![]() |
![]() |
[D3 08 4.2FSI ] Błąd P2181 / 008577
[D3 08 4.2FSI ] Błąd P2181 / 008577
Witam
Mam taki problem jakiś czas temu wyskoczył błąd P2181 / 008577 (OBD2/VAG).
Według OBD2 jest to czujnik temperatury, kupiłem wymieniłem bo wymiana prosta, błąd skasowałem. Przejechałem się silnik nagrzał się, niby wszystko ok.
Jednak 1-2 dni później znowu błąd i wskazówka od temperatury "leży martwa i się nie rusza".
Dziś, tak po ok. godzinie od zgaszenia silnika chciałem sprawdzić co to znowu za błąd wyskoczył i jak podejrzewałem był to ten sam P2181 / 008577. Skasowałem błąd, odpalam silnik wskazówka się ruszyła tak na 1/4 skali, wydaje mi się że tak szybko silnik by nie ostygł więc podejrzewam że silnik był "niedogrzany", a winny jest temu któryś z termostatów...
Z tego co wiem jeden (główny?) termostat jest przy pompie wody, drugi jest odpowiedzialny za chłodnice oleju skrzyni biegów.
Tak więc mam pytanie, od którego termostatu zacząć?
Tzn. tego raczej już sam nie będę robił, no chyba że wymiana któregoś jest tak samo banalna jak wymiana czujnika? Więc chodzi o to którego wymiana jest tańsza/bardziej sensowna?
Druga sprawa czy można dostać gdzie indziej niż w ASO ten "główny" termostat?
Koszt w ASO tego termostatu razem z obudową to ok. 560zł to jest jeszcze do zaakceptowania, ale wymiana już nie bardzo, bo to koszt 2200zł.
Mam taki problem jakiś czas temu wyskoczył błąd P2181 / 008577 (OBD2/VAG).
Według OBD2 jest to czujnik temperatury, kupiłem wymieniłem bo wymiana prosta, błąd skasowałem. Przejechałem się silnik nagrzał się, niby wszystko ok.
Jednak 1-2 dni później znowu błąd i wskazówka od temperatury "leży martwa i się nie rusza".
Dziś, tak po ok. godzinie od zgaszenia silnika chciałem sprawdzić co to znowu za błąd wyskoczył i jak podejrzewałem był to ten sam P2181 / 008577. Skasowałem błąd, odpalam silnik wskazówka się ruszyła tak na 1/4 skali, wydaje mi się że tak szybko silnik by nie ostygł więc podejrzewam że silnik był "niedogrzany", a winny jest temu któryś z termostatów...
Z tego co wiem jeden (główny?) termostat jest przy pompie wody, drugi jest odpowiedzialny za chłodnice oleju skrzyni biegów.
Tak więc mam pytanie, od którego termostatu zacząć?
Tzn. tego raczej już sam nie będę robił, no chyba że wymiana któregoś jest tak samo banalna jak wymiana czujnika? Więc chodzi o to którego wymiana jest tańsza/bardziej sensowna?
Druga sprawa czy można dostać gdzie indziej niż w ASO ten "główny" termostat?
Koszt w ASO tego termostatu razem z obudową to ok. 560zł to jest jeszcze do zaakceptowania, ale wymiana już nie bardzo, bo to koszt 2200zł.
Grupa 4, trzecia wartość [Cooling temperature]
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/001-009.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/001-009.html
Witam
Dziś podłączyłem VAG5053ITS i mam następujące wyniki.
Po ok. 30min od zgaszenia silnika vag pokazywał 72C. (Ogrzewanie/klima wyłączone)
Po odpaleniu w otwartym garażu temperatura powoli rosła (Już przy ok 83C wskazówka od temp. stała pionowo).
Po ok. 17min temp. wzrosła do 93C.
Wtedy wyjechałem z garażu temp dalej rosła do ok. 100C.
Przejechałem się po woli parę km i temp. nie spadała poniżej 97C.
Włączyłem ogrzewanie i z 2km przejechałem trochę szybciej (80km/h) potem trochę powolutku. temp. nie spadła poniżej 87C.
Przy czym przy jechaniu z pracy do domu ok. 25km trasa prędkości 120-150km. silnik nie jest wstanie się nagrzać do tych 80-95C (według temp. na desce) i tym samym w kabinie jest po prostu zimno.
Jutro jeszcze raz sprawdzę na trasie dom-praca jak temp. będzie rosła, ale przez OBD2/bluetooth bo z tym V-scan na kolanie trochę niebezpiecznie...
Tym czasem macie Koledzy jeszcze jakieś uwagi, propozycje, porady, coś,.. cokolwiek?
Dziś podłączyłem VAG5053ITS i mam następujące wyniki.
Po ok. 30min od zgaszenia silnika vag pokazywał 72C. (Ogrzewanie/klima wyłączone)
Po odpaleniu w otwartym garażu temperatura powoli rosła (Już przy ok 83C wskazówka od temp. stała pionowo).
Po ok. 17min temp. wzrosła do 93C.
Wtedy wyjechałem z garażu temp dalej rosła do ok. 100C.
Przejechałem się po woli parę km i temp. nie spadała poniżej 97C.
Włączyłem ogrzewanie i z 2km przejechałem trochę szybciej (80km/h) potem trochę powolutku. temp. nie spadła poniżej 87C.
Przy czym przy jechaniu z pracy do domu ok. 25km trasa prędkości 120-150km. silnik nie jest wstanie się nagrzać do tych 80-95C (według temp. na desce) i tym samym w kabinie jest po prostu zimno.
Jutro jeszcze raz sprawdzę na trasie dom-praca jak temp. będzie rosła, ale przez OBD2/bluetooth bo z tym V-scan na kolanie trochę niebezpiecznie...
Tym czasem macie Koledzy jeszcze jakieś uwagi, propozycje, porady, coś,.. cokolwiek?
joy_pl, jednauwaga taka że na pewno masz problem z ogrzewaniem. W normalnym sprawnym samochodzie przy temp 60 stopni można w środku saunę zrobić. Nie od dziś wiadomo że a8 d3 mają straszliwy problem z nagrzewnicami....
Jeśli teraz gdy temp oscyluje w okolicach 0 narzekasz że zimno gdy nie osiąga 90. Stopni. To w zimę będzie katastrofa.
Jeśli teraz gdy temp oscyluje w okolicach 0 narzekasz że zimno gdy nie osiąga 90. Stopni. To w zimę będzie katastrofa.
No i na trasie tem nie przekraczta 74..76C...
aro51 To nie tak ze zupelnie zimno z nawiewu leci cieple powietrze, ale za mało lub jeszcze za chłodne by nagrzać wnetrze do tych 22..23C...A gdy wczoraj nagrzalem silnik do 90...100C i dopiero wlaczylem ogrzewanie to nie bylo najmniejszego problemu z nagrzaniem kabiny...
aro51 To nie tak ze zupelnie zimno z nawiewu leci cieple powietrze, ale za mało lub jeszcze za chłodne by nagrzać wnetrze do tych 22..23C...A gdy wczoraj nagrzalem silnik do 90...100C i dopiero wlaczylem ogrzewanie to nie bylo najmniejszego problemu z nagrzaniem kabiny...
Mi termostat znowu chyba pada i silnik w trasie trzyma tak 70-80C. Można grzać śmiało na fulla i jest gorąco.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Nie zagłębiam się w przyczynę ale da się puścić bardzo ciepłe powietrze przy silniku rozgrzanym do 70-80C
Częstym problemem są silniczki klap, warto zacząć od nich 


Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Może obieg na nagrzewnice nie otwiera się całkiem słabo grzeje. Otwarcie nagrzewnicy Przy rozgrzanym aucie (u mnie) daje efekt ochłodzenia o 20C albo i więcej.
Jest zimno więc sprawdź tak... Odpal auto, od razu wyłącz panel klimy aby nie działała i obieg był zamknięty. Jak się auto nagrzeje do normalnej temperatury to włącz ogrzewanie na maksa. Jeśli się wszystko poprawnie otwiera to powinna znacznie spaść temperatura na zegarach i będzie to widoczne. Ale test zrób gdy auto będzie całkiem wychłodzone po dłuższym postoju.
Co do pomiarów to w sumie warto pamiętać, że czujniki temperatury są dwa... na zegary i na licznik osobne
Jest zimno więc sprawdź tak... Odpal auto, od razu wyłącz panel klimy aby nie działała i obieg był zamknięty. Jak się auto nagrzeje do normalnej temperatury to włącz ogrzewanie na maksa. Jeśli się wszystko poprawnie otwiera to powinna znacznie spaść temperatura na zegarach i będzie to widoczne. Ale test zrób gdy auto będzie całkiem wychłodzone po dłuższym postoju.
Co do pomiarów to w sumie warto pamiętać, że czujniki temperatury są dwa... na zegary i na licznik osobne

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Czujniki są dwa więc mogą mieć różne odczyty na desce i w ecu.
Problem niedogrzewania to może być za szybko otwierający termostat(tak miałem). Na postoju i w mieście 90C a w trasie 70C.
Przy takiej temperaturze silnika i tak powinno być gorące powietrze w kabinie.
Takie 3 główne moim zdaniem spostrzeżenia. Można szukać gdzieś wspólnego mianownika przeglądając SSP ale mogą to być różne objawy dwóch różnych problemów.
Problem niedogrzewania to może być za szybko otwierający termostat(tak miałem). Na postoju i w mieście 90C a w trasie 70C.
Przy takiej temperaturze silnika i tak powinno być gorące powietrze w kabinie.
Takie 3 główne moim zdaniem spostrzeżenia. Można szukać gdzieś wspólnego mianownika przeglądając SSP ale mogą to być różne objawy dwóch różnych problemów.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG