Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 3.3TDI ] TIP- Praca skrzyni (chyba nieprawidłowa)

casanovak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 139
Rejestracja: 21 wrz 2010, 00:26
Lokalizacja: Poznań

[D2 01 3.3TDI ] TIP- Praca skrzyni (chyba nieprawidłowa)

Post autor: casanovak » 27 paź 2010, 20:44

Witam!!!

Po kupnie mojej A8, po wymianie rozrzadu,oleju, filtrow (powietrze, paliwo olej, kabina), po wymianie plynu chlodniczego, oleju wspomagania i wymianie simmeringu na wyjsciu z silnika na skrzynie, skrzynia zaczela (moim zdaniem) nieprawidlowo pracowac. Objawia sie to tym ze na cieplym silniku skrzynia jakby zapomniala przelaczac biegow. tzn jedzie np na 2 biegu 50km/h i ma powedzmy niecale 3000obr. i przy utrzymywaniu tej predkosci skrzynia nie przerzuca biegu nizej. Dodam ze z pozycji tiptronica idzie wrzucic nizszy bieg jednakze jesli wrocimy do pozycji "D" skrzynia znowu przezuca na wyzszy bieg. Czy jest to normalne??? Dodam jeszcze, ze przy hamowaniu lub zwolnienu pedalu hamulca auto hamuje biegami (silnikiem), przy hamowaniu biegami recznie (tryb-tiptronic) czuc lekkie drgania...Prosze bardzo o pomoc w tej kwestii.... Obrazek
dodam ze przy wymianie simmeringu ubylo troche oleju ze skrzyni jednak zostal "zlapany" i wlany, przez waz od chlodzenia oleju skrzyni, z powrotem...Czasami skrzynia przerzuca biegi przy nizszych obrotach co wydaje sie byc prawidlowa praca...
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 14:54 przez casanovak, łącznie zmieniany 4 razy.
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Re: [D2 3,3 TDI] Praca skrzyni (chyba nie do konca prawidlow

Post autor: dice111 » 27 paź 2010, 23:08

casanovak pisze:Witam!!!

Po kupnie mojej A8, po wymianie rozrzadu,oleju, filtrow (powietrze, paliwo olej, kabina), po wymianie plynu chlodniczego, oleju wspomagania i wymianie simmeringu na wyjsciu z silnika na skrzynie, skrzynia zaczela (moim zdaniem) nieprawidlowo pracowac. Objawia sie to tym ze na cieplym silniku skrzynia jakby zapomniala przelaczac biegow.
Tylko po rozgrzaniu ?
casanovak pisze:tzn jedzie np na 2 biegu 50km/h i ma powedzmy niecale 3000obr. i przy utrzymywaniu tej predkosci skrzynia nie przerzuca biegu nizej. Dodam ze z pozycji tiptronica idzie wrzucic nizszy bieg jednakze jesli wrocimy do pozycji "D" skrzynia znowu przezuca na wyzszy bieg. Czy jest to normalne???
Jak jedziesz na D, przy tej predkosci tych obrotach to jest normalne , choć przy dluższej jeździe po prostej (płaskiej) drodze teoretycznie powinna wrzucic wyższy bieg (zwłaszcza, że to diesel), wec nie wiem czemu tym bardziej miala by robić redukcje ?
Jak z tipa ("recznej") przejdziesz z powrotem na D to po chwili skrzynia przerzuci bieg na wyższy w zaleznosci od obrotów i predkosci.
Gdy wdepniesz gaz w podlogę kickdown zrzuca biegi, skrzynia przełacza sie w tzw tryb sportowy i ciagnie tak by maks wykorzystac moc i moment, gdy odpuscisz, po chwili skrzynia przejdzie w "normalny" tryb. Autko z 2001r zakładam, że nie masz tam trybu S, tylko oprócz prnd, 2,3,4 ? Przy eSce skrzynia zachowuje sie jak pisałem wyżej (zblokowana w tym trybie)
casanovak pisze:Dodam jeszcze, ze przy hamowaniu lub zwolnienu pedalu hamulca auto hamuje biegami (silnikiem), przy hamowaniu biegami recznie (tryb-tiptronic) czuc lekkie drgania...
To akurat glownie czuc gdy samochod wszedł na obroty, odpuscisz gaz a auto kula sie np z górki (na poczatku bedzie trzymac bąź redukowac bieg, później jednak wrzuca wyższy, by auto kulalo sie spokojnie z górki). Gdy znow mu wdepniesz skrzynia zachowa sie jak pisałem w poprzednim akapicie.
Skrzynia ZFa w A8 D2 jakimś cudem nie jest, jest dośc wolna i czesto zastanawia się "czy ja jestem skrzynią biegów ? ", taki urok, to niesttey nie chocby dsg, czy s-tronic
Same drgania podczas postoju moga swidczyc o uwalonych poduszkach (pomocniczą czestoszlag trafia), jednak podczas jazdy może świadczyc o moście (ale straszyc Cie juz nie chce, bo widzę, że troche roboty z autkiem bedzie).
casanovak pisze:Prosze bardzo o pomoc w tej kwestii...
dodam ze przy wymianie simmeringu ubylo troche oleju ze skrzyni jednak zostal "zlapany" i wlany, przez waz od chlodzenia oleju skrzyni, z powrotem...Czasami skrzynia przerzuca biegi przy nizszych obrotach co wydaje sie byc prawidlowa praca...
Prponowałbym jednak wymienic olej w skrzyni wraz z kompletem (usczelka, oringami, korkiem, filtrem etc) wg np tej instrukcji, lub zlecić to komuś kto ma o tym pojęcie
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853
Black Cars Matters

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 28 paź 2010, 07:29

Rowniez proponuje zaczac od okreslenia czy stan oleju jest prawidlowy.
Pytanie mam - simmering daliscie oryginalny czy jakis tam? No i ktory byl zmieniany ten na silniku czy ten pod konwerterem?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

casanovak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 139
Rejestracja: 21 wrz 2010, 00:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: casanovak » 28 paź 2010, 16:48

szeryfisch pisze:simmering daliscie oryginalny czy jakis tam? No i ktory byl zmieniany ten na silniku czy ten pod konwerterem?
Orginal koszt jakies 50zl (chyba najtansza czesc w tym aucie:)) jest to sam simmering bez obudowy i znajduje sie na wyjsciu walu z silnika na konwerter (simmering tylni silnika)

[ Dodano: 2010-10-28, 16:53 ]
dice111 pisze:Same drgania podczas postoju moga swidczyc o uwalonych poduszkach (pomocniczą czestoszlag trafia), jednak podczas jazdy może świadczyc o moście
Poduszkam pomocnicza to ta z przodu ta najmniejsza?? bo jak tak to zostala wymieniona orginal. A jesli chodzi o most to cos w tym moze byc bo jak na przyklad jade sobie 60km/h i recznie wrzuce 4 bieg silnik pracuje na jakis 1000-1500 obr to po wcisnieciu gazu slychac niskobrzmiace buczenie gdzies z tylu...

[ Dodano: 2010-10-28, 16:54 ]
dice111 pisze:Autko z 2001r zakładam, że nie masz tam trybu S, tylko oprócz prnd, 2,3,4 ?
masz racje to nie "S" tylko PRND 234
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8

Tomex221
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2010, 23:22
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Tomex221 » 29 paź 2010, 16:45

Witam ja juz przerabialem problem skrzyni u mnie w ucie. raz skrzynia przelanczala buegi jak chciala raz nie, przytrzymywala sobie ktorys bieg, oddalem samochod do Miedznej i okazalo sie ze mialem amy stan oleju. wymienili filtr, olej i jest ok. wiec moze zacznij od tego... :) pzdr

casanovak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 139
Rejestracja: 21 wrz 2010, 00:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: casanovak » 28 lis 2010, 14:14

A kiedy kolego wymieniales ten olej i jak dlugo juz jezdzisz na tym oleju? nic sie nie dzieje?
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl