Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Ukręcona szpilka

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

[D3 ALL ] Ukręcona szpilka

Post autor: stan » 24 sie 2016, 10:31

Witam,
poprzedni właściciel zmieniał koła i jakiś idiota w zakładzie mech. tak wkręcił szpilkę, że przy odkręcaniu została urwana (w pierwszej kolejności próba odkręcenia kluczem pneumatycznym a później już na chama). Niestety nie udało się bezboleśnie usunąć pozostałości. Mechanik rozwiercał śrubę coraz większymi wiertłami ale i tak nie udało się jej wykręcić i podczas wybijania został uszkodzony gwint. Nie można teraz wkręcić szpilki. Jeżdżę na razie na 4 ale nie bardzo mi się to podoba (zdarza mi się podróżować dość szybko a samochód jest mocno obciążony). Myślę nad wymianą piasty a może macie inny pomysł?

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 24 sie 2016, 10:59

A próbowałeś gwintownikiem naprawić gwint w otworze?

Gość

Post autor: Gość » 24 sie 2016, 11:04

Piaste wyciągnac i zrobic albo zmienic ale sa tez magicy co zajmuja sie np demontazem śrub zabezpieczających bez kluczy i może by cos zrobili na aucie,jednak masz uszkodzony gwint to trza to zrobić. Ja bym wymienił piaste bo to najszybsza sprawa. Jeżdzenie na 4 może się skończyć katastrofą.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 24 sie 2016, 12:22

stan, można zdjąć koło i założyć sprężynkę z gwintem, dosyć mocno to trzyma, ale w piaście chyba bym wolał zmienić całą piastę, żeby nie myśleć czy się coś odkręci :) używana na szrocie pewnie grosze kosztuje, tylko prawdopodobnie przy wyciąganiu łożysko będzie trzeba dać nowe bo na 90% się rozpadnie przy wyjmowaniu piasty :) no chyba, że chcesz się pobawić ze sprężynką to wiadomo wyjdzie najtaniej :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 24 sie 2016, 13:41

Jak się dobrze rozejrzysz to kupisz z całą zwrotnicą po cenie złomu.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 24 sie 2016, 13:56

Tak jak koledzy radzą, albo wymiana piasty/zwrotnicy, albo naprawa gwintu sprężynką typu 'helicoil'.
Four rings to rule them all

Motostacja

Post autor: Motostacja » 25 sie 2016, 00:00

btw. na 4 spilkach nic sie nie stanie:) śmiało możesz ciśnąć.

gdzieś nawet testy robili w skodzie na TVN Turbo próba 5 śrub luźnych szybkie manewry urwało koło, jedna spilka mocno przykręcona i nic sie nie stało

taka ciekawostka

Gość

Post autor: Gość » 25 sie 2016, 00:02

haha testy a jazda długodystansowa cięzkim mocnym autem to co innego :)

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 25 sie 2016, 12:19

raftor, coś w tym jest, ojczulek wziął w tym roku nowe Rav-4 i był na zmianie opon i w serwisie nie dokręcili koła, dokręcona była tylko złodziejka, przejechał chyba ok 250-300km i nic nie czuł dopiero jak stałem przy aucie patrzę, że szpilki widać, nachyliłem się a tam tylko mocno dokręcona złodziejka jedna nakrętka już ledwo co, a reszty brak :/ i też ojczulek latał ponad 150km/h akurat :)
Ale dla świętego spokoju ja bym zrobił, albo sprężynkę, albo bawił się z wymianą całości :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Gość

Post autor: Gość » 25 sie 2016, 12:22

Czasami po zrzuceniu koła jak nie przykręcałem dynamometrem to luzowały się szpilki po max 200km i trza było dokrecac o czułem jak bije koło. Nie wszystkie naraz ale 3-4 były luźne i ja to czułem.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 25 sie 2016, 12:26

Apophis, bardzo często tak się dzieje, że po pomalowaniu felg jak lakier jest w otworach gdzie śruby dolegają się tak luzują :) kiedyś miałem tak w D2 pomalowałem felgi jeździłem z miesiąc i jakoś ganiałem się ostro z kumplem, następnego dnia do szkoły i coś stuka zdjąłem dekielek a tam wszystko luźne :/
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Gość

Post autor: Gość » 25 sie 2016, 14:38

Ja akurat wiem z doświadczenia że felg w miejscach przylegania śrub i piasty sie nie maluje. :)

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 25 sie 2016, 15:22

Dzięki za podpowiedzi i zainteresowanie tematem. O naprawie sprężynką prawdę mówiąc nie słyszałem ale jakbym chciał to zrobić komplet naprawczy będzie niewiele tańszy od piasty. Tylko zawsze będzie niepewność o stan łożyska?

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 25 sie 2016, 19:36

Apophis pisze:Czasami po zrzuceniu koła jak nie przykręcałem dynamometrem to luzowały się szpilki po max 200km i trza było dokrecac o czułem jak bije koło. Nie wszystkie naraz ale 3-4 były luźne i ja to czułem.
I co teraz zawsze uzywasz klucza dynanometrycznego do dokrecania kół ?

Gość

Post autor: Gość » 25 sie 2016, 19:42

Ostatnio tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl