części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 97 ] Prawy xenon mruga i gaśnie

Tomek_1988
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 07 sty 2011, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

[D2 97 ] Prawy xenon mruga i gaśnie

Post autor: Tomek_1988 » 05 maja 2012, 10:45

Witam,
Mam problem z prawym ksenonem - po zapaleniu świateł oba włączają się w tym samym czasie i świecą jednakowo. Po ok 10 s. prawy zaczyna żółknąć, ciemnieć potem kilka razy jasno mruga i gaśnie.
Żarniki były wymieniane ok. dwa lata temu (Philipsy).

Macie panowie pomysł co to może być???

Generalnie ja pomyślałem sobie że skoro zaświeca się i dopiero po kilku sekundach zaczyna żółknąć to chyba nie wina żarnika (bo gdyby był spalony to wcale by się nie zapalał). Może to być wina przetwornicy??
Pomyślałem że może przełożyć lewą przetwornicę na prawą stronę żeby sprawdzić czy na tej na której wszystko działa z lewej strony będzie też działać prawa strona tylko nie bardzo mam pojęcie jak te przetwornice zamienić i czy w ogóle tak można.

Podpowiedzcie ;-)
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 23:26 przez Tomek_1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr
Tomek_

PIPPEN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 179
Rejestracja: 17 wrz 2009, 10:26
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: PIPPEN » 05 maja 2012, 13:15

Kolego po co zamieniać przetwornice zamień żarniki .Jak na moje to już ci się wykończyły bo jak padają to właśnie zmieniają kolor. Mi po zakupie jeden mrugał to się okazało ,że nie było masy na obudowie przetwornicy dołożyłem dodatkowy kabelek z masą i hula do tej pory.

Tomek_1988
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 07 sty 2011, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek_1988 » 19 maja 2012, 15:42

A więc problem rozwiązany (już jakiś czas temu ale nie było czasu napisać).
Najpierw zamieniłem żarniki (pisałem o przetwornicach bo myślałem że te można zamienić bez wyciągania reflektorów ale jednak nie. Po zamianie okazało się że dzieję się dokładnie tak samo tyle że z drugiej strony - tym samym wykluczyłem wadę przetwornicy.
Zakupiłem nowe żarniki (OSRAM XENARC COOL BLUE INTENSE 5000k), założyłem - wszystko gra i buczy :-)

Moja uwaga gdyby ktoś miał podobny problem - nie warto kupować najdroższych żarników za 500zł do kilkunastoletniego A8. Ja zapłaciłem 500zł i porównałem z jakością świateł w BMW 645 executora (który za żarniki D2R zapłacił 140zł) i u niego jest lepiej. Po dokładnym przyjrzeniu się widać że soczewka w moim audi jest już jakby nieco "mleczna" a nowszym samochodzie executora jest krystalicznie przejrzysta.
Jak rozumiem jedyny sposób na uzyskanie owej krystaliczności to wymiana na nową?? czy może są jakieś inne możliwości?
Pozdr
Tomek_

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 19 maja 2012, 21:36

Ja rozebrałem lampę, wyczyściłem szkło soczewki miękką szmatką (ten mleczny osad to zwykły kurz) oraz odbłyśnik i też teraz wyglądają jak nowe. A świecą 30% lepiej niż wcześniej. Jak zobaczyłem różnicę w jasności światła, to nawet palniki ksenonowe zostawiłem stare :)
Elektronika samochodowa.

Tomek_1988
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 07 sty 2011, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek_1988 » 19 maja 2012, 22:59

O proszę!
Dzięki za podpowiedź. W wolnej chwili też tak zrobię i pochwalę się co wyszło :-)
Pozdr
Tomek_

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 20 maja 2012, 00:19

Tomek_1988, dokladnie przeczysc soczewke i bedzie gites...w naszych lampach to 30 min roboty w efekt robi wrazenie...tylko pamietaj o miekkiej szmatce do czyszczenia odblysnikow...bo mozna je latwo porysowac ;)

PIPPEN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 179
Rejestracja: 17 wrz 2009, 10:26
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: PIPPEN » 20 maja 2012, 14:12

Zawsze można najpierw sprężonym powietrzem potraktować.

Chris75
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 17 cze 2015, 22:59
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Chris
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Chris75 » 10 lis 2016, 19:19

koledzy,
jeśli ktoś potrzebuje radę na wieczną udrękę naszych Aut czyli MRUGAJĄCY XENON
i gdy nie pomaga podmiana
żarników
przetwornic
przekaźników
etc... etc...

------ podłączcie dodatkową masę bezpośrednio do przetwornicy --------

<chura>

Awatar użytkownika
Satyavan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 25 lip 2015, 16:12
Lokalizacja: Konin

Post autor: Satyavan » 03 gru 2016, 16:46

Podepnę się pod temat z trochę innym problemem, ale także dotyczącym ksenonów. Otóż odpalają się dopiero po dobrych 20-30 sekundach, nie mrugają, nie przygasają, po prostu długo się odpalają i słychać dziwne brzęczenie z obydwóch lamp zanim się zapalą. Prąd z aku płynie odpowiedni, czyżby alternator nie miał siły na starcie ? Gdy już się odpalą, mogę wyłączać i włączać do woli na odpalonym silniku i startują prawidłowo. Problem jest po dłuższym postoju.

ernesto

Post autor: ernesto » 11 gru 2016, 08:56

Satyavan, Oryginał czy dokładane ksenony ?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 11 gru 2016, 09:16

Doprowadź na próbę dodatkową masę do obudowy przetwornicy i wtedy włącz .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl