![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB/LPG ] Dokładka Quattro
[D2 94 4.2PB/LPG ] Dokładka Quattro
Witam ostatnio stałem sie posiadaczem a8 4.2 ze skrzynią manualną.Sprzedający mnie oszukał że auto ma napęd quattro a tego nepedu niema.Auto jeździ bardzo dobrze ma super przyspieszenie i wog ale chciał bym dołożyć ten napęd auto początkowo było 2.8 został wstawiony silnik 4.2 Abz połączony ze skrzynią maualną z silnika 2.8 i sprzęgłem z audi s6 i moje pytanie do was jest takie czy jest możliwość wstawienia skrzyni quattro i ci szczyć sie 4 napędami. Z autem ogólnie jest wszystko okej normalnie jeździ ma bardzo dobre osiągi wszystko jest okej zrobione pozdrawiam
Dieslowskie a będzie pasowało śruby do skrzyni ?ja myślałem o skrzyni z audi a6 c4 2.8 quattro i od czego dyferencjał ? i czy przełożenia będą pasowały ? bo w niej jest skrzynia od 2.8 tylko że w przednim napędzie ja sobie myślałem że zrobię tak kupie skrzynie quattro od 2.6 lub 2.8 wał i dyfer z półosiami od a8 ale niewiem czy to będzie chodzić
Musisz mieć takie same przełożenia mostów, bo jeśli nie to szybko uszkodzisz międzyosiowy mechanizm różnicowy.Kuba124 pisze:Skrzynie w tyg bende mial od c4 2.8 quattro tylko tylny most niwiem jak z nim jaki most ma byc czy to tak dziala jak w terenowce ze maja byc takie same przelorzenia mostow czy z tylu moze byc inny np skrzynia z 2.8 a most z 4.2 ?
To wszystko nie takie proste. Quattro nie mialo zdaje sie skrzyn 5 biegowych a teraz taka w tym aucie jest. Zmiana skrzyni na 6 biegow pociaga za soba cala mase roboty i wymaga czesci ktore sa praktycznie nie do zdobycia. Wedlug mnie dokladanie tylu ma tutaj sens tylko na 5 biegowej skrzyni ale skad taka znalezc w komplecie z dyfrem to pojecia nie mam.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
W A8 przy 2.8 były tylko 5 biegowe (typ skrzyni 01A, kody skrzyń quattro CSU, CVT, CUU, DDN, DJU). Wszystkie mają przełożenie główne 4.111, flansze półosi 130mm, pracowały ze sprzęgłem 240mm i były łączone z dyferencjałem o kodzie CGV (montowany też w S8 preFL manual i A8 preFL 4.2 ze skrzynia 4-biegową CML). Oczywiście skrzynie 01A były też montowane w 100/A6 C4, audi 80 i A4 B5 z początku produkcji, ale tu już występowały w kilku wariantach przełożeń, sprzęgła - 228/240mm i flansze półosi 100/108mm.
6 biegów w A8 to przy 2.5tdi i S8 4.2 (typ 01E)
6 biegów w A8 to przy 2.5tdi i S8 4.2 (typ 01E)

Four rings to rule them all
No to jak byly 5-biegowe to spokojnie można zestaw dobrac na gotowo wiec cała zabawa nie jest taka glupia. Zastanawiam sie teraz czy nie lepiej kupic se takiego 2,8 manuala w quattro i przewalić do niego ABZta niz kupowac ABZta w automacie i przerabiac go na manual 

Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"