[D3 07 4.2TDI ] Kalibracja radaru do aktywnego tempomatu
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 paź 2014, 19:17
- Lokalizacja: Wawa
[D3 07 4.2TDI ] Kalibracja radaru do aktywnego tempomatu
Niestety moje Audi uległo lekkiej kraksie podczas której został uszkodzony radar, wymieniłem go na drugi używany. Elektronik coś tam wgrywał i niby powinno działać ale jednak tak nie jest. Tempomat się nie uruchamia, po włączeniu go przyciskiem nic się nie dzieje poza komunikatem o awarii systemu. W ASO powiedzieli mi że tylko oni są w stanie zaprogramować to na specjalnym stanowisku. Czy tak jest faktycznie ? Bo aż mi się nie chce wierzyć że nikt tego z Polaków nie ogarnia
Ostatnio zmieniony 28 paź 2014, 20:50 przez Clearman22, łącznie zmieniany 1 raz.
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Lokalizacja: Skawina
Ktoś mi mówił ze dał radę za pomocą luster to ogarnąć w przydomowym garażu. W sumie nie wiem jak wygląda kalibracja.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Nie luster a odpowiednio wyprofilowanych płyt metalowych. Na forum A4 sa opisy jak zrobić samodzielnie takie stanowisko. Procedura kalibracji jest opisana w ramach funkcji prowadzonej w VAS.
Na upartego możesz poszukać stanowiska z Hunter 3D, które ma przystawkę do kalibracji radaru. Jest to opcja do tego systemu.
Z drugiej strony koszt kalibracji w ASO to nie jest jakaś tragedia więc moim zdaniem nie ma co kombinować.
Na upartego możesz poszukać stanowiska z Hunter 3D, które ma przystawkę do kalibracji radaru. Jest to opcja do tego systemu.
Z drugiej strony koszt kalibracji w ASO to nie jest jakaś tragedia więc moim zdaniem nie ma co kombinować.
A więc
13 Auto Dist - Bloki Pomiarowe - grupa 2 i 11 w obu blok 1 to są dwie wartości które nas interesują. Mają się mieścić od -0.8 do 0,8 Grupa 2 to górna lewa śróbka a 11 to dolna, kręcąc w prawo (wkręcając śróbke) ZMNIEJSZAMY wartość (idziemy w stronę minusa). Jeden pełny obrót to wartość około 1.0 Trzeba zobaczyć ile mamy (zapisać sobie) zrobić korektę NA OKO, potem wchodzimy w Nastawy Podstawowe grupa 1 i ON/OFF potem 2,3 4 tak samo. I po takim zabiegu jeździmy spokojnie sobie dwa dni po czym sprawdzamy co jakiś czas czy działa tempomat, lub w grupie 2 i 11 czy się mieści w - 0.8 do 0,8 jeśli nie, sprawdzamy o ile się zmieniło i ponowna korekta :-) mi za drugim razem się udało. NAJWAŻNIEJSZE TERAZ!!! Do dolnej śrubki imbus jest dojście bez problemu, do górnej gorzej (raz zdjąłem zderzak) a później zobaczyłem że jak odkreca się atrape pod tablice rejestracyjną to pod nią jest otwór PRAWIE IDEALNIE pasuje by trafić imbusem do górnej śróby, wystarczy trochę powiększyć go do dołu i klucz trafia :-D dzięki czemu do kalibracji wystarczy zdjąć ta atrape (4 torxy). Tak wygląda cała procedura Panowie. A przy okazji szukam tej osłony radaru jak ktoś by coś widział słyszał. Mam nadzieję że komuś się przydadzą moje wskazówki :-)
13 Auto Dist - Bloki Pomiarowe - grupa 2 i 11 w obu blok 1 to są dwie wartości które nas interesują. Mają się mieścić od -0.8 do 0,8 Grupa 2 to górna lewa śróbka a 11 to dolna, kręcąc w prawo (wkręcając śróbke) ZMNIEJSZAMY wartość (idziemy w stronę minusa). Jeden pełny obrót to wartość około 1.0 Trzeba zobaczyć ile mamy (zapisać sobie) zrobić korektę NA OKO, potem wchodzimy w Nastawy Podstawowe grupa 1 i ON/OFF potem 2,3 4 tak samo. I po takim zabiegu jeździmy spokojnie sobie dwa dni po czym sprawdzamy co jakiś czas czy działa tempomat, lub w grupie 2 i 11 czy się mieści w - 0.8 do 0,8 jeśli nie, sprawdzamy o ile się zmieniło i ponowna korekta :-) mi za drugim razem się udało. NAJWAŻNIEJSZE TERAZ!!! Do dolnej śrubki imbus jest dojście bez problemu, do górnej gorzej (raz zdjąłem zderzak) a później zobaczyłem że jak odkreca się atrape pod tablice rejestracyjną to pod nią jest otwór PRAWIE IDEALNIE pasuje by trafić imbusem do górnej śróby, wystarczy trochę powiększyć go do dołu i klucz trafia :-D dzięki czemu do kalibracji wystarczy zdjąć ta atrape (4 torxy). Tak wygląda cała procedura Panowie. A przy okazji szukam tej osłony radaru jak ktoś by coś widział słyszał. Mam nadzieję że komuś się przydadzą moje wskazówki :-)
Aby na pewno te grupy?
Ja mam takie opisy:
Measured value block 2: (Maladjustment angle)
Position Readout Range Off / Online
1 Maladjustment angle horizontal-xx.xxx°...xx.xxx° Offline
2 Maladjustment angle vertical -xx.xxx°...xx.xxx° Offline
Measured value block 11: (Basic setting)
Position Readout Range Off / Online
1 Steering angle offset -1433.6...1433.56° Offline
Czyli korygujemy w bloku 2im z pozycji 1 i 2
a w 11ce jest kąt skrętu kierownicy... (zakładam aktualny)
Ja miałem w planach korygowanie aż pojawi mi się
poprawna odległość od ściany przed autem... ale sprawdzę twoją
procedurę
Ja mam takie opisy:
Measured value block 2: (Maladjustment angle)
Position Readout Range Off / Online
1 Maladjustment angle horizontal-xx.xxx°...xx.xxx° Offline
2 Maladjustment angle vertical -xx.xxx°...xx.xxx° Offline
Measured value block 11: (Basic setting)
Position Readout Range Off / Online
1 Steering angle offset -1433.6...1433.56° Offline
Czyli korygujemy w bloku 2im z pozycji 1 i 2
a w 11ce jest kąt skrętu kierownicy... (zakładam aktualny)
Ja miałem w planach korygowanie aż pojawi mi się
poprawna odległość od ściany przed autem... ale sprawdzę twoją
procedurę
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Proszę, tu jest screen sprzed kalibracji, i tak jak pisałem, patrzyłem na grupy 2 i 11 i one się zmieniały przy kręceniu śrubami radaru. dużo czytałem o tym na różnych forach i nigdzie nie było to dokładnie opisane (wszędzie było tylko NIBY w teorii) Zrobiłem tak jak dokładnie opisałem. Jak ktoś potwierdzi niech się pochwali swoimi uwagami.
Jutro zrobię zdjęcie bloków po kalibracji
Jutro zrobię zdjęcie bloków po kalibracji
opisy u ciebie i u mnie i gdzie indziej się zgadzają....Pczester pisze:Proszę, tu jest screen sprzed kalibracji, i tak jak pisałem, patrzyłem na grupy 2 i 11 i one się zmieniały przy kręceniu śrubami radaru. dużo czytałem o tym na różnych forach i nigdzie nie było to dokładnie opisane (wszędzie było tylko NIBY w teorii) Zrobiłem tak jak dokładnie opisałem. Jak ktoś potwierdzi niech się pochwali swoimi uwagami.
[url=http://images82.fotosik.pl/204/b5fb96096f002417m.jpg]Obrazek[/URL]
Jutro zrobię zdjęcie bloków po kalibracji
http://www.audi4ever.com/v2/blog/detail ... index.html
http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 709.html#1
a czemu się zmieniała ci grupa 11a... dunno
przy tej dokładności (3 miejsca po przecinku) to chyba by reagował zmianami jakbys
np wsiadł do auta albo nim zakołysał...
postaram sie to jutro sprawdzić... w sensie grupę 11ą jak to wygląda w praktyce
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020