[D2 98 3.7PB ] TIP- Skrzynia źle pracuje - czy uszkodzona?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 paź 2010, 21:56
- Lokalizacja: Nowa Ruda
[D2 98 3.7PB ] TIP- Skrzynia źle pracuje - czy uszkodzona?
Witam na forum;
znalazłem się na tym forum dlatego że potrzebuję waszej pomocy w rozwiązaniu problemu.
Kupiłem A8 D2 Tiptronic z uszkodzoną skrzynią biegów ( ale nie na pewno )
Problem polega na tym:
Po odpaleniu silnika i wybraniu biegu R lub D samochód rusza po pewnej chwili zatrzymuje się brak ciągu po pewnym czasie odpalam ponownie i ta sama sytuacja tak jakby w skrzyni biegów brakowało oleju . Jak to sprawdzić ?
Czy podłączenie pod komputer zdiagnozuje usterkę ?
Podejrzewam że skrzynia biegów nie jest uszkodzona tylko jest problem z ciśnieniem ?
Jak to zdiagnozować ?
Będę wdzięczny za udzielenie jakiejkolwiek pomocy.
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
znalazłem się na tym forum dlatego że potrzebuję waszej pomocy w rozwiązaniu problemu.
Kupiłem A8 D2 Tiptronic z uszkodzoną skrzynią biegów ( ale nie na pewno )
Problem polega na tym:
Po odpaleniu silnika i wybraniu biegu R lub D samochód rusza po pewnej chwili zatrzymuje się brak ciągu po pewnym czasie odpalam ponownie i ta sama sytuacja tak jakby w skrzyni biegów brakowało oleju . Jak to sprawdzić ?
Czy podłączenie pod komputer zdiagnozuje usterkę ?
Podejrzewam że skrzynia biegów nie jest uszkodzona tylko jest problem z ciśnieniem ?
Jak to zdiagnozować ?
Będę wdzięczny za udzielenie jakiejkolwiek pomocy.
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 12:55 przez shs-serwis, łącznie zmieniany 5 razy.
czy te objawy wystepuja na zimnym i cieplym oleju? Kolego sprawdz poziom oleju (przeczytaj w innym dziale lub w tym bo bylo pisane jak to zrobic), jesli poziom jest ok to mozna pokusic sie na wymiane w tej sytuacji wraz z filtrem byc moze winowajca jest olej, te skrzynie dzialaja na zasadzie wirujacego oleju i masy tarczek. Jesli nie pomoze to zostaje sprawdzic pompe, ale to mniej prawdopodobne aczkolwiek mozliwe. Olej nowy ktory wczesniej zalejesz a nie pomoze to sie przyda do pozniejszego zalania gdyby okazalo sie ze to pompa. Czy po dodaniu gazu auto stoi czy jedzie? Moze sprzeglo juz padlo, trudno mi stwierdzic poniewaz nie znam jeszcze szczegolow twojego problemu
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Tu masz kolego wszystko jeśli chodzi o olej w skrzyni i nie tylko http://www.a8team.pl/topics14/76.htm
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 paź 2010, 21:56
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Dzięki z góry za dobre rady.
Po odpaleniu silnika samochód rusza ale nie posiada ciągu jednym słowem można jego przestawić w inne miejsce, ale nie jechać po dodani gazu nie przyśpiesza tak jakby ślizgało się sprzęgło, po paru minutach pracy silnika nie reaguje na nic nawet po dodaniu gazu.
Wyłączam silnik odczekuję ok. 10 min. uruchamiam ponownie wkładam bieg i samochód rusza i tak po ok. 2-3 min. pracy traci ciąg brak reakcji.
Pierwsze co zrobię to wymienię olej i filtr w skrzyni biegów i zobaczę jakie będą objawy,
nie mam doświadczenia w skrzyniach automatycznych i każda dobra rada mile widziana.
dzięki pozdrawiam
Po odpaleniu silnika samochód rusza ale nie posiada ciągu jednym słowem można jego przestawić w inne miejsce, ale nie jechać po dodani gazu nie przyśpiesza tak jakby ślizgało się sprzęgło, po paru minutach pracy silnika nie reaguje na nic nawet po dodaniu gazu.
Wyłączam silnik odczekuję ok. 10 min. uruchamiam ponownie wkładam bieg i samochód rusza i tak po ok. 2-3 min. pracy traci ciąg brak reakcji.
Pierwsze co zrobię to wymienię olej i filtr w skrzyni biegów i zobaczę jakie będą objawy,
nie mam doświadczenia w skrzyniach automatycznych i każda dobra rada mile widziana.
dzięki pozdrawiam
wygląda jak by nie było oleju, skoro rusza i ujedzie tzn że ta resztka zleci do miski olej jest potem zassany na chwilę starcza go do wytworzenia ciśnienia, sprawdź co i ile go tam jest
PS. Autko takie kupiłeś właśnie czy dopuściłeś do takiego stanu - bo to wiele podpowie
PS. Autko takie kupiłeś właśnie czy dopuściłeś do takiego stanu - bo to wiele podpowie
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 paź 2010, 21:56
- Lokalizacja: Nowa Ruda
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Bankowo brak oleju. Pierwsze uruchomienie - pompa zaciaga olej podaje na sprzeglo hydrokinetyczne i mozesz ruszyc, po chwili oleju zaczyna brakowac w misce i za chwile w sprzegle wiec auto przestaje jechac.
Postaw auto na kanale, odkrec korek(ten duzy) dolej oleju az sie zacznie przelewac. Odpal silnik i dolewaj na pracujacym az sie znow zacznie przelewac. Zakrec korek i jedz sie przejechac. Olej tylko odpowiedni czyli moze byc Febi 14738 - jest konfekcjonowany w litrowych opakowaniach.
Postaw auto na kanale, odkrec korek(ten duzy) dolej oleju az sie zacznie przelewac. Odpal silnik i dolewaj na pracujacym az sie znow zacznie przelewac. Zakrec korek i jedz sie przejechac. Olej tylko odpowiedni czyli moze byc Febi 14738 - jest konfekcjonowany w litrowych opakowaniach.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 paź 2010, 21:56
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Ponownie witam na forum już się biorę za ten mój problem z tym olejem ale;
mam takie pytanko ponieważ nie miałem styczności z tym modelem A8, 37 jeżeli po wymianie oleju i filtra nic się nie zmieni czy można jest przebudowa na coś takiego:
Koleś proponuje mi skrzynie biegów Tiptronic 4x4 ( możliwy komplet łącznie z napędami na tył ) , ale mój model posiada tylko napęd na przód czy ta skrzynia 4x4 będzie pasowała do mojego modelu bez podłączenia tylnego napędu?
Zastanawiam się nad tym czy jet to możliwe aby przełożyć również tylny most z modelu 4x4 .
Czy któryś z mechaników posiadający doświadczenie może mi coś na ten temat doradzić ?
mam takie pytanko ponieważ nie miałem styczności z tym modelem A8, 37 jeżeli po wymianie oleju i filtra nic się nie zmieni czy można jest przebudowa na coś takiego:
Koleś proponuje mi skrzynie biegów Tiptronic 4x4 ( możliwy komplet łącznie z napędami na tył ) , ale mój model posiada tylko napęd na przód czy ta skrzynia 4x4 będzie pasowała do mojego modelu bez podłączenia tylnego napędu?
Zastanawiam się nad tym czy jet to możliwe aby przełożyć również tylny most z modelu 4x4 .
Czy któryś z mechaników posiadający doświadczenie może mi coś na ten temat doradzić ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
wiesz, też ostatnio wpadł mi taki pomysł do głowy - na zimę bym sobie podwiesił też tylny napęd - osobiście wydaje mnie się, że nie powinno być problemów z elektronikąshs-serwis pisze:Zastanawiam się nad tym czy jet to możliwe aby przełożyć również tylny most z modelu 4x4
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2