masz banki pomylone
ludzie po co wam automaty w starych autach ?
Wystroić normalnie i ma jest dobrze po co cudować ?
[S8 D2 97 LPG ] Jaki sterownik LPG
No właśnie po to na przykład, że mam ten durny problem z moca z którym nie mogę sobie poradzić, wymieniłem już prawie cały osprzęt silnika na nowy a problem dalej występuje już niezależnie od temperatury, samochód odcina sie sporadycznie i coraz rzadziej. Jeśli autoadaptacja będzie działała poprawnie to przy skopanym układzie PB wystroi mi LPG mimo braku idealnej pracy na PB a taka sytuacja właśnie występuje teraz.
Oczywiście, że manualnie to da się wystroić tak samo ale kwestia szybkości strojenia, nie trzeba robić manualnych korekt dla obrotów, temp gazu, silnika, reduktora itp poza tym 2 oddzielne banki, manualnie żeby to wszystko wystroić wypalił byś 300l paliwa jak nie więcej dodatkowo trzeba by to nierzadko robić przy dużym obciążeniu silnika na wysokich obrotach a jakoś nie mam autostrady pod nosem, żeby ciskać w tę i spowrotem 200km/h. W przypadku rozjeżdżania się parametrów instalacji niedomaganie na przykład mapsensora czy czegokolwiek nie spowoduje żadnych skutków ubocznych. W przypadku zapięcia na sztywno niestety ECU silnika będzie musiał radzić sobie z niedomaganiem nie tylko czujników i elementów wykonawczych OEM ale dodatkowo całej instalacji LPG a tak instalacja LPG jest bardziej samodzielna. Uważam, że jeśli jest taka opcja to dlaczego z niej nie korzystać? Co do nie działania autoadaptacji OBD to rzeczywiście pomyliłem bank 1 z 2, po zamianie działa, pokasowałem wszystkie mapki i zbieram od nowa.
Wszystkie cuda z LPG z jakimi miałem styczność wynikały z wiary w automatyczne strojenie czy z OBD czy z automapowania. Im więcej wolności w tej materii tym większe huśtawki w strojeniu. Jedne ECU silnika poprawki aktualizują szybciej inne wolno. To jest układ ze sprzężeniem zwrotnym jego stabilność nie jest gwarantowana biorąc przypadkowe elementy. Trzeba by mieć komputer LPG skrojony na miarę ECU silnika jego charakteru szybkości reakcji korekcji itp. A tak to LTFT jedzie w górę komp skręca w dół a tak w ogóle to już jesteśmy w innym miejscu mapy. Połączenie się przydaje, przydaje się podgląd wartości bez konieczności podpinania skanera ale to nie jest lekarstwo na wszelkie zło. Nie zawsze działa a czasem szkodzi.
Dobra sztywna mapa robiona z palca załatwia sprawę i to jest pewne bo multum aut tak doskonale jeździ.
Jak coś się psuje czy niedomaga to niech nie będzie leczone pudrem bo się zemści.
Raz na dwa miesiące wystarczy zerknąć na zebrane mapy by wiedzieć co w trawie piszczy i zareagować.
Dobra sztywna mapa robiona z palca załatwia sprawę i to jest pewne bo multum aut tak doskonale jeździ.
Jak coś się psuje czy niedomaga to niech nie będzie leczone pudrem bo się zemści.
Raz na dwa miesiące wystarczy zerknąć na zebrane mapy by wiedzieć co w trawie piszczy i zareagować.
Kot też jest Quattro