[D2 01 2.8PB/LPG ] Nierówna praca silnika
Typowy objaw padającej pompy paliwa.soldier pisze:Mam prośbę Panowie
Panowie potrzebuje pomocy boz moim autem co raz gorzej.
Rano jak odpalam auto to gasnie ze dwa razy, a jak juz złapie to go strasznie telepie, smierdzi benzyną, strzela. Odczekam jakies 4 minuty i zaczyna lepiej pracowac chociaz reakcja na pedal gazu tez nie jest najlepsza. I tak się dzieje tylko rano podczas pierwszego odpalenia. Pozniej jak odpalam auto w ciagu dnia to nie ma takich cyrków ale tez nie jest super bo jak jest juz cieply i go mocniej przegazuje to w czasie schodzenia z obrotow slychac jakis strzal w rure.
Sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie po nocnym staniu.
No i znowu coś nie tak...
przed wizytą u gazownika bylo " system too rich"
po wizycie bylo " system too lean", pojechalem jeszcze raz, żeby lepiej to dostroił i bylo lepiej bo nie po przejechaniu 100 km, a po 300 km pojawial sie blad system too lean.
Ostatnio wymieniłem odmy bo byly przypchane masłem i teraz korekty dlugoterminowe soczyły na okolo 20 % i blad za ubogiej mieszanki pojawia sie juz po przejchaniu 30km.
przed wizytą u gazownika bylo " system too rich"
po wizycie bylo " system too lean", pojechalem jeszcze raz, żeby lepiej to dostroił i bylo lepiej bo nie po przejechaniu 100 km, a po 300 km pojawial sie blad system too lean.
Ostatnio wymieniłem odmy bo byly przypchane masłem i teraz korekty dlugoterminowe soczyły na okolo 20 % i blad za ubogiej mieszanki pojawia sie juz po przejchaniu 30km.
A czy wymiana zapchanych odm i wymiana uszczelki przepustnicy( byla juz w bardzo zlym stanie) mogly to zmienic?? AAAA i jeszcze udrożniłem zapchany eżektor bo boczny króciec nie puszczał powietrza a po rozebraniu i rozruszaniu go w środku dało się wdmuchnąć i zaciągnąć powietrze przez boczny króciec.
[ Dodano: 2017-04-20, 10:51 ]
Wiec tak...
Ostatnio bylem na kolejnej wizycie u gazownika i cos tam po raz kolejny ustawial. Po przejechaniu 70 znowu kontrolka silnika i standarwowo 4 bledy 17536 17538 16804 16814 czyli katy i uboga mieszanka. Ostatnio wymienilem uszczelki pod pokrywami zaworow i bledy pojawily się po przejechaniu 500 km. Mechanik musiał poprawic uszczelki bo ciekly i wczoraj jak odebralem auto po poprawieniu drugiej uszczelki i zamontowaniu oryginalnego ezektora wyskoczyl tylko jeden blad 16804 ( po przejechaniu 400 km)
Zauwazylem, ze odma ,ktora wchodzi do pokrywy zaworow po stronie kierowcy, nie jest do konca szczelna. Jak wdmuchnąlem dym w silnik to w tym miejscu dym dość ostro uciekal. Czy taka nieszczelnosc w odmie w tym miejscu moze powodowac jakies bledy zwiazane ze skladem mieszanki?
[ Dodano: 2017-04-20, 10:51 ]
Wiec tak...
Ostatnio bylem na kolejnej wizycie u gazownika i cos tam po raz kolejny ustawial. Po przejechaniu 70 znowu kontrolka silnika i standarwowo 4 bledy 17536 17538 16804 16814 czyli katy i uboga mieszanka. Ostatnio wymienilem uszczelki pod pokrywami zaworow i bledy pojawily się po przejechaniu 500 km. Mechanik musiał poprawic uszczelki bo ciekly i wczoraj jak odebralem auto po poprawieniu drugiej uszczelki i zamontowaniu oryginalnego ezektora wyskoczyl tylko jeden blad 16804 ( po przejechaniu 400 km)
Zauwazylem, ze odma ,ktora wchodzi do pokrywy zaworow po stronie kierowcy, nie jest do konca szczelna. Jak wdmuchnąlem dym w silnik to w tym miejscu dym dość ostro uciekal. Czy taka nieszczelnosc w odmie w tym miejscu moze powodowac jakies bledy zwiazane ze skladem mieszanki?