[D3 03 3.7MPI/LPG ] Wentylator silnika nie działa.
[D3 03 3.7MPI/LPG ] Wentylator silnika nie działa.
Witajcie, w ostatnie upały zauważyłem że nie działa mi wentylator silnika, i teraz pytanie co może być przyczyną poza samym silnikiem z sterownikiem wentylatora, jest też dziwna sprawa, gdy audi się zagrzeje temperatura max zatrzymuje się na ok. 92st. czyli delikatnie za 90st. i tak zostaje nie idzie dalej nawet jak jest wyższa temperatura wczoraj wypiełem wtyczkę i podłożyłem na chwilę nowy czujnik i podgrzałem go opalarką temperatura znowu staneła na tych ok 92st.
Co może byc przyczyną gdzie szukać problemu, vagiem łączy się tylko z silnikiem i skrzynią taki kabel ale mam już nowy z tym że mam z nim problem raczej ze sterownikami będe musiał go rozwiązać żebym mógł ze wszystkim się łączyć.
Szukałem bezpieczników od wentylatorów i jak wszedzie pisze ze 17 to ten bezpiecznik tak u mnie wgl go nie ma, mam układ dwuwentylatorowy.
[ Dodano: 2016-06-28, 13:41 ]
Dodatkowo mam pytanie po odpaleniu i przekroczeniu równiutko 40 km/h słysze cyknięcie przekaźnika aż po zegarach widać jak przyasają, od czego to ?
Co może byc przyczyną gdzie szukać problemu, vagiem łączy się tylko z silnikiem i skrzynią taki kabel ale mam już nowy z tym że mam z nim problem raczej ze sterownikami będe musiał go rozwiązać żebym mógł ze wszystkim się łączyć.
Szukałem bezpieczników od wentylatorów i jak wszedzie pisze ze 17 to ten bezpiecznik tak u mnie wgl go nie ma, mam układ dwuwentylatorowy.
[ Dodano: 2016-06-28, 13:41 ]
Dodatkowo mam pytanie po odpaleniu i przekroczeniu równiutko 40 km/h słysze cyknięcie przekaźnika aż po zegarach widać jak przyasają, od czego to ?
Re: Wentylator silnika nie działa.
Obstawiam, że w tym momencie załącza się kompresor zawieszenia.fitman pisze: Dodatkowo mam pytanie po odpaleniu i przekroczeniu równiutko 40 km/h słysze cyknięcie przekaźnika aż po zegarach widać jak przyasają, od czego to ?
Są błędy w tym od wnetylatora, zapisałem je ale będe je miał za kilka minut, co do testu elementów wykonawczych to sprawdzę po pracy czy ruszy sam wentylator o ile dobrze pamiętam to chyba 01-silnik i 03 test ? W zegarch itp już nie zdzialam nic tym kablem który mam, nowy który kupiłem niestety ale po podpięciu do laptopa łączy z portem jednak nie znajduję interfejsu, próbowałem instalować różne sterowniki ale nie daję to nic, na XP jak i na win 10. Chyba że macie jakiś sposób kabel vag k+can 3.6.
Jesli w teście oba wentylatory będą pracować to znaczy że sterownik danego wentylatora jest ok ?
Dodam też że wentylator od klimy załącza się.
[ Dodano: 2016-06-29, 13:04 ]
Błąd wentylatora : 18068-Coolant fan Control 1: short to ground
Jesli w teście oba wentylatory będą pracować to znaczy że sterownik danego wentylatora jest ok ?
Dodam też że wentylator od klimy załącza się.
[ Dodano: 2016-06-29, 13:04 ]
Błąd wentylatora : 18068-Coolant fan Control 1: short to ground
A dokładnie przy 45km/hVanDyke pisze:fitman napisał/a:
Dodatkowo mam pytanie po odpaleniu i przekroczeniu równiutko 40 km/h słysze cyknięcie przekaźnika aż po zegarach widać jak przyasają, od czego to ?
Obstawiam, że w tym momencie załącza się kompresor zawieszenia.
Kolego masz dwa czujniki temperatury. Osobny jest nazegary i osobny do ecu. Więc jak Ten od ecu działał dobrze i wymieniłes go do podgrzania i znowu było to samo bo znowu był dobry Stawiam, że to ten drugi czujnik od zegarów źle pokazujefitman pisze:Witajcie, w ostatnie upały zauważyłem że nie działa mi wentylator silnika, i teraz pytanie co może być przyczyną poza samym silnikiem z sterownikiem wentylatora, jest też dziwna sprawa, gdy audi się zagrzeje temperatura max zatrzymuje się na ok. 92st. czyli delikatnie za 90st. i tak zostaje nie idzie dalej nawet jak jest wyższa temperatura wczoraj wypiełem wtyczkę i podłożyłem na chwilę nowy czujnik i podgrzałem go opalarką temperatura znowu staneła na tych ok 92st.
Co może byc przyczyną gdzie szukać problemu, vagiem łączy się tylko z silnikiem i skrzynią taki kabel ale mam już nowy z tym że mam z nim problem raczej ze sterownikami będe musiał go rozwiązać żebym mógł ze wszystkim się łączyć.
Szukałem bezpieczników od wentylatorów i jak wszedzie pisze ze 17 to ten bezpiecznik tak u mnie wgl go nie ma, mam układ dwuwentylatorowy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
W jednym z wątków forum gdzieś to było napisane. Zresztą pewnie jest w zeszycie pneumatykifitman pisze:Hej, no dam sobie ręke uciąć że przy 40km\h hehe ale to mniej ważne
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Możliwe, tak czy inaczej dzięki za pomoc, zamawiam dzisiaj wentylator.
I tak wiem musi się zgadzać numer mam tylko nadzieje że nie wymieniał go ktoś przedemną na zły
[ Dodano: 2016-07-04, 08:37 ]
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc dopisze tutaj chodzi właśnie o ten przekaźnik od pneumatyki, kiedy się załącza nie jest to tylko zwykłe pyknięcie, tylko czasem idzie dźwięk jakby szło zwarcię, takie iskrzenie krótkie. Powinno tak być ? Zauważyłem też że skrzynia inaczej chodzi kiedy ten przekaźnik się załącza.
[ Dodano: 2016-12-27, 12:23 ]
Panowie, myślałem że dałem znać że rozwiązałem problem, a tu patrze że nie, Gapa
Więc niepotrzebnie zamówiłem drugi wentylator, który teraz muszę sprzedać, przekopałem chyba całe auto i co się okazało, z prawej strony samochodu obok nóg pasażera trzeba wyciągnąć i odchylić wykładzinę, jest tam czarna puszka, w niej 2 bezpieczniki blaszkowe, jeden był cały a drugi przepalony, po wymianie wentylator chodzi elegancko.
Pozdro
I tak wiem musi się zgadzać numer mam tylko nadzieje że nie wymieniał go ktoś przedemną na zły
[ Dodano: 2016-07-04, 08:37 ]
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc dopisze tutaj chodzi właśnie o ten przekaźnik od pneumatyki, kiedy się załącza nie jest to tylko zwykłe pyknięcie, tylko czasem idzie dźwięk jakby szło zwarcię, takie iskrzenie krótkie. Powinno tak być ? Zauważyłem też że skrzynia inaczej chodzi kiedy ten przekaźnik się załącza.
[ Dodano: 2016-12-27, 12:23 ]
Panowie, myślałem że dałem znać że rozwiązałem problem, a tu patrze że nie, Gapa
Więc niepotrzebnie zamówiłem drugi wentylator, który teraz muszę sprzedać, przekopałem chyba całe auto i co się okazało, z prawej strony samochodu obok nóg pasażera trzeba wyciągnąć i odchylić wykładzinę, jest tam czarna puszka, w niej 2 bezpieczniki blaszkowe, jeden był cały a drugi przepalony, po wymianie wentylator chodzi elegancko.
Pozdro
Przemek, a możesz zrobić fotkę tej puszki? Ja szukam zasilania do wentylatora dodatkowego (numer 2), ale przewody idą chyba aż do akumulatora. Po odchyleniu wykładziny widziałem tylko prowadnice na kable.fitman pisze: (...), z prawej strony samochodu obok nóg pasażera trzeba wyciągnąć i odchylić wykładzinę, jest tam czarna puszka, w niej 2 bezpieczniki blaszkowe, jeden był cały a drugi przepalony, po wymianie wentylator chodzi elegancko.Pozdro
Bądź dobry jak chleb.
Krzysiek, jak odchylisz wykładzinę od strony drzwi to tak jest prowadnica na kable i trochę bliżej fotela jeśli dobrze pamiętam właśnie ta puszka(pokrywa) najprawdopodobniej jest owinięta taśmą.
Jeśli dam rade dzisiaj to postaram się rozebrać boczek i pstryknąć ci fotkę.
Wizualnie to jest tak :
2 grubsze plusowe kable idące od silnika 2 bezpieczniki blaszkowe i dalej idą znowu kable do tyłu.
Jeśli dam rade dzisiaj to postaram się rozebrać boczek i pstryknąć ci fotkę.
Wizualnie to jest tak :
2 grubsze plusowe kable idące od silnika 2 bezpieczniki blaszkowe i dalej idą znowu kable do tyłu.
Dzięki, ale jakbyś mógł zapodać fotkę byłoby super. Dłubać będę przy autku dopiero na wiosnę, bo teraz zimno, ale drażni mnie ten wentylator i chcę definitywnie zakończyć tę sprawę.fitman pisze:Krzysiek, jak odchylisz wykładzinę od strony drzwi to tak jest prowadnica na kable i trochę bliżej fotela jeśli dobrze pamiętam właśnie ta puszka(pokrywa) najprawdopodobniej jest owinięta taśmą.
Jeśli dam rade dzisiaj to postaram się rozebrać boczek i pstryknąć ci fotkę.
Wizualnie to jest tak :
2 grubsze plusowe kable idące od silnika 2 bezpieczniki blaszkowe i dalej idą znowu kable do tyłu.
Bądź dobry jak chleb.