W moim egzemplarzu nie działało sterowanie kierownicą góra-dół (przód-tył jeździ).
Przy okazji dłubania w centralnym zamku odłączyłem akumulator, a po podpięciu kierownica straciła kodowanie - przed odłączeniem akumulatora, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki kierownica "chowała się" w stronę zegarów... Obecnie straciła i tą funkcjonalność.
O ile jeżdżenie kierownicy po wyjęciu kluczyka nie jest mi jakoś niezbędne, o tyle chciałbym naprawić przesuw góra-dół.
Zanim jednak zabiorę się za rozbiórkę i oglądanie, co w trawie piszczy, chciałem się dowiedzieć, jak to w końcu jest z tym kodowaniem i adaptacją kierownicy w moim roczniku (1994)?
Przez VAG-COMa nie mogę się dostać do sterownika, a przecież jakoś musi być zaprogramowane cofanie się kierownicy po wyjęciu kluczyka.
![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB ] Elektryczna kierownica - problem
[D2 94 4.2PB ] Elektryczna kierownica - problem
Ostatnio zmieniony 16 paź 2016, 19:56 przez Chris, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Standardowy temat , przełącznik do przelutowania lub wymiany
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
No, ja też nie jestem zwolennikiem elektroniki w aucie, ale czysta elektryka może być. 
Dlatego mam nadzieję, że w miarę tanim kosztem uda się ogarnąć takie rzeczy.
Co nie zmienia faktu, że jakoś musieli to zaprogramować, więc istnieje jakiś "tryb serwisowy".
[ Dodano: 2016-10-16, 19:56 ]

Dlatego mam nadzieję, że w miarę tanim kosztem uda się ogarnąć takie rzeczy.
Co nie zmienia faktu, że jakoś musieli to zaprogramować, więc istnieje jakiś "tryb serwisowy".

[ Dodano: 2016-10-16, 19:56 ]
Oo... To już jakiś trop. A coś więcej odnośnie przelutowania? Będę widział po jego wyciągnięciu, w czym leży problem?michalwruszak pisze:Standardowy temat , przełącznik do przelutowania lub wymiany
Wymieniłem przełącznik i niestety to samo:michalwruszak pisze:Standardowy temat , przełącznik do przelutowania lub wymiany
przód-tył jeździ, góra-dół nie.
Jakieś pomysły?
[ Dodano: 2016-10-29, 17:07 ]
Ok - problem rozwiązany. Niepotrzebnie kupowałem włącznik - wystarczyło sprawdzić, czy wychodzi z niego 12V i wszystko byłoby jasne.
No i tak okazało się, że silnik dostawał prąd, ale nie chodził.
Myślałem, że jest spalony i już się zastanawiałem nad wyjęciem kolumny kierownicy w celu wymiany, ale przypomniałem sobie o staropolskiej metodzie naprawy, czyli je.....ciu śrubokrętem.



Ciekawe, jak długo będzie działał...