[D3 05 3.0TDI ] Brak możliwości zaprogramowania wtrysków
A tak troche na boku zapytam, większość uważa, że zacinajacy się rozrusznik w 3,0TDI to objaw wtryskiwaczy, ktoś może mi tą teorie objaśnić technicznie? Auto po zacięciu odpala normalnie i nie kopci, komory spalania są w tłokach, więc jak niby cała ropa spływa do oleju pierścieniami?
jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
Założyłem dziś wtryski do auta zakodowałem ,
Na kanałach 13, 14 mam takie oto korekty
-0,33 . 0,00 . -0,14
0,24 . 0,00 . 0,24
oraz na kanałach od 72 do 77 wszędzie są zera po za dwoma kanałami
72 - 0.0 , 6.0 , 0.0
77 - 0.0 , 0.0 , 10.0
Jak stan wtryskiwaczy ?
Na kanałach 13, 14 mam takie oto korekty
-0,33 . 0,00 . -0,14
0,24 . 0,00 . 0,24
oraz na kanałach od 72 do 77 wszędzie są zera po za dwoma kanałami
72 - 0.0 , 6.0 , 0.0
77 - 0.0 , 0.0 , 10.0
Jak stan wtryskiwaczy ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez songo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Dziś sprawdziłem po tym jak przyjechałem z pracy i już wysztkie są zera w kanałach 72-78 .
A z korekt powiadacie że ok ?
Czasem na pierwszym podskakuje do -0.54 czy to coś świadczy ?
[ Dodano: 2017-02-21, 22:13 ]
Pany otóż dziś po przejechaniu około 1500 km sprawdziłem po trasie około 400 km ciągłej jady stan wtryskiwaczy w moim silniku i wyszło mi coś takiego :
Grupa
013 -0.19 ; 0.19 ; -0.42
014 0.19 ; 0.33 ; -0.09
072 -6.0 ; 0.0 ; -4.0
073 -2.0 ; 0.0 ; 0.0
074 0.0 ; 6.0 ; 6.0
075 0.0 ; 0.0 ; 0.0
076 2.0 ; 4.0 ; 0.0
077 0.0 ; 6.0 ; 2.0
Proszę o jakieś opinię
Nie chcę na razie zakładać nowego tematu ale mam pytanie co do spalania waszych TDI tz.
Jak wygląda spalanie FIS a rzeczywistość ? I jakiej pojemności są zbiorniki w A8 D3 3.0 TDI?
A z korekt powiadacie że ok ?
Czasem na pierwszym podskakuje do -0.54 czy to coś świadczy ?
[ Dodano: 2017-02-21, 22:13 ]
Pany otóż dziś po przejechaniu około 1500 km sprawdziłem po trasie około 400 km ciągłej jady stan wtryskiwaczy w moim silniku i wyszło mi coś takiego :
Grupa
013 -0.19 ; 0.19 ; -0.42
014 0.19 ; 0.33 ; -0.09
072 -6.0 ; 0.0 ; -4.0
073 -2.0 ; 0.0 ; 0.0
074 0.0 ; 6.0 ; 6.0
075 0.0 ; 0.0 ; 0.0
076 2.0 ; 4.0 ; 0.0
077 0.0 ; 6.0 ; 2.0
Proszę o jakieś opinię
Nie chcę na razie zakładać nowego tematu ale mam pytanie co do spalania waszych TDI tz.
Jak wygląda spalanie FIS a rzeczywistość ? I jakiej pojemności są zbiorniki w A8 D3 3.0 TDI?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Kolego, korekcje chwilowe masz w porządku, zdecydowanie nie powinny byc zera (jest to sytuacja wyidealizowana). Im blizej 0 tym lepiej, korekcje na minus ukazują dawki delikatnie cięte, korekcje na plus, zwiększanie dawek. Dodam równiez ze VCDS jest w tym wypadku jedynie podglądem, a nie wyznacznikiem czy masz dobre wtryski czy nie. Możesz mieć nawet wszystkie 6szt idealne, nowe, ale nigdy nie będzie zero dlatego, że korekcje chwilowe uwzględniane są np przez sprężanie w cylindrach. Którys cylinder bedzie mial minimalna odchyłkę od pozostalych i juz wynik bedzie pokazywac różny od zera.
W grupie 72-77 beda same zera do ok 1000km po zakodowania nowych wtrysków.
Objaw konczacych sie wtryskiwaczy to kopcenie na biegu jałowym, czuć niespalone paliwo, oraz zacinajacy się rozrusznik przy odpalaniu na ciepło. Tez mi ta teoria średnio pasowała, wymieniłem na nowe i jak ręką odjął.
Pojemność zbiornika paliwa z tego co pamiętam 90l, ostatnio liczyłem spalanie tankujac okreslona liczbe litrow i liczac ile przejade i potem sprawdzilem ile pokazał FIS i musze powiedziec ze mniej wiecej sie u mnie zgadza. 10,8l mi wyszło.
W grupie 72-77 beda same zera do ok 1000km po zakodowania nowych wtrysków.
Objaw konczacych sie wtryskiwaczy to kopcenie na biegu jałowym, czuć niespalone paliwo, oraz zacinajacy się rozrusznik przy odpalaniu na ciepło. Tez mi ta teoria średnio pasowała, wymieniłem na nowe i jak ręką odjął.
Pojemność zbiornika paliwa z tego co pamiętam 90l, ostatnio liczyłem spalanie tankujac okreslona liczbe litrow i liczac ile przejade i potem sprawdzilem ile pokazał FIS i musze powiedziec ze mniej wiecej sie u mnie zgadza. 10,8l mi wyszło.
jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
Dzięki za odpowiedź Pixel ,
No ja osobiście nie czuję żeby jakoś kopcił czy coś takiego
Ale fis mnie Totalnie oszukuję zrobiłem trasę i jechałem dość ekonomicznie według fis spalanie 7,3 a wedle zbiornika średnio 10,3 l
takiej różnicy nawet na zwykłej pompie nie miałem
Co prawda nie sprawdziłem ile weszło do pełna do zbiornika tylko zalałem do pełna i tyle .
A jak jest przelewane paliwo z jednego zbiornika do drugiego ? może ze zbiornikiem jest coś nie tak i nie napełnia go do końca ?
[ Dodano: 2017-02-22, 21:57 ]
Jaka teoria bo nie zrozumiałem :?
No ja osobiście nie czuję żeby jakoś kopcił czy coś takiego
Ale fis mnie Totalnie oszukuję zrobiłem trasę i jechałem dość ekonomicznie według fis spalanie 7,3 a wedle zbiornika średnio 10,3 l
takiej różnicy nawet na zwykłej pompie nie miałem
Co prawda nie sprawdziłem ile weszło do pełna do zbiornika tylko zalałem do pełna i tyle .
A jak jest przelewane paliwo z jednego zbiornika do drugiego ? może ze zbiornikiem jest coś nie tak i nie napełnia go do końca ?
[ Dodano: 2017-02-22, 21:57 ]
Pixel pisze:Objaw konczacych sie wtryskiwaczy to kopcenie na biegu jałowym, czuć niespalone paliwo, oraz zacinajacy się rozrusznik przy odpalaniu na ciepło. Tez mi ta teoria średnio pasowała, wymieniłem na nowe i jak ręką odjął.
Jaka teoria bo nie zrozumiałem :?