Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 94 4.2PB/LPG ] Dokładka Quattro

Kuba124
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 23 lip 2016, 19:50
Lokalizacja: Morąg

[D2 94 4.2PB/LPG ] Dokładka Quattro

Post autor: Kuba124 » 23 lip 2016, 20:19

Witam ostatnio stałem sie posiadaczem a8 4.2 ze skrzynią manualną.Sprzedający mnie oszukał że auto ma napęd quattro a tego nepedu niema.Auto jeździ bardzo dobrze ma super przyspieszenie i wog ale chciał bym dołożyć ten napęd auto początkowo było 2.8 został wstawiony silnik 4.2 Abz połączony ze skrzynią maualną z silnika 2.8 i sprzęgłem z audi s6 i moje pytanie do was jest takie czy jest możliwość wstawienia skrzyni quattro i ci szczyć sie 4 napędami. Z autem ogólnie jest wszystko okej normalnie jeździ ma bardzo dobre osiągi wszystko jest okej zrobione pozdrawiam

Gość

Post autor: Gość » 23 lip 2016, 20:22

Lwią cześc juz masz czyli kupujesz skrzynie manualną z quattro tu masz do wyboru rzadkie i drogie eskowe i tańsze i dostępne dieslowskie z A6,do tego dyfer,wał i może połosie beda się rozniły a także łapy skrzyni. Wał musisz miec od S8 manuala albo przerabiać ten z automata. to wszystko

Kuba124
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 23 lip 2016, 19:50
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kuba124 » 23 lip 2016, 20:32

Dieslowskie a będzie pasowało śruby do skrzyni ?ja myślałem o skrzyni z audi a6 c4 2.8 quattro i od czego dyferencjał ? i czy przełożenia będą pasowały ? bo w niej jest skrzynia od 2.8 tylko że w przednim napędzie ja sobie myślałem że zrobię tak kupie skrzynie quattro od 2.6 lub 2.8 wał i dyfer z półosiami od a8 ale niewiem czy to będzie chodzić

Gość

Post autor: Gość » 23 lip 2016, 20:36

kupuj 6biegowa a nie 5 jak już masz inwestować. diesle maja 35:9 a inne jak se kupisz to musisz miec dyfer o tym samym przęłożeniu. śruby podejdą może nie wszystkie ale nie trza wszystkich

Kuba124
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 23 lip 2016, 19:50
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kuba124 » 24 lip 2016, 18:15

Skrzynie w tyg bende mial od c4 2.8 quattro tylko tylny most niwiem jak z nim jaki most ma byc czy to tak dziala jak w terenowce ze maja byc takie same przelorzenia mostow czy z tylu moze byc inny np skrzynia z 2.8 a most z 4.2 ?

Gość

Post autor: Gość » 24 lip 2016, 21:51

Ma byc takie samo przełożenie.

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 25 lip 2016, 08:12

Kuba124 pisze:Skrzynie w tyg bende mial od c4 2.8 quattro tylko tylny most niwiem jak z nim jaki most ma byc czy to tak dziala jak w terenowce ze maja byc takie same przelorzenia mostow czy z tylu moze byc inny np skrzynia z 2.8 a most z 4.2 ?
Musisz mieć takie same przełożenia mostów, bo jeśli nie to szybko uszkodzisz międzyosiowy mechanizm różnicowy.

Kuba124
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 23 lip 2016, 19:50
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kuba124 » 25 lip 2016, 14:53

Okej ale czy przełożenia mostów różnią się czy inne są w 4.2 2.8 czy mosty były takie same we wszystkich wersjach silnikowych i jak można sprawdzić przełożenie skrzyni przedniego dyfra?

Gość

Post autor: Gość » 25 lip 2016, 17:23

Miedzy niekorymi wersjami sie roznia przełożenia stąd musisz po kodach skrzyni i dyfra dobrac odpowiednie.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 25 lip 2016, 21:06

To wszystko nie takie proste. Quattro nie mialo zdaje sie skrzyn 5 biegowych a teraz taka w tym aucie jest. Zmiana skrzyni na 6 biegow pociaga za soba cala mase roboty i wymaga czesci ktore sa praktycznie nie do zdobycia. Wedlug mnie dokladanie tylu ma tutaj sens tylko na 5 biegowej skrzyni ale skad taka znalezc w komplecie z dyfrem to pojecia nie mam.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 25 lip 2016, 22:14

W A8 przy 2.8 były tylko 5 biegowe (typ skrzyni 01A, kody skrzyń quattro CSU, CVT, CUU, DDN, DJU). Wszystkie mają przełożenie główne 4.111, flansze półosi 130mm, pracowały ze sprzęgłem 240mm i były łączone z dyferencjałem o kodzie CGV (montowany też w S8 preFL manual i A8 preFL 4.2 ze skrzynia 4-biegową CML). Oczywiście skrzynie 01A były też montowane w 100/A6 C4, audi 80 i A4 B5 z początku produkcji, ale tu już występowały w kilku wariantach przełożeń, sprzęgła - 228/240mm i flansze półosi 100/108mm.
6 biegów w A8 to przy 2.5tdi i S8 4.2 (typ 01E) ;)
Four rings to rule them all

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 26 lip 2016, 12:39

No to jak byly 5-biegowe to spokojnie można zestaw dobrac na gotowo wiec cała zabawa nie jest taka glupia. Zastanawiam sie teraz czy nie lepiej kupic se takiego 2,8 manuala w quattro i przewalić do niego ABZta niz kupowac ABZta w automacie i przerabiac go na manual :D
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Kuba124
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 23 lip 2016, 19:50
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kuba124 » 26 lip 2016, 15:29

Moja audi była 2.8 ośce z manualem i poprzedni właściciel wrzucił tam ABZta tyleże w ośće autem jeżdżę normalnie na codzien i sprawuje sie świetnie ma mega przyspieszenie dobrze się prowadzi super auto ale to nie quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl