części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 09 4.2TDI ] Przyspieszenie

KuBa926
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:33
Lokalizacja: Jaworzno

[D3 09 4.2TDI ] Przyspieszenie

Post autor: KuBa926 » 13 gru 2016, 15:54

Witam,
Mam pytanie odnośnie przyspieszenia do 100km/h.
Mój tata i dziadek mają Audi A8 4.2tdi oba rocznik 2009 mierzyliśmy je VCDS ile mają do 100km/h w obu przypadkach wychodzi 7.0 sek. a katalogowo powinno być 5.9 sek.
Moja 4.0tdi przyspiesza w 6.5 sek. czy ktoś mógłby się podzielić informacją w ile jego samochód przyspiesza. Oba auta zero błędów chodzą jak zegarek dziwna sytuacja

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 gru 2016, 16:01

Zawsze broniłem 4.0TDI jak mi wszyscy mówili, ze to ...ujowe motory :P

Ale swoją drogą dziwna sprawa tak na serio bo powinny szybciej się zbierać. Znowu patrząc czasem na katalogowe wartości trzeba brać poprawki na szerokość opon, jakoś opon, warunki pogodowe, jakość i rodzaj paliwa itp...

Moja miała 6.9s latem, mierzone takim czymś od kumpla a'la gps przyklejane pod szybę. Nie wiem jak się nazywało :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 13 gru 2016, 16:07

Był to driftbox. Droga sprawa ogólnie w zakupie. VCDS-em bym się nie sugerował.
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 gru 2016, 16:08

Właśnie zastanawia mnie jak się mierzy VCDS'em bo nigdy nie robiłem tego?

[ Dodano: 2016-12-13, 16:08 ]
emilus143 pisze:Był to driftbox.
Oooo to to dokładnie :) Poznaje w google grafika :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 13 gru 2016, 16:28

emilus143 pisze:Był to driftbox. Droga sprawa ogólnie w zakupie. VCDS-em bym się nie sugerował.
driftbox... to tak jakby powiedzieć kasprzak na tekst widziałem sprzęt co odtwarza kasety...

a czy drogie? może 15 lat temu... teraz mozesz sobie zmierzyć telefonem
lub np
http://allegro.pl/gtech-performance-met ... 52524.html

(pomiar mocy pomijam to jakieś zgrubne bardzo szacowanie)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

KuBa926
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:33
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: KuBa926 » 13 gru 2016, 16:34

Tak tylko że moja 4.0 zostawia z tyłu oby dwie 4.2.
Zastanawia właśnie nas czemu jest aż tak duża różnica dodam, że moja jest po chipie

Oglądaliśmy już 3 sztuki i każda właśnie ma tak samo


Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 gru 2016, 16:37

No po chipie się nie dziwie, że ich wyprzedzasz jak mają fabryczne wozy. Ale i tak coś słabo się zbierają moim zdaniem. chyba, że ten pomiar jakiś słaby w VCDS może być.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

KuBa926
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:33
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: KuBa926 » 13 gru 2016, 16:43

Właśnie nie wiadomo ile moja ma dokładnie koni i niutonów bo to robili poprzedni właściciele. Ale wydaje nam się, że powinny bardziej urywać głowę przy pełnym bucie przecież to ma 50koni więcej seryjnie

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 13 gru 2016, 16:49

Mam na myśli taki profesjonalny: http://allegro.pl/racelogic-performance ... 58443.html

Tego używają testerzy motoryzacyjni. Telefonem to mogę sobie zadzwonić lub wysłać sms-a. Bawiłem się telefon i ma się to nijak.
I`m the LPG master

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 13 gru 2016, 17:01

a po co ci taki profi do pomierzenie swojej fury?

nie musisz mieć az takiej dokładności

jakj odbiorę swoją to odkurze gtecha i zobaczymy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 13 gru 2016, 18:49

Jeśi jest tańsza opcja i sprawdzona to chętnie bym taż taką zakupił. Na telefonie są strasznie duże lagi. Mierzyłem ostatnio i dopiero przy około 20 km/h zaczął cośmierzyć, czyli około po sekundzie jazdy. Ponoć ważna jest ta częstotliwość pracy GPS.
I`m the LPG master

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 13 gru 2016, 19:03

gps to jedno ale obowiązkowe jest korzystanie z czujnika bezwładnościowego (przyspieszenia) celem wyznaczenia dokładnie momentu startu i dalszego przeliczania drogi i prędkości

ten stary gtech to gpsa nie ma korzysta tylko z przyspieszenia i czasu
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 13 gru 2016, 22:03

Popatrzyłem dzisiaj na VCDS'a i rzeczywiście tylko w blokach pomiarowych silnika
mamy możliwość mierzenia przyspieszenia auta.

Zrobiłem dzisiaj dwa pomiary.
Warunki nienajlepsze (zimno: około 0 stopni, mokro z lekkim śniegiem na poboczach)

Pierwszy pomiar na LPG, jechałem max do 120 km/h bo było za ślisko, czyli pomiar na 400 m jest do niczego.

Obrazek

Drugi pomiar na BENZYNIE, max speed to 120 km/h. pomiar na 400 m, nie robiony.

Obrazek

byku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 21 paź 2016, 17:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: byku » 15 gru 2016, 12:43

KuBa926 pisze:Właśnie nie wiadomo ile moja ma dokładnie koni i niutonów bo to robili poprzedni właściciele. Ale wydaje nam się, że powinny bardziej urywać głowę przy pełnym bucie przecież to ma 50koni więcej seryjnie
Oba silniki mają seryjnie taki sam maksymalny moment obrotowy (650Nm), a po chipie nie dość, że od samego dołu ciągnie jeszcze mocniej, to jeszcze w szczycie sięga pewnie około 750-770Nm. Stąd wydaje mi się naturalnym że 4.0 po chipie będzie szybsze.
Ale podobno zchipowane 4.2 TDI dorównuje wersji W12 (a może nawet ją przewyższa?)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 gru 2016, 12:52

Z tego co mi wiadomo 4.2TDI po chipie zjada W12 i S8 :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl