części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 02 LPG ] stag-300 premium przełączanie na PB

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

[S8 D2 02 LPG ] stag-300 premium przełączanie na PB

Post autor: Domowy » 15 lip 2016, 09:22

witam serdecznie,

pytałem na forum LPG ale post pozostał bez podpowiedzi :(
dlatego zapytam tu gdzie zawsze można liczyć na fachową pomoc :)

od jakiegoś czasu mam problem z instalacją Stag-300 Premium, auto przełącza się na PB.
zależnie od dnia czasem po mocniejszym, czasem po lekkim naciśnięciu na pedał gazu. Zdarza się, że przez cały dzień jeździ bez problemu. Wcześniej taka sytuacja nie miała miejsca.

Wymieniłem filtry fazy ciekłej oraz filtr fazy lotnej - problem bez zmian.
Po podpięciu do komputera widzę spadek ciśnienia gazu na czujniku.

czy może być to wina brudnego/uszkodzonego wielozaworu?
czy wielozawór ma jakieś sitko/filtr?

czy bardziej obstawiać problem z reduktorami?
co jeszcze można sprawdzić by odnaleźć przyczynę problemu.


ps. poniżej zdjęcia podzespołów LPG z mojego auta, może w czymś pomoże:

https://1drv.ms/f/s!AgcAaoT8m4dQl4oVvKGMjpgwUJ3G-Q

Elektronika: Stag-300 premium
Wtryskiwacze: Hana 2000 green
Reduktor: 2x KME silver (red-1)

czy dobrze wydaje mi się, że reduktor to KME silver?

ps2. czy polecacie jakiś zakład z Bielska-Białej lub okolic gdzie mogliby to ogarnąć?

ps3. audi ma przejechane 300tyś km, instalacja LPG minimum 20tyś.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 15 lip 2016, 10:17

Czujnik ciśnienia masz przed filtrem fazy lotnej, więc problemy z tym filtrem można wykluczyć. Możliwe przyczyny:
1. Przygięta / załamana miedź przy wielozaworze.
2. Brudny / padnięty któryś reduktor. Tutaj zrobiłbym jazdy testowe obserwując ciśnienie lpg z wyłączonym z użytku jednym, a później drugim reduktorze. Na czas testów można odznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" w stagu.
3. Mało prawdopodobne, ale możliwe - uszkodzony/brudny czujnik.

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 15 lip 2016, 11:41

krisker pisze:Czujnik ciśnienia masz przed filtrem fazy lotnej, więc problemy z tym filtrem można wykluczyć. Możliwe przyczyny:
1. Przygięta / załamana miedź przy wielozaworze.
2. Brudny / padnięty któryś reduktor. Tutaj zrobiłbym jazdy testowe obserwując ciśnienie lpg z wyłączonym z użytku jednym, a później drugim reduktorze. Na czas testów można odznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" w stagu.
3. Mało prawdopodobne, ale możliwe - uszkodzony/brudny czujnik.
ad1. to chyba można wykluczyć, bo wcześniej było okej. chyba ze gdzieś przywaliłem podwoziem :) ... ale miedz sprawdzałem i wygląda na nieuszkodzoną.

ad2. próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim) i albo trafiłem w okres gdzie wszystko było okej albo to nie to. Przy płynnym dodawaniu gazu do około 4500-4700RPM ciśnienie wydalało na jednym reduktorze, powyżej jeden już nie starczał. Objaw dokładnie taki sam na jednym i drugim reduktorze.

ad3. czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?

generalnie najgorzej, że zdarza się aby auto na LPG jeździło normalnie (od czasu, do czasu).

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 15 lip 2016, 13:18

U mnie takie objawy (przełączanie na PB, nie było reguły, jeden dzień było ok, na drugi co chwilę przełączał na PB) robił wtrysk gazu. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 15 lip 2016, 13:52

Domowy pisze:próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim)
Czemu miało służyć zaślepianie podciśnienia? Chcąc to sprawdzić najlepiej odłączyć jeden pin z elektrozaworu danego reduktora (masz chyba dwa oddzielne).
Domowy pisze:czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?
Może zrób log z oscyloskopu (w programie stagowskim) w momencie przełączenia ze wskazaniami ciśnienia, map, temperatury reduktora i gazu.

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 15 lip 2016, 14:08

krisker pisze:
Domowy pisze:próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim)
Czemu miało służyć zaślepianie podciśnienia? Chcąc to sprawdzić najlepiej odłączyć jeden pin z elektrozaworu danego reduktora (masz chyba dwa oddzielne).
myślałem, że w takim przypadku dany reduktor nie będzie podawał LPG.
spróbuję odpiąć zasilanie z elektrozaworu, są dwa, niestety po przeciwnej stronie komory silnika. Więc nie wiem, który jest do którego parownika. Ale to chyba bez znaczenia.
krisker pisze:
Domowy pisze:czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?
Może zrób log z oscyloskopu (w programie stagowskim) w momencie przełączenia ze wskazaniami ciśnienia, map, temperatury reduktora i gazu.
OK, zrobię logi w weekend. dadzą pewnie lepszy obraz co się dzieje.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 lip 2016, 21:57

kup reduktor
i zmień bo te co masz to szkoda nerwów i pracy

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 16 lip 2016, 09:04

Ja bym obstawiał zawalony syfem tłoczek elektrozaworów. wyjąć na próbę tłoczki z zaworów.
No i wsadź czujnik PS za filtrem

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 16 lip 2016, 14:56

okazało się, że problemem były źle wyregulowane reduktory. jeden dawał 0,89 drugi 1,28. Po zastosowaniu metody "krisker" z odpięciem elektrozaworu, udało się poprawnie je wyregulować i problem znikł. Dzięki krisker !

pepi pisze:kup reduktor
i zmień bo te co masz to szkoda nerwów i pracy
jaki reduktor byś polecał do takiego auta?
czy wtryski Hana 2000 green są ok?

karol208 pisze:No i wsadź czujnik PS za filtrem
przerobię to przy najbliższej okazji.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 lip 2016, 22:00


Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 16 lip 2016, 23:22

kme twin starczy jeden czy jednak dwa?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 lip 2016, 23:33

po c ci 4 reduktory
twin -to chyba dwa co nie ?

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 17 lip 2016, 09:21

Z wymianą hanek poczekaj, aż coś się będzie działo. Jeśli teraz jest OK, to taka zmiana nie ma sensu.

Domowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 83
Rejestracja: 05 paź 2013, 12:51
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Domowy » 17 lip 2016, 12:04

po regulacji reduktorów auto jeździ już okej. Powyżej 200+ przy full bucie sondy pokazują bogato (więc też okej). zatem na razie wtryski zostawię w spokoju.

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 17 lip 2016, 12:18

Jw. Twin spokojnie da radę, to dwa Kme Tur skręcone w całość po 200km każdy ;) Jeśli będzie potrzeba wymiany wtrysków, to również polecam Barracudy, z tego co widzę to hany padają częściej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl