 bo silverki maja jakies zadyszki i tylko do spokojnej jazdy
Niedawno miałem w PL 1.8T seria na silverze i ewidentnie nie dawał rady stad problemy z autem. odesłałem do poprawki... Mnie uczono że goldy się pakuje do V8 4,2 bo silverki maja jakies zadyszki i tylko do spokojnej jazdy
