Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] Sprawdzanie podcisnień

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

[D2 ALL ] Sprawdzanie podcisnień

Post autor: emilus143 » 18 paź 2016, 13:03

Czy jest ustalone, np. w ELSIE jaka powinna występować wartość podciśnienia na wolnych obrotach oraz przy przekroczeniu konkretnej wartości obrotów? Chodzi mi o cały układ. Ostatnio oglądałem program o mercedesie 190 i jak gość sprawdzał wąż podciśnienia wchodzący w ASB, to wpinał mnometr i wyskakiwała mu wartość. Czy u nas też jest ona określona w całym układzie?
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 18 paź 2016, 15:32

Nie ma takich danych w Elsie. W podglądzie parametrów w programie od LPG pokazuje mi względem atmosfery -0.35B na wolnych do ok. -0.9B przy maksymalnym obciążeniu.
Four rings to rule them all

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 18 paź 2016, 15:48

To jest z tego filmu: http://player.pl/programy-online/samoch ... ?atpl#play

Czas 9:45
Trzeba oglądnąć niestety reklamy.

A jesteś pewny że Twój samochód działa idealnie? Bo można by utrzorzyć jakiś wzorzec dla innych. Temat podciśnien jest bardzo popluarny w naszych wozach i sporo ludzi ma z nim problemy.
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 18 paź 2016, 16:35

Jestem pewien, że mój silnik NIE działa idealnie - delikatne poszarpywanie/drgania na wolnych obrotach jak u wielu osób tu na forum, ale na wiosnę sprawdzałem szczelność dolotu i podciśnień i tu wszystko było szczelne.
Fajnie by było jakby więcej osób podało swoje wartości podciśnień. Można by wtedy wyciągnąć wnioski, co jest normą a co nie :)
Four rings to rule them all

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 18 paź 2016, 16:38

No i właśnie mam ten sam problem co Ty. Podciśnienia niby wszystkie okay, bo rozbierałem cały dolot. Jeśli okaże się na 100% że problem podciśnień został wyeliminowany, to jedyne co zostaje to cały układ zapłonowy + wtryski.
I`m the LPG master

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 18 paź 2016, 17:27

Zawsze można podpiąć wakuometr w tą zaślepioną rurkę z przodu kolektora. Z tego co się dowiedziałem jeśli w kolektorze jest poniżej 4 bar to gdzieś jest nieszczelność.
xyz

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 18 paź 2016, 17:38

Tylko przy jakich obrotach, jałowych?
I`m the LPG master

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 18 paź 2016, 17:42

Przy jałowych.
xyz

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 18 paź 2016, 17:45

Ile ??? 4 bary? w podciśnieniu???
Toż prożnia calkowita to 1 Bar .

Podcisnienie na silniku zawiera sie w okolicach 0.5 do 0.7 na zamknietej przepustnicy przy wolnych Ponad 0.7 na hamowaniu silnikiem Do cisnienia atmosferycznego a faktycznie - 0.1 na WOT .
Oczywiscie tyczy sie to silnikow N/A z wykluczeniem gałęzi stlopodcisnieniowych takich jak np Vanos
Ostatnio zmieniony 18 paź 2016, 20:50 przez SenatorS8, łącznie zmieniany 1 raz.

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 18 paź 2016, 17:52

0.4 ;)
xyz

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 21 paź 2016, 09:22

W porządku. 0.4 na wolnych obrotach. Załóżmy że mam ten manometr i gdzie się mogę wpiąć aby był to wynik miarodajny?
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 21 paź 2016, 12:21

Jak najbliżej kolektora dolotowego i za pomocą możliwe sztywnego przewodu (aby uniknąć 'zapadania' się przewodu jak w przypadku miękkich silikonów). Przy przepustnicy jest kilka króćców podciśnieniowych.
Four rings to rule them all

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 21 paź 2016, 12:49

W porządku. Załóżmy że odpinam wężyk od przepustnicy. Podpinam siępod króciec a wąż który odpiąłem zaślepiam czymś na chwilę?
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 21 paź 2016, 13:00

Tak, możesz najpierw podpiąć się tylko manometrem, zamiast seryjnych wężyków. Później poprzez trójnik wpiąć się w istniejący układ i porównać odczyty. Jak w drugim przypadku będzie słabsze podciśnienie, to będzie znaczyło, że gdzieś w układzie jest nieszczelność.
Four rings to rule them all

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 21 paź 2016, 13:28

W porządku. Też tak uczynię. Dzięki bardzo za pomoc. Zdam relację co i jak a nawet wrzucę kilka fotek dla potomnych :)
I`m the LPG master

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl