![]() |
![]() |
![]() |
[D2 97 ] Prawy xenon mruga i gaśnie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 07 sty 2011, 18:47
- Lokalizacja: Warszawa
[D2 97 ] Prawy xenon mruga i gaśnie
Witam,
Mam problem z prawym ksenonem - po zapaleniu świateł oba włączają się w tym samym czasie i świecą jednakowo. Po ok 10 s. prawy zaczyna żółknąć, ciemnieć potem kilka razy jasno mruga i gaśnie.
Żarniki były wymieniane ok. dwa lata temu (Philipsy).
Macie panowie pomysł co to może być???
Generalnie ja pomyślałem sobie że skoro zaświeca się i dopiero po kilku sekundach zaczyna żółknąć to chyba nie wina żarnika (bo gdyby był spalony to wcale by się nie zapalał). Może to być wina przetwornicy??
Pomyślałem że może przełożyć lewą przetwornicę na prawą stronę żeby sprawdzić czy na tej na której wszystko działa z lewej strony będzie też działać prawa strona tylko nie bardzo mam pojęcie jak te przetwornice zamienić i czy w ogóle tak można.
Podpowiedzcie ;-)
Mam problem z prawym ksenonem - po zapaleniu świateł oba włączają się w tym samym czasie i świecą jednakowo. Po ok 10 s. prawy zaczyna żółknąć, ciemnieć potem kilka razy jasno mruga i gaśnie.
Żarniki były wymieniane ok. dwa lata temu (Philipsy).
Macie panowie pomysł co to może być???
Generalnie ja pomyślałem sobie że skoro zaświeca się i dopiero po kilku sekundach zaczyna żółknąć to chyba nie wina żarnika (bo gdyby był spalony to wcale by się nie zapalał). Może to być wina przetwornicy??
Pomyślałem że może przełożyć lewą przetwornicę na prawą stronę żeby sprawdzić czy na tej na której wszystko działa z lewej strony będzie też działać prawa strona tylko nie bardzo mam pojęcie jak te przetwornice zamienić i czy w ogóle tak można.
Podpowiedzcie ;-)
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 23:26 przez Tomek_1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr
Tomek_
Tomek_
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 07 sty 2011, 18:47
- Lokalizacja: Warszawa
A więc problem rozwiązany (już jakiś czas temu ale nie było czasu napisać).
Najpierw zamieniłem żarniki (pisałem o przetwornicach bo myślałem że te można zamienić bez wyciągania reflektorów ale jednak nie. Po zamianie okazało się że dzieję się dokładnie tak samo tyle że z drugiej strony - tym samym wykluczyłem wadę przetwornicy.
Zakupiłem nowe żarniki (OSRAM XENARC COOL BLUE INTENSE 5000k), założyłem - wszystko gra i buczy :-)
Moja uwaga gdyby ktoś miał podobny problem - nie warto kupować najdroższych żarników za 500zł do kilkunastoletniego A8. Ja zapłaciłem 500zł i porównałem z jakością świateł w BMW 645 executora (który za żarniki D2R zapłacił 140zł) i u niego jest lepiej. Po dokładnym przyjrzeniu się widać że soczewka w moim audi jest już jakby nieco "mleczna" a nowszym samochodzie executora jest krystalicznie przejrzysta.
Jak rozumiem jedyny sposób na uzyskanie owej krystaliczności to wymiana na nową?? czy może są jakieś inne możliwości?
Najpierw zamieniłem żarniki (pisałem o przetwornicach bo myślałem że te można zamienić bez wyciągania reflektorów ale jednak nie. Po zamianie okazało się że dzieję się dokładnie tak samo tyle że z drugiej strony - tym samym wykluczyłem wadę przetwornicy.
Zakupiłem nowe żarniki (OSRAM XENARC COOL BLUE INTENSE 5000k), założyłem - wszystko gra i buczy :-)
Moja uwaga gdyby ktoś miał podobny problem - nie warto kupować najdroższych żarników za 500zł do kilkunastoletniego A8. Ja zapłaciłem 500zł i porównałem z jakością świateł w BMW 645 executora (który za żarniki D2R zapłacił 140zł) i u niego jest lepiej. Po dokładnym przyjrzeniu się widać że soczewka w moim audi jest już jakby nieco "mleczna" a nowszym samochodzie executora jest krystalicznie przejrzysta.
Jak rozumiem jedyny sposób na uzyskanie owej krystaliczności to wymiana na nową?? czy może są jakieś inne możliwości?
Pozdr
Tomek_
Tomek_
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 07 sty 2011, 18:47
- Lokalizacja: Warszawa
Podepnę się pod temat z trochę innym problemem, ale także dotyczącym ksenonów. Otóż odpalają się dopiero po dobrych 20-30 sekundach, nie mrugają, nie przygasają, po prostu długo się odpalają i słychać dziwne brzęczenie z obydwóch lamp zanim się zapalą. Prąd z aku płynie odpowiedni, czyżby alternator nie miał siły na starcie ? Gdy już się odpalą, mogę wyłączać i włączać do woli na odpalonym silniku i startują prawidłowo. Problem jest po dłuższym postoju.