Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 preFL ALL ] 4HP24 pomiar temp. oleju

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

[D2 preFL ALL ] 4HP24 pomiar temp. oleju

Post autor: Ukaniu » 25 paź 2016, 00:26

Po wymianie chłodnicy postanowiłem zerknąć sobie jaką temperaturę ma olej w ASB.
Kanał 1 pozycja 2 po mieście pokazywała 85. Po postoju 20,3. Dziwi mnie jednak wartość 45 po godzinie jazdy włącznie z autostradą. W pozostałych kanałach znalazłem też informacje "transmission cold" Miski nie da się dotknąć więc musi mieć więcej jak 60-70.
Jak to jest z pomiarami? mam złego VCDS? - wersja lite
Błędów sterownika nie ma. Może trzeba przedzwonić obwód czujnika i zmierzyć czy termistor ma poprawne wartości. One padają? Ma kto może tabele rezystancji od temepratury?

Przed tym trochę żałowałem, że nie sprawdziłem wcześniej na ori chłodnicy w celach porównawczych. Skoro jednak te pomiary wychodzą mi takie jakieś dziwne to i tak bym wiele nie zyskał.
Zastanawiam się czy wstawiać dodatkową chłodnice oleju czy nie. Obawiam się wzrostu temperatury a jak wiadomo ciepło to wróg trwałości. Ta nowa chłodnica ma z tego co widzę inny wymiennik, olej nie płynie przez niego łatwo jak przez starą.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 25 paź 2016, 01:33

4HP24 nie ma czujnika temperatury. Kanał 1 pozycja 2 to temp. silnika.
Four rings to rule them all

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 25 paź 2016, 08:33

Zakładaj dodatkową - polecam :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
Peter-s8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: Peter-s8 » 25 paź 2016, 09:28

Dosłownie tak jak Michał pisze.



Pozdrawiam
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 25 paź 2016, 12:35

Hyhy, nie ma pomiaru... a myślałem, że to już będzie 20 wiek elektroniki :-)
Znalazłem taką chłodnicę na all. ale nie wiem jaki ma wymiar rdzenia
http://allegro.pl/show_item.php?item=6556932226
Kot też jest Quattro

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 25 paź 2016, 12:39

Zmieści się
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 25 paź 2016, 20:05

Opis montażu dodatkowej chłodnicy ASB masz w dziale warsztat.
Black Cars Matters

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 26 paź 2016, 00:16

Przemyślę te rozwiązania, dziękuję.
Przeglądam dostępne w sieci manuale do 4HP24 i w Jagu czujnik temperatury oleju skrzyni występował. To ciekawe, że w Audi nie ma. Co więcej np wyczytałem, że np w tych skrzyniach przy temperaturze oleju ponad 120, szybciej i na dłużej jest zapinany lock-up w celu uniknięcia dalszego wzrostu temperatury. BRak tego pomiaru jest b. dziwny.
Z ciekawości jak znajdę czas dołączę czujnik na wlocie chłodnicy aby zobaczyć jaka jest temperatura oleju wychodzącego z konwertera (w trybie lock-up olej przez chłodnice płynie w drugą stronę jak widzę po diagramie).
W autach z mniejszymi silnikami wymiennik w chłodnicy był w istocie wymiennikiem - dogrzewał też olej w skrzyni przy niewielkich obciążeniach tak by jego temperatura możliwie szybko wynosiła ponad 60 w celu uniknięcia kondensacji wilgoci. W Audi z ABZ jednak nie przypuszczam aby był z przechłodzeniem kłopot.
Kot też jest Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl