Witam!
Posiadam sporo wahaczy przednich, łączniki stabilizatora, drążki i końcówki drążków [część oryginalnych OEM] od Audi A6 C5 (różne silniki) i A4 B5 1.9TDI. Pracując w Norwegii w garażu trochę się tego zmieniało, a każdy jak kupował to komplet. I tu się nasuwa pytanie.
Które wahacze, elementy układu kierowniczego pasują zamiennie do A8? Wizualnie to jedynie wahacz górny tylny jest inny. Wiem, że mogą się również różnić średnicą sworznia. Mam luzy na przednim zawieszeniu i chciałbym wymienić kilka elementów lecz wolałbym się wcześniej upewnić, by nie rozbierać na darmo. Zwłaszcza przy tej temperaturze
Zrobiłem selekcję i odrzuciłem wybite części, zostały naprawdę bardzo dobre wahacze, które z czystym sumieniem mógłbym wkładać
[D2 FL ALL ] Wahacze z A6 C5, A4 B5
Wpisz numery OE części do wyszukiwarki i w efekcie otrzymasz odpowiedź o możliwość zastosowania tych elementów w A8.
Ja z własnego doświadczenia sprawdziłem, że łączniki stabilizatora pasują od VW Passata B5 (zawieszenie A6 C5 jest podobne lub takie same).
Kolejna podpowiedź z mojej strony, to sprawdzenie po nazwie lub numerze danej części w katalogach sklepów internetowych (korzystam głównie z dwóch firm: Intercars oraz Fota). W katalogu Intercarsu po przejściu do zakładki zastosowanie będziesz miał listę modeli auta, w których dana część może być zastosowana / zamontowana.
Ja z własnego doświadczenia sprawdziłem, że łączniki stabilizatora pasują od VW Passata B5 (zawieszenie A6 C5 jest podobne lub takie same).
Kolejna podpowiedź z mojej strony, to sprawdzenie po nazwie lub numerze danej części w katalogach sklepów internetowych (korzystam głównie z dwóch firm: Intercars oraz Fota). W katalogu Intercarsu po przejściu do zakładki zastosowanie będziesz miał listę modeli auta, w których dana część może być zastosowana / zamontowana.
Wczoraj zrobiłem prawą stronę.
Według ETOS-a, danych ze sklepów internetowych wahacz prosty dolny pasuje od A6 C5, a w rzeczywistości pasuję od A4 B5, bo ten od A6 ma większą średnicę sworznia.
Gdyby ktoś chciał przekładać to zrobię listę co pasuje od A4:
Wahacz górny tylny jest P&P
Wahacz dolny tylny jest P&P - tu proponuję włożenie śruby od środka [od strony silnika], by potem nie ruszać ławy zawieszenia przy wymianie
Wahacz dolny prosty P&P
Łącznik stabilizatora P&P
Drążek kierowniczy jak i końcówka drążka kierowniczego prawie P&P. Potrzeba ciaśniejszej opaski na drążek kierowniczy do gumy ochronnej magla. Miejsce na gumę w A8 ma większą średnicę. Średnica, skok gwintu, długość wszystko to samo.
Pozdrawiam
Według ETOS-a, danych ze sklepów internetowych wahacz prosty dolny pasuje od A6 C5, a w rzeczywistości pasuję od A4 B5, bo ten od A6 ma większą średnicę sworznia.
Gdyby ktoś chciał przekładać to zrobię listę co pasuje od A4:
Wahacz górny tylny jest P&P
Wahacz dolny tylny jest P&P - tu proponuję włożenie śruby od środka [od strony silnika], by potem nie ruszać ławy zawieszenia przy wymianie
Wahacz dolny prosty P&P
Łącznik stabilizatora P&P
Drążek kierowniczy jak i końcówka drążka kierowniczego prawie P&P. Potrzeba ciaśniejszej opaski na drążek kierowniczy do gumy ochronnej magla. Miejsce na gumę w A8 ma większą średnicę. Średnica, skok gwintu, długość wszystko to samo.
Pozdrawiam
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Różnica jest jeszcze w górnym tylnym. A4/A6/Passat ma od góry gumowy kapturek/odbój czego dedykowany (i droższy) do A8 nie ma. Przy czym po wyprasowaniu sworznia średnice kul są takie same. Ciekawi mnie ten gumowy pierdolnik po co jest on stosowany.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.