Witam
Zakupiłem wczoraj S8 D2 1997r. i dzisiaj rano zegary nie zareagowały po przekręceniu kluczyka i odpaleniu auta. Nie działa FIS, wskaźnik temp, wskaźnik paliwa, obrotomierz i prędkościomierz ale świeci radio, nawiewy i bez problemów auto odpala. Po dwukrotnej wymianie bezpiecznika, pali go od razu, w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce.
Jakieś pomysły gdzie lub jak szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?
![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 97 LPG ] Pali bezpiecznik nr 1, linia bezp. 3 (żółt
Kolego napisz dokładnie który bezpiecznik ulega spaleniu.
W linii bezpieczników nr 3 nie ma bezpiecznika nr 1 - tam są bezpieczniki od 21 do 30.
W żółtej ramce (miejsce nr 30) jest bezpiecznik 20 Amper od dodatkowego podgrzewacza.
Tu masz przykładowe zdjęcie tablicy bezpieczników od auta z 1999 roku:
![Obrazek]()
W linii bezpieczników nr 3 nie ma bezpiecznika nr 1 - tam są bezpieczniki od 21 do 30.
W żółtej ramce (miejsce nr 30) jest bezpiecznik 20 Amper od dodatkowego podgrzewacza.
Tu masz przykładowe zdjęcie tablicy bezpieczników od auta z 1999 roku:
Wg instrukcji jest to bezpiecznik nr 1 a wg schematu z forum, jest to bezpiecznik nr 21. Bezpiecznik 15A - "kontrola żarówek, wyrównanie reflektora, zestaw wskaźników, komputer pokładowy oraz diagnostyka pokładowa". Przez jakiś czas było ok a potem znowu zaczęło go palić i winne okazało się złącze OBD pod popielniczką. Coś było tam grzebane i złącze luźno lata pod popiełką i robiło zwarcie jednym kabelkiem (czarny z niebieskim paskiem) do masy. Zaizolowanie tego czarnego przewodu usunęło problemy z przepalanym bezpiecznikiem.
Przy okazji, wrzuciłby ktoś zdjęcie jak powinno być zamontowane bądź przypięte gniazdo OBD pod popielniczką?
Przy okazji, wrzuciłby ktoś zdjęcie jak powinno być zamontowane bądź przypięte gniazdo OBD pod popielniczką?