[D2 preFL ALL ] LPG - zrób to sam
Jeśli na listwie w jej długości wystąpił by spadek to dla czego spadek nie występuje na przewodach zasilających które są znacznie dłuższe i filtrach?danishow pisze:gwarantuje że przy takim podłączeniu tylne wtryskiwacze dostają znacznie mniej gazu niż te z przodu.
Oczywiście zakładam, że kolega przekrój listwy dał nie mniejszy niż przekrój węża fi 12.
Kot też jest Quattro
Widziałem tą listwe z kwasówy u Wojtka osobiście i jest zrobiona mega profi.danishow pisze:To teraz wyobraź sobie jakie ciśnienie masz przy pełnym bucie na wtryskach 1 i 5 oraz na 4 i 8, gwarantuje że przy takim podłączeniu tylne wtryskiwacze dostają znacznie mniej gazu niż te z przodu.
Daniel- z mojej wiedzy to kompensacja jest potrzebna do wyrównania ciśnienia po obu stronach a nie po to by lepiej rozchodził się gaz
Popieram słowa a w Twinie jest konieczna bo to w sumie 2 osobne reduktory o wspólnym układzie grzewczym.lesdud pisze: Daniel- z mojej wiedzy to kompensacja jest potrzebna do wyrównania ciśnienia po obu stronach a nie po to by lepiej rozchodził się gaz
Gaz to nie piasek że nie zdąży się przesunąćw listwie. Gdyby tak było to przy 200km//h nie miał byś powietrza na dole w oponie.
Ukaniu, lesdud i karol208, który z was to testował i jakie różnice mu wychodziły przy takim podłączeniu? Proszę o konkretną odpowiedź bez owijania w bawełnę!
Osobiście to sprawdzałem podpinając trójnik pomiarowy na wężyku fi 5mm do pierwszego wtrysku i czwartego ...i wiem o czym piszę
A i jeszcze jedno dodam ...lesdud, budowa/wykonanie listwy nic tu nie zmienia, choćby była za złota
Osobiście to sprawdzałem podpinając trójnik pomiarowy na wężyku fi 5mm do pierwszego wtrysku i czwartego ...i wiem o czym piszę
A i jeszcze jedno dodam ...lesdud, budowa/wykonanie listwy nic tu nie zmienia, choćby była za złota
Daniel, ja akurat sie zgadzam z tym co napisales, ale nie mam fizycznej mozliwosci zeby ta kompensacje zrobic z tylu. No po prostu nie ma na to lewara tam. Jeszcze pomysle nad jakims modem co by tyl wezykiem nawet 5mm polaczyc (zamiast tego przodu). Tylko jak bym nie kombinował to wchodzę tym wezykiem albo w regulator cisnienia paliwa albo widac go spod oslony ....... Tak czy siak kompensacja jest a zmiana zasilania ostatnich wtryskiwaczy (miedzy gazem a benzyna) nie powoduje zmiany korekt krotkoterminowych wiec zakladam ze jest w miarę w porządku.
Gdyby było tak dramatycznie jak napisales (ze mega ubogo na ostatnich garach) to rozumiem, ze jest to zjawisko naturalne w kazdym 4-cylindrowcu? Przciez tam sie kompensacji nie robi a jezdzi to normalnie i podlaczone jest dokladnie na tej samej zasadzie.
Gdyby było tak dramatycznie jak napisales (ze mega ubogo na ostatnich garach) to rozumiem, ze jest to zjawisko naturalne w kazdym 4-cylindrowcu? Przciez tam sie kompensacji nie robi a jezdzi to normalnie i podlaczone jest dokladnie na tej samej zasadzie.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2016, 22:11 przez Bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Ja, oczywiście - że nie testowałem bo moim zdaniem nie ma po co przy listwie o sensownym przekroju - nie mniejszym myślę niż typowy wąż 12 a im większy tym lepiej.
Gdyby miało to jak radzić sobie z tym samym zjawiskiem w 4 cylindrowym samochodzie o mocy 150 KM?
I jakim cudem miałby na 30cm występować spadek kiedy na 2 czy 3 razy dłuższym wężu wraz z filtrami on praktycznie nie występuje a powinien być przecież co najmniej krotność długości większy zgodnie z Twoimi pomiarami.
Gdyby miało to jak radzić sobie z tym samym zjawiskiem w 4 cylindrowym samochodzie o mocy 150 KM?
I jakim cudem miałby na 30cm występować spadek kiedy na 2 czy 3 razy dłuższym wężu wraz z filtrami on praktycznie nie występuje a powinien być przecież co najmniej krotność długości większy zgodnie z Twoimi pomiarami.
Kot też jest Quattro
A czy ta roznica czasem nie wynikała Ci z braku wydajnosci reduktora panie ? Nie wiem co napisac bo w kolektorach ssących zawsze jest zjawisko dokladnie odwrotne w stosunku do tego co opisales (przy motorach doladowanych). To ostatni gar (najbardziej oddalony od przepustnicy) ma zawsze najwiecej powietrza dlatego kolektory z silnikow takich jak 3B czy ABY (2,2t 20v) zawsze zwężają się kierunku gara oddalonego najdalej od przepustnicy.
Tutaj zjawisko jest dokładnie identyczne wiec nie wiem czemu fizyka miala by dzialac na odwrot
ps jak tylko bede mial dluzsza chwile w warsztacie to cykne, bo teraz akurat remontuję motor AHC (na stojaku go mam) i nie planuje rozbierac chwilowo ani na moment tego czym jezdze
Tutaj zjawisko jest dokładnie identyczne wiec nie wiem czemu fizyka miala by dzialac na odwrot
ps jak tylko bede mial dluzsza chwile w warsztacie to cykne, bo teraz akurat remontuję motor AHC (na stojaku go mam) i nie planuje rozbierac chwilowo ani na moment tego czym jezdze
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Zapewne dlatego, że testowałem na wolnossącym silniku gdzie występuje zjawisko zasysania mieszanki i przy pełnym obciążeniu dwa czy tam trzy pierwsze wtryski zjadały pewną część dawki z czwartego. Przyznam, że montując reduktor/y znacznie wydajniejsze i zapotrzebowanie na gaz, różnica byłaby znikoma.Bugalon pisze:Tutaj zjawisko jest dokładnie identyczne wiec nie wiem czemu fizyka miala by dzialac na odwrot
Dostałeś linka z pierścieniami ?Bugalon pisze:bo teraz akurat remontuję motor AHC
No tak, tylko ze w silniku doladowanym kolektor ssacy zachowuje sie dokladnie tak samo jak listwa wtryskowa LPG w silniku wolnossącym. W kolektorze masz nadcisnienie ale jak otwiera Ci sie zawór to masz zasys mieszanki do komory. Inne jest tylko medium. Tutaj jest LPG a tam powietrze. Nie wiem czy tego za bardzo nie upraszczam (bo w kolektorze masz jeszcze przepustnicę ktora steruje poziomem cisnienia w kolektorze) - ale taką logiką się posłużyłem.
Linka do pierscieni nie dostałem, ale Michał mi je już załatwił i to do tego z Allegro - bo to bylo jedyne miejsce gdzie mozna je bylo znaleźć. Pierscienie oczywiscie wziete z ABZta - setka roznicy w wymiarze zewnętrznym (abz ma mniejsza srednice pierscieni o jedną setkę - pozostałe marametry wymiarowe są identyczne) nie będzie stanowić problemu.
Linka do pierscieni nie dostałem, ale Michał mi je już załatwił i to do tego z Allegro - bo to bylo jedyne miejsce gdzie mozna je bylo znaleźć. Pierscienie oczywiscie wziete z ABZta - setka roznicy w wymiarze zewnętrznym (abz ma mniejsza srednice pierscieni o jedną setkę - pozostałe marametry wymiarowe są identyczne) nie będzie stanowić problemu.
danishow pisze:Zapewne dlatego, że testowałem na wolnossącym silniku gdzie występuje zjawisko zasysania mieszanki i przy pełnym obciążeniu dwa czy tam trzy pierwsze wtryski zjadały pewną część dawki z czwartego. Przyznam, że montując reduktor/y znacznie wydajniejsze i zapotrzebowanie na gaz, różnica byłaby znikoma.Bugalon pisze:Tutaj zjawisko jest dokładnie identyczne wiec nie wiem czemu fizyka miala by dzialac na odwrot
Dostałeś linka z pierścieniami ?Bugalon pisze:bo teraz akurat remontuję motor AHC
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Jeszcze mnie interesuje w jakich warunkach to testowane było.danishow pisze:Ukaniu, lesdud i karol208, który z was to testował i jakie różnice mu wychodziły przy takim podłączeniu? Proszę o konkretną odpowiedź bez owijania w bawełnę!
Osobiście to sprawdzałem podpinając trójnik pomiarowy na wężyku fi 5mm do pierwszego wtrysku i czwartego ...i wiem o czym piszę
A i jeszcze jedno dodam ...lesdud, budowa/wykonanie listwy nic tu nie zmienia, choćby była za złota
Gdyby to miało aż taki wpływ to 4 cylindrówki miały by problem z ciśnieniem na ostatnim wtrysku.
Jeżeli czujnik ciśnienia umieszczasz przed 1 listwą wtryskową to jakie ciśnienie jest przed drugą listwą wtryskową jeżeli masz kompensację z tyłu.
Wg mnie ważne że jest wyrównanie ciśnień przed listwami.