Z tymi korektami się zgadza - dodatni LTFT to braki w paliwie w szczególności na wysokich obrotach. Fajnie, ze trafnie zdiagnozowane i usunięte.
Dziura w wydechu też ma wpływ na ciśnienie spalin a co za tym idzie - skład mieszanki. To ważne bo nasze silniki nie mają zaworów EGR (nie mylić z SAI !!!) a działając w cyklu otto zasysają w pewnych warunkach przez wydechowe ponownie spaliny by uzupełnić mieszankę. W S4 BBK nawet bardziej

Każda więc nieszczelność w ma wpływ na skład i lambda jeżeli sprawna to złapie.
Co do piszczenia... sprawdź pompę SAI, przewody idące do zaworów kombi w głowicach i same zawory na szczelność dmuchając kompresorem 0,5 bara w przewód je zasilający. Zaworki zamknięte są sprężyną, otwierają się na podciśnienie. Powinny trzymać szczelność i nie upuszczać powietrza. Sprawdź też króciec który wychodzi z filtra powietrza i wężem do pompy SAI.
SAI to takie przekleństwo... prędzej czy później się zatrze od wody i trzeba reanimować albo kupić nową...