Po wymianie chłodnicy postanowiłem zerknąć sobie jaką temperaturę ma olej w ASB.
Kanał 1 pozycja 2 po mieście pokazywała 85. Po postoju 20,3. Dziwi mnie jednak wartość 45 po godzinie jazdy włącznie z autostradą. W pozostałych kanałach znalazłem też informacje "transmission cold" Miski nie da się dotknąć więc musi mieć więcej jak 60-70.
Jak to jest z pomiarami? mam złego VCDS? - wersja lite
Błędów sterownika nie ma. Może trzeba przedzwonić obwód czujnika i zmierzyć czy termistor ma poprawne wartości. One padają? Ma kto może tabele rezystancji od temepratury?
Przed tym trochę żałowałem, że nie sprawdziłem wcześniej na ori chłodnicy w celach porównawczych. Skoro jednak te pomiary wychodzą mi takie jakieś dziwne to i tak bym wiele nie zyskał.
Zastanawiam się czy wstawiać dodatkową chłodnice oleju czy nie. Obawiam się wzrostu temperatury a jak wiadomo ciepło to wróg trwałości. Ta nowa chłodnica ma z tego co widzę inny wymiennik, olej nie płynie przez niego łatwo jak przez starą.
![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] 4HP24 pomiar temp. oleju
[D2 preFL ALL ] 4HP24 pomiar temp. oleju
Kot też jest Quattro
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Zakładaj dodatkową - polecam 

Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Hyhy, nie ma pomiaru... a myślałem, że to już będzie 20 wiek elektroniki :-)
Znalazłem taką chłodnicę na all. ale nie wiem jaki ma wymiar rdzenia
http://allegro.pl/show_item.php?item=6556932226
Znalazłem taką chłodnicę na all. ale nie wiem jaki ma wymiar rdzenia
http://allegro.pl/show_item.php?item=6556932226
Kot też jest Quattro
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Zmieści się
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Przemyślę te rozwiązania, dziękuję.
Przeglądam dostępne w sieci manuale do 4HP24 i w Jagu czujnik temperatury oleju skrzyni występował. To ciekawe, że w Audi nie ma. Co więcej np wyczytałem, że np w tych skrzyniach przy temperaturze oleju ponad 120, szybciej i na dłużej jest zapinany lock-up w celu uniknięcia dalszego wzrostu temperatury. BRak tego pomiaru jest b. dziwny.
Z ciekawości jak znajdę czas dołączę czujnik na wlocie chłodnicy aby zobaczyć jaka jest temperatura oleju wychodzącego z konwertera (w trybie lock-up olej przez chłodnice płynie w drugą stronę jak widzę po diagramie).
W autach z mniejszymi silnikami wymiennik w chłodnicy był w istocie wymiennikiem - dogrzewał też olej w skrzyni przy niewielkich obciążeniach tak by jego temperatura możliwie szybko wynosiła ponad 60 w celu uniknięcia kondensacji wilgoci. W Audi z ABZ jednak nie przypuszczam aby był z przechłodzeniem kłopot.
Przeglądam dostępne w sieci manuale do 4HP24 i w Jagu czujnik temperatury oleju skrzyni występował. To ciekawe, że w Audi nie ma. Co więcej np wyczytałem, że np w tych skrzyniach przy temperaturze oleju ponad 120, szybciej i na dłużej jest zapinany lock-up w celu uniknięcia dalszego wzrostu temperatury. BRak tego pomiaru jest b. dziwny.
Z ciekawości jak znajdę czas dołączę czujnik na wlocie chłodnicy aby zobaczyć jaka jest temperatura oleju wychodzącego z konwertera (w trybie lock-up olej przez chłodnice płynie w drugą stronę jak widzę po diagramie).
W autach z mniejszymi silnikami wymiennik w chłodnicy był w istocie wymiennikiem - dogrzewał też olej w skrzyni przy niewielkich obciążeniach tak by jego temperatura możliwie szybko wynosiła ponad 60 w celu uniknięcia kondensacji wilgoci. W Audi z ABZ jednak nie przypuszczam aby był z przechłodzeniem kłopot.
Kot też jest Quattro