![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Wymiana pompy paliwa
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
A ja mam pytanie z troche innej beczki ale na temat pompy-własciwie kosza.
Od pewnego czasu borykam sie z wyciekiem paliwa. Sam nie wiem z kąd cieknie???? Zagladałem tam już chyba z 5 razy(musze wyciągać butle z gazem)i nie mogę dojśc z kąd leci. Wymieniłem oring na metalowej sróbie. Dla sprawdzenia pokleiłem na wierzchy silikonem i nic. Pozmieniałem opaski,przewody i ciągle czuć paliwo. Po rozebraniu stoi w koszu, tam gdzie wtyczka.
Z kąd to leci??????
Od pewnego czasu borykam sie z wyciekiem paliwa. Sam nie wiem z kąd cieknie???? Zagladałem tam już chyba z 5 razy(musze wyciągać butle z gazem)i nie mogę dojśc z kąd leci. Wymieniłem oring na metalowej sróbie. Dla sprawdzenia pokleiłem na wierzchy silikonem i nic. Pozmieniałem opaski,przewody i ciągle czuć paliwo. Po rozebraniu stoi w koszu, tam gdzie wtyczka.
Z kąd to leci??????
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
- DAWIDOOO
- Forum Audi A8
- Posty: 41
- Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Parczew
Właśnie jestem w trakcie przeróbek na dwie pompy.revo pisze:Słyszałem ze tak ludzie robią ale w jaki sposób montują drugą pompę, nie mam pojęcia. Mam nadzieję że nie wrzucają jej do baku luzem.
Chętnie się podzielę doświadczeniem.
Na początku padła mi oryginalna pompa vdo więc zakupiłem sobie pompę qap.
Zrobiłem od razu tzw bypass żeby wyeliminować jedną potencjalną nieszczelność.
Pompę zamontowałem prawidłowo ale okazało się że mały króciec tłoczy za mało paliwa w system rurek i paliwa po jakimś czasie zaczyna brakować w koszu.
Rozwierciłem więc mały króciec w qap na średnicę 4mm bo wizualnie był mniejszy przekrój niż w vdo.
Niby lepiej ale wraz po kilku minutach brakowało paliwa w koszu.
Zaczepiłem drugą pompę w baku na dnie obok ssawki. Druga pompa przelewa paliwo z dużej komory baku prosto do kosza. Pompa jest z jakiegoś diesla i niby mocna.
Zadziałało ale nie do końca tak jak bym chciał bo jak auto zimne i postoi to bardzo ciężko odpalić. Tak jakby przez ten rozwiert pompa nie mogła zbudować odpowiedniego ciśnienia na listwie. Jak odpali i popracuje chwilę to cały dzień odpala za pierwszym-drugim strzałem.
Z pompami takiego typu jak w naszych autach (nie wiem jak się fachowo nazywają- chyba zatapialne) jest taki problem że żeby podawały paliwo to muszą być zanurzone w paliwie.
Jak założyłem wąż na króciec ssawny to podciągają paliwo na max 3-5cm w tym wężu.
Mam zamiar spróbować jeszcze zamontować zwykłą pompę tzw zewnętrzną dającą do 6 barów a tą pompę qap zastosować tylko do tłoczenia paliwa w system wężyków w celu wyrównania poziomów między komorami. Taka pompa zewnętrzna bez problemu zasysa paliwo na sucho wężem na dużą wysokość.
Problemem może być zamocowanie tego tak żeby się zmieściło i nie walało się po baku. Ewentualnie można zrezygnować z kosza- tylko dekiel z pływakiem byłby potrzebny.
Jeżeli ktoś ma jakiś niepotrzebny bądz połamany kosz to chętnie go odkupię do celów doświadczalnych.
pozdr