[D3 02 4.2MPI/LPG ] Kontrolka check
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Kontrolka check
Ludzie pomóżcie.
Już mam dość walki z tym autem.
W piątek podczas jazdy zaczął mi migać check i zapalił się na stałe , w aucie wyłączył się jeden cylinder.
Dojechałem jakos do elektryka i niestety podczas dojezdzania wywaliło cewke i jakies zwarcie spalilo scalak na kompie.
Wymieniłem cewke i scalak w kompie. Od wymiany i reseta kompa ( sobota ) zrobiłem ok 70-80km i nic, wszystko ok.
Dzisiaj rano odpalam fure i znowu auto nie wkreca sie na benzynie nie ma sily jechac.
Jak przełączył na gaz wsio ok.
Wymieniłem dzisiaj uszczelkę pod deklem bo trochę cewka właśnie na tym 4 cylindrze była w oliwie.
Po odpaleniu auta przynajmniej na 2 nie chodził.
Błędy na 8 i na 4 cylindrze przerwany obwód cewka.
Po kasowaniu wszystko sie poprawiło jak ręką odjął.
Przejechałem ok 20km i znowu check i kaput od nowa.
Co jest grane do cholery???????
Komp walnięty? Wymienić świece, cewki?
Ma ktoś jakiś pomysł?
Może komp od gazu pierdzielić sprawę??
MOże ma ktoś jakiegoś magika od audi w wawie lub okolicy??
Już mam dość walki z tym autem.
W piątek podczas jazdy zaczął mi migać check i zapalił się na stałe , w aucie wyłączył się jeden cylinder.
Dojechałem jakos do elektryka i niestety podczas dojezdzania wywaliło cewke i jakies zwarcie spalilo scalak na kompie.
Wymieniłem cewke i scalak w kompie. Od wymiany i reseta kompa ( sobota ) zrobiłem ok 70-80km i nic, wszystko ok.
Dzisiaj rano odpalam fure i znowu auto nie wkreca sie na benzynie nie ma sily jechac.
Jak przełączył na gaz wsio ok.
Wymieniłem dzisiaj uszczelkę pod deklem bo trochę cewka właśnie na tym 4 cylindrze była w oliwie.
Po odpaleniu auta przynajmniej na 2 nie chodził.
Błędy na 8 i na 4 cylindrze przerwany obwód cewka.
Po kasowaniu wszystko sie poprawiło jak ręką odjął.
Przejechałem ok 20km i znowu check i kaput od nowa.
Co jest grane do cholery???????
Komp walnięty? Wymienić świece, cewki?
Ma ktoś jakiś pomysł?
Może komp od gazu pierdzielić sprawę??
MOże ma ktoś jakiegoś magika od audi w wawie lub okolicy??
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 10:30 przez kukiluki, łącznie zmieniany 4 razy.
nic mi nie przychodzi do glowy, ten gosc tez sie wku..rwil na swoje auto
nie wiem czy podzialalo ale mozesz sprobowac.
Swiece i cewki to podstawa,wystarczy ze jedna przerwie prace i wszystko pada, wiec zamieniaj swiece i cewki na tych baniakach w ktorych wyskakuje blad z tymi ktore sa dobre. Sprawdzcie na VAGu bloki spalania, tam pokaze ktory cylinder ma problemy i nie przepala, robcie to na wolnych obr i podniesionych tak do 2000. Rano jak odpala na zimno? Jesli na gazie lata dobrze to swiece i cewki nalezy wykluczyc a wtedy zostaje ci sterownik silnika i wtryski pb.
Sprzedaj to i pomysl nad e65, bmw oczywiscie :wpale:
nie wiem czy podzialalo ale mozesz sprobowac.
Swiece i cewki to podstawa,wystarczy ze jedna przerwie prace i wszystko pada, wiec zamieniaj swiece i cewki na tych baniakach w ktorych wyskakuje blad z tymi ktore sa dobre. Sprawdzcie na VAGu bloki spalania, tam pokaze ktory cylinder ma problemy i nie przepala, robcie to na wolnych obr i podniesionych tak do 2000. Rano jak odpala na zimno? Jesli na gazie lata dobrze to swiece i cewki nalezy wykluczyc a wtedy zostaje ci sterownik silnika i wtryski pb.
Sprzedaj to i pomysl nad e65, bmw oczywiscie :wpale:
No właśnie po wymianie scalaka i cewki na 4 cyl. w niedziele rano odpalił normalnie i nie było żadnego porblemu.
W niedziele zrobiłem ok 50km i nic.
Dzisiaj rano się znowu zaczęło ale tylko na benzynie.
Dopiero jak wszystko pozdejmowałem do wymiany uszczelki i ponownie zmontowałem znowu się zrypało tak jak w piątek ( check i 4 cyl ).
Dodam ze na 4 jest nowa cewka, ale stara świeca.
[ Dodano: 2010-10-11, 21:32 ]
Aha a co mogło spowodować że cewka się spaliła?
W niedziele zrobiłem ok 50km i nic.
Dzisiaj rano się znowu zaczęło ale tylko na benzynie.
Dopiero jak wszystko pozdejmowałem do wymiany uszczelki i ponownie zmontowałem znowu się zrypało tak jak w piątek ( check i 4 cyl ).
Dodam ze na 4 jest nowa cewka, ale stara świeca.
[ Dodano: 2010-10-11, 21:32 ]
Aha a co mogło spowodować że cewka się spaliła?
A jak mapa gazowa i czasy wtrysku na gazie i benzynie może gaz rozwala mapę benzynową lub dawka gazu jest za uboga i wtedy palą się cewki kiedyś montowałem do audi 1.8 T i mi trzy cewki padły na starcie przy programowaniu. A w A8 mojej była listwa strzelona i miałem meksyk jak chodził to chodził pięć minut w korku i masakra kat i dzięki dwa cylindry do widzenia.
BYŁE..
Audi 80 B2 1.8
Audi 100 C3 2.2 Turbo
Audi 100 C4 2.6
Audi A6 C5 1.8
Audi 80 B2 1.8
Audi 100 C3 2.2 Turbo
Audi 100 C4 2.6
Audi A6 C5 1.8
małżonka chciała D3 ale jakoś się nie dałem - jak będzie mi kiedy marudzić to pozwolicie, ze jej pokaże taki post 8-) 8-)paulo79 pisze:Sprzedaj to i pomysl nad e65, bmw oczywiscie
sorry kolego kukiluki, nie cieszę się twoim problemem, ten gaz od dawna masz? może masz zakłócenia, zależy jak monter się wpiął by impulsy zbierać. Jeśli nowa instalka , jedź powiedz co się dzieje niech wpina się inaczej
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Nie wiem jak w D3 ale u mnie w D2 przy jakichkolwiek problemach z wypadaniem cylindrów ZAWSZE zaczynam od wymiany WSZYSTKICH świec. W 90% przypadków pomaga.kukiluki pisze:heh no właśnie instalacja ma ok 1,5 roku i zrobione ok 50kkm.
Dzisiaj zmieniam świece i jak nie pomorze to faktycznie chyba wypne tego kompa od gazu.
[ Dodano: 2010-10-12, 08:58 ]
Myślałem nad E65 ale wolałem quattro na zime.
Készítsen képet önmagáról
DObra,
dzisiaj wywaliłem kompa od gazu,
wymieniłem świece,
auto na benzynie jezdzi ale albo ma za bogato albo za ubogo,
juz nie wyskakuje blad 4 cylinda
jezdzilem z kompem i wydaje mi sie ze przeplywka sie rozsypala - wartosci od -15 i 20 do 25 raz tak raz siak.
Wyskakuje błąd przepływomierza.
Aha jest jeszcze jakiś czujnik na dolocie w tym aucie?
Zamówiłem nową przepływkę, jutro będzie i sprawdzę.
dzisiaj wywaliłem kompa od gazu,
wymieniłem świece,
auto na benzynie jezdzi ale albo ma za bogato albo za ubogo,
juz nie wyskakuje blad 4 cylinda
jezdzilem z kompem i wydaje mi sie ze przeplywka sie rozsypala - wartosci od -15 i 20 do 25 raz tak raz siak.
Wyskakuje błąd przepływomierza.
Aha jest jeszcze jakiś czujnik na dolocie w tym aucie?
Zamówiłem nową przepływkę, jutro będzie i sprawdzę.
kurde a ja do nie dawna miałem renie i tam potrafili obejść się w ogóle bez przepływki - choroba można zrobić jeszcze dobry prosty motorek tam był co prawda tylko 4 garowy 16V ale zarąbiście to biegało
renie kupiłem nówkę w salonie (w dobrych czasach..) i jak pomyślę że przelatała ze mną 270tys bez żadnej awarii to aż mam ochotę wrócić...
renie kupiłem nówkę w salonie (w dobrych czasach..) i jak pomyślę że przelatała ze mną 270tys bez żadnej awarii to aż mam ochotę wrócić...
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Ja jezdze na tych samych swiecach juz chyba z 70tys. i jedynie przy mocno wilgotnej pogodzie mam minimalne drgania silnika. Wczesniej tez mialem problemy z wypadaniem zaplonow - przyczyna byly moduly zaplonowe - przeloz od kogos jak masz mozliwosc a jak nie to kup nowe - ja zalozylem jakies dedykowane niemiecki podrobki po 160-180zl sztuka i jest dobrze.
Niestety ten silnik jest tak mocno oczujnikowany ze kazdy blad wprowadza sie w system.. a nie wszystkie wychodza na diagnozie. Trzeba umiec wyczytac je z danych podczas pracy najczesciej.
Mi ostatnio pali wiecej - 22-25l w miescie bez jakiegos butowania i musze sprawdzic sondy (jedna rok wczesniej wymienialem jak palil 30..)
p.s.
w życiu nie wymienilbym A8ki na Bemke chocby z tego powodu ze jest z nimi duzy klopot z diagnozowaniem bledow szczegolnie w nowszych wersjach, bo nie ma tak ogolnie dostepnego oprogramowania.. znajomy ma 5tke i juz dlugo nad nia kombinuje, choc jezdzi ale jeszcze nie tak jak trzeba i nawet serwis nie wiele pomaga.. z reszta oni wymieniliby wszystko na nowe..
pozdrawiam
poza tym aluminium nigdy nie bedzie korodowalo, jest lzejsze, ma quattro itp..
Niestety ten silnik jest tak mocno oczujnikowany ze kazdy blad wprowadza sie w system.. a nie wszystkie wychodza na diagnozie. Trzeba umiec wyczytac je z danych podczas pracy najczesciej.
Mi ostatnio pali wiecej - 22-25l w miescie bez jakiegos butowania i musze sprawdzic sondy (jedna rok wczesniej wymienialem jak palil 30..)
p.s.
w życiu nie wymienilbym A8ki na Bemke chocby z tego powodu ze jest z nimi duzy klopot z diagnozowaniem bledow szczegolnie w nowszych wersjach, bo nie ma tak ogolnie dostepnego oprogramowania.. znajomy ma 5tke i juz dlugo nad nia kombinuje, choc jezdzi ale jeszcze nie tak jak trzeba i nawet serwis nie wiele pomaga.. z reszta oni wymieniliby wszystko na nowe..
pozdrawiam
poza tym aluminium nigdy nie bedzie korodowalo, jest lzejsze, ma quattro itp..