![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Jak poprawnie sprawdzic poziom oleju w D3
[D3 ALL ] Jak poprawnie sprawdzic poziom oleju w D3
Witam
mam zagwozdke sprawa wyglada tak
po 3 dnia stania auto na bagnecie ma stan oleju ponad maxsimum
natomiast po odpaleniu i odczekaniu np 30 min ma okolo polowy bagnetu
który odczytu uważać za odnośnik prawidłowego poziomu oleju ?
generalnie przy wymianie oleju robi to sie tak że po zalaniu oleju odpala sie aby olej sie rozszedł po silniku nastepnie 20-30 min trzeba odczekać i usupełnic do poprawnego stanu
jak wy Panowie sprawdzacie olej ?
mam zagwozdke sprawa wyglada tak
po 3 dnia stania auto na bagnecie ma stan oleju ponad maxsimum
natomiast po odpaleniu i odczekaniu np 30 min ma okolo polowy bagnetu
który odczytu uważać za odnośnik prawidłowego poziomu oleju ?
generalnie przy wymianie oleju robi to sie tak że po zalaniu oleju odpala sie aby olej sie rozszedł po silniku nastepnie 20-30 min trzeba odczekać i usupełnic do poprawnego stanu
jak wy Panowie sprawdzacie olej ?
Zgodnie z ELSA:
Sprawdzanie poziomu oleju (dla A8 D3 3,7 i 4,2 benz.)
Warunki sprawdzania
- temperatura oleju silnikowego co najmniej 60 °C,
- samochód stoi poziomo.
Po wyłączeniu silnika odczekać kilka minut, aby olej mógł spłynąć z powrotem do miski olejowej.
Wyjąć miarkę poziomu oleju, wytrzeć czystą szmatką i ponownie wsunąć miarkę do oporu.
Następnie ponownie wyjąć miarkę i odczytać poziom oleju.
Zakres oznaczony na miarce poziomu oleju:
a - oleju nie wolno uzupełniać (najwyższa kreska na bagnecie, maksimum)
b - olej można uzupełniać. Może to spowodować, że poziom oleju podniesie się w zakresie -a-. (bo to pole z wytłoczeniem, między maksimum a minimum),
c - olej należy uzupełnić. Wystarczy, że poziom oleju podniesie się po tym w zakres -b- (pole moletowane) - minimum.
Wskazówka Poziom oleju nie może przekraczać oznaczenia -a- na miarce poziomu oleju.
Sprawdzanie poziomu oleju (dla A8 D3 3,7 i 4,2 benz.)
Warunki sprawdzania
- temperatura oleju silnikowego co najmniej 60 °C,
- samochód stoi poziomo.
Po wyłączeniu silnika odczekać kilka minut, aby olej mógł spłynąć z powrotem do miski olejowej.
Wyjąć miarkę poziomu oleju, wytrzeć czystą szmatką i ponownie wsunąć miarkę do oporu.
Następnie ponownie wyjąć miarkę i odczytać poziom oleju.
Zakres oznaczony na miarce poziomu oleju:
a - oleju nie wolno uzupełniać (najwyższa kreska na bagnecie, maksimum)
b - olej można uzupełniać. Może to spowodować, że poziom oleju podniesie się w zakresie -a-. (bo to pole z wytłoczeniem, między maksimum a minimum),
c - olej należy uzupełnić. Wystarczy, że poziom oleju podniesie się po tym w zakres -b- (pole moletowane) - minimum.
Wskazówka Poziom oleju nie może przekraczać oznaczenia -a- na miarce poziomu oleju.
Bądź dobry jak chleb.
Re: Jak poprawnie sprawdzic poziom oleju w D3
u mnie w d3 też jest podobny problem.raftor pisze:Witam
mam zagwozdke sprawa wyglada tak
po 3 dnia stania auto na bagnecie ma stan oleju ponad maxsimum
natomiast po odpaleniu i odczekaniu np 30 min ma okolo polowy bagnetu
który odczytu uważać za odnośnik prawidłowego poziomu oleju ?
generalnie przy wymianie oleju robi to sie tak że po zalaniu oleju odpala sie aby olej sie rozszedł po silniku nastepnie 20-30 min trzeba odczekać i usupełnic do poprawnego stanu
jak wy Panowie sprawdzacie olej ?
pierw myślałem że to poprzedni właściciel nalał za dużo ale po wymianie oleju, odpalone auto pochodziło. na drugi dzień stan na połowie. pierwszy wyjazd przejachane 500 km na drugi dzień maks oleju. Padło hasło że wtryski od benzyny moga przepuszczać jadąc na gazie. wyjąłem listwe i faktycznie na kilku wtryskach robiła sie kropla. wymieniłem wtryski benzynowe i wydaje mi sie że sie unormowało. ale w d2 a pare ich miałem nigdy nie było problemu oleju było zawsze mniej <jezyk>
A8- nie dla idiotów !!
Jak wygląda to sprawdzanie za pomocą VCDS???
W kanale 01 ENGINE wchodząc w MEASURING BLOCKS i wchodząc w GRUPĘ 009 mamy następujące okienka
-OIL LEVEL - jaki powinien być stan oleju dla 4,2 BFM????????? ile mm.
-OIL WARNING THRESHOLD - to jest poziom minimalny oleju,jeżeli olej zejdzie poniżej (u mnie jest 39.0mm) to będzie walić błędem na FIS-ie aby sprawdzić poziom oleju???????
Z góry dziękuję
W kanale 01 ENGINE wchodząc w MEASURING BLOCKS i wchodząc w GRUPĘ 009 mamy następujące okienka
-OIL LEVEL - jaki powinien być stan oleju dla 4,2 BFM????????? ile mm.
-OIL WARNING THRESHOLD - to jest poziom minimalny oleju,jeżeli olej zejdzie poniżej (u mnie jest 39.0mm) to będzie walić błędem na FIS-ie aby sprawdzić poziom oleju???????
Z góry dziękuję
Panowie w a8 D3 w mmi ( trzeba odblokować w zielonym menu ) jest funkcja - POZIOM OLEJU - czy któryś z Was ma tą funkcję działąjącą - aktywną ? Gdzieś pisało że działa ona tylko w autach w których silniki nie mają tradycyjnego bagnetu. Ale czy bagnet to aż taka wielka przeszkoda żeby nie można było jakoś aktywować sprawdzenia poziomu oleju w mmi ? Chyba każdy BFM ma już fabrycznie zamontowany w misce olejowej czujnik poziomu oleju - więc w czym rzecz ? Czy któryś z Was wie jak to uruchomić ?
Gdyby ta funkcja działała wielu z Nas nie miałoby problemu
z prawidłowym odczytem poziomu oleju z tego wyciąganego bagnetu .


Toczyła się na ten temat dyskusja, tak ze dwa lata temu, tu na forum. Wtedy też doszliśmy do wniosku, że była ona dostępna w wersji silnika bez bagnetu do sprawdzania oleju. Biały kruk, też na żywo jej nie widziałem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Tak, pamiętam - śledziłem tamtego posta. Wspominając tutaj o niestety jeszcze nie uruchomionej przez nikogo funkcji sprawdzania poziomu oleju myślałem że po takim czasie komuś jednak udało się PRZETRZEĆ SZLAK. A tu zonk. No - niestety chyba naprawdę będzie to taki BIAŁY KRUK. Więc zostaje nam co chwila podnoszenie i zamykanie pokrywy silnika i do tego zabawa z bagnecikiem. Zauważyłem że te pomarańczowe plastyczki na moim bagnecie są takie troszeczkę popękane więc szkoda - trzeba będzie kupić nowy bagnet. A noga ciężka na autostradzie to i oliwy przy wysokich obrotach idzie więcej. Trzymam stan oliwy na max - sprawdzam rano przed wyjazdem do pracy - wtedy już cała zdąży zlecieć z poprzedniej jazdy.
Możliwe, że nie było to wcale opcją, a było to konkretne rozwiązanie na jakiś rynek. Po VINie można wyczytać "Not hot countries" albo inne więc może to nie być tak proste. Tak jak grzana kiera drewniana, która była tylko w USA i u nas można o niej pomarzyć. Znowuż na (chyba) japoński rynek były podobno D3 z fabrycznym mpeg4 w cyfrowym tunerze.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Nie rozumiesz... Każdy wie, że jest taka opcja do uruchomienia, ale nie działa, bo nie masz czujnika poziomu oleju. Mogło to być dedykowane na konkretny rynek i wymagać dodatkowego czujnika aby działać. W oprogramowaniu ma to każdy sterownik ale bez osprzętu nie zadziała.
np.
Co z tego, że w zielonym menu włączę opcje "telefon" jeśli go nie zamontuje?
np.
Co z tego, że w zielonym menu włączę opcje "telefon" jeśli go nie zamontuje?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
No i o to chodzi właśnie. Występowały zamiennie z bagnetem te opcje.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG