casanovak pisze:Witam!!!
Po kupnie mojej A8, po wymianie rozrzadu,oleju, filtrow (powietrze, paliwo olej, kabina), po wymianie plynu chlodniczego, oleju wspomagania i wymianie simmeringu na wyjsciu z silnika na skrzynie, skrzynia zaczela (moim zdaniem) nieprawidlowo pracowac. Objawia sie to tym ze na cieplym silniku skrzynia jakby zapomniala przelaczac biegow.
Tylko po rozgrzaniu ?
casanovak pisze:tzn jedzie np na 2 biegu 50km/h i ma powedzmy niecale 3000obr. i przy utrzymywaniu tej predkosci skrzynia nie przerzuca biegu nizej. Dodam ze z pozycji tiptronica idzie wrzucic nizszy bieg jednakze jesli wrocimy do pozycji "D" skrzynia znowu przezuca na wyzszy bieg. Czy jest to normalne???
Jak jedziesz na D, przy tej predkosci tych obrotach to jest normalne , choć przy dluższej jeździe po prostej (płaskiej) drodze teoretycznie powinna wrzucic wyższy bieg (zwłaszcza, że to diesel), wec nie wiem czemu tym bardziej miala by robić redukcje ?
Jak z tipa ("recznej") przejdziesz z powrotem na D to po chwili skrzynia przerzuci bieg na wyższy w zaleznosci od obrotów i predkosci.
Gdy wdepniesz gaz w podlogę kickdown zrzuca biegi, skrzynia przełacza sie w tzw tryb sportowy i ciagnie tak by maks wykorzystac moc i moment, gdy odpuscisz, po chwili skrzynia przejdzie w "normalny" tryb. Autko z 2001r zakładam, że nie masz tam trybu S, tylko oprócz prnd, 2,3,4 ? Przy eSce skrzynia zachowuje sie jak pisałem wyżej (zblokowana w tym trybie)
casanovak pisze:Dodam jeszcze, ze przy hamowaniu lub zwolnienu pedalu hamulca auto hamuje biegami (silnikiem), przy hamowaniu biegami recznie (tryb-tiptronic) czuc lekkie drgania...
To akurat glownie czuc gdy samochod wszedł na obroty, odpuscisz gaz a auto kula sie np z górki (na poczatku bedzie trzymac bąź redukowac bieg, później jednak wrzuca wyższy, by auto kulalo sie spokojnie z górki). Gdy znow mu wdepniesz skrzynia zachowa sie jak pisałem w poprzednim akapicie.
Skrzynia ZFa w A8 D2 jakimś cudem nie jest, jest dośc wolna i czesto zastanawia się "czy ja jestem skrzynią biegów ? ", taki urok, to niesttey nie chocby dsg, czy s-tronic
Same drgania podczas postoju moga swidczyc o uwalonych poduszkach (pomocniczą czestoszlag trafia), jednak podczas jazdy może świadczyc o moście (ale straszyc Cie juz nie chce, bo widzę, że troche roboty z autkiem bedzie).
casanovak pisze:Prosze bardzo o pomoc w tej kwestii...
dodam ze przy wymianie simmeringu ubylo troche oleju ze skrzyni jednak zostal "zlapany" i wlany, przez waz od chlodzenia oleju skrzyni, z powrotem...Czasami skrzynia przerzuca biegi przy nizszych obrotach co wydaje sie byc prawidlowa praca...
Prponowałbym jednak wymienic olej w skrzyni wraz z kompletem (usczelka, oringami, korkiem, filtrem etc) wg np tej instrukcji, lub zlecić to komuś kto ma o tym pojęcie
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853