To nie będzie działać poprawniedrago_o pisze:Biały, kupiony w sklepie Varta Silver. Jest podany numer części w dwóch formatach jakiś tam i VAG oraz numer seryjny
![]() |
![]() |
[D3 05 4.2MPI ] Nowy akumulator
Panowie strasznie się pierdziulicie z tymi aku, wpisz co chcesz byle by przyjeło pod odpowiednią wartość
Ah to tylko aku i potrzeba tylko prąd ładowania do mocy aku dobrać patrz poniżej:
51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC
60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD
61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE
70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF
72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG
80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH
95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK
110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL
68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC
75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD
92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF
115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM
Ah to tylko aku i potrzeba tylko prąd ładowania do mocy aku dobrać patrz poniżej:
51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC
60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD
61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE
70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF
72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG
80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH
95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK
110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL
68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC
75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD
92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF
115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM
Panowie dziś włożyłem naładowany akumulator Varta Silver H3 100 Ah 830 A
Samochód od razu mi zaśpiewała ze akumulator rozładowany , po odpaleniu na mierniku akumulatora w MMI pokazywał jedną kreskę ?
Dla czego tak może być ?
I jak mam zakodować taki akumulator VCDS ? bo już sam nie wiem czy taką Vartę mogę normalnie zakodować ? .
Bardzo proszę o pomoc .
P.S. jak włączyć radiowe strojenie zegara ( w mmi jest zaznaczone ) a nie pokazuję się antenka na liczniku ?
Samochód od razu mi zaśpiewała ze akumulator rozładowany , po odpaleniu na mierniku akumulatora w MMI pokazywał jedną kreskę ?
Dla czego tak może być ?
I jak mam zakodować taki akumulator VCDS ? bo już sam nie wiem czy taką Vartę mogę normalnie zakodować ? .
Bardzo proszę o pomoc .
P.S. jak włączyć radiowe strojenie zegara ( w mmi jest zaznaczone ) a nie pokazuję się antenka na liczniku ?
Sterownik zarządzania energią nie szacuje stanu naładowania na podstawie pomiaru napięcia, lecz mierzy też przepływający prąd. Po zdjęciu klapki od tegoż modułu można zauważyć, że klema minusowa przechodzi przez cewkę, która ma za zadanie mierzyć zmianę pola magnetycznego (coś jak w amperomierzu cęgowym). Na tej podstawie sterownik jest w stanie obliczyć dokładnie jaki prąd aktualnie płynie w instalacji. Jeśli rozładujesz akumulator w samochodzie, to poprzez tę cewkę sterownik to zmierzy i sobie odnotuje. Ale jeśli następnie go wyjmiesz i naładujesz w domu prostownikiem (albo założysz inny już naładowany), to sterownik się nie dowie, że aku jest pełny.
M.in. z tego powodu jeśli podpinamy prostownik bez odłączania akumulatora od instalacji, przewód minusowy podpinamy do pręta w karoserii (bo ten przechodzi przez wspomnianą cewkę), a nie prosto do klemy akumulatora.
Mogę się mylić, piszę to co zaobserwowałem. Dokładną zasadę działania prawdopodobnie znają tylko inżynierowie i programiści z Audi.
Poza tym miej na uwadze, że ten wskaźnik akumulatora w MMI to jest zabawka i traktuj go co najwyżej orientacyjnie, a nie jako profesjonalne urządzenie pomiarowe.
M.in. z tego powodu jeśli podpinamy prostownik bez odłączania akumulatora od instalacji, przewód minusowy podpinamy do pręta w karoserii (bo ten przechodzi przez wspomnianą cewkę), a nie prosto do klemy akumulatora.
Mogę się mylić, piszę to co zaobserwowałem. Dokładną zasadę działania prawdopodobnie znają tylko inżynierowie i programiści z Audi.
Poza tym miej na uwadze, że ten wskaźnik akumulatora w MMI to jest zabawka i traktuj go co najwyżej orientacyjnie, a nie jako profesjonalne urządzenie pomiarowe.
Mają. Budowa jest ta sama... mam jeden rozebrany w bagażniku. Teraz mi się nie chce iść na to zimno ale jutro jak do pracy pojadę to walnę fotkę 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Analiza błędów, brak możliwości zalogowania się... ciężko powiedzieć..
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Dziś rano poszedłem do samochodu , normalnie włączyłem zapłon odpalił i jeszcze zaraz przed odpalaniem sprawdziłem poziom aku. pokazywał na wyświetlaczu full 100 % ,
potem odpaliłem pochodził z 5 minut .
Po podniesieniu zawieszenia na komfort został zgaszony i włączony tryb podnośnika .
Po tej operacji wyłączyłem zapłon zamknąłem drzwi i odkręciłem koło . po 5 minutach włączyłem zapłon żeby skręcić kołami i tu <wow> szok na wyświetlaczu ze akumulator słaby patrze w MMI a tu tylko 10 % aku zostało .
Dodam jeszcze ze w piątek jak wieczorem z pracy wyprzedzałem na 100 % aku według MMI dojrzałem dziwne zjawisko tj. pyłganie czy mruganie lampek w kabinie na podsufitce
Czy to mogą być objawy kończącego się modułu zarządzania ?
potem odpaliłem pochodził z 5 minut .
Po podniesieniu zawieszenia na komfort został zgaszony i włączony tryb podnośnika .
Po tej operacji wyłączyłem zapłon zamknąłem drzwi i odkręciłem koło . po 5 minutach włączyłem zapłon żeby skręcić kołami i tu <wow> szok na wyświetlaczu ze akumulator słaby patrze w MMI a tu tylko 10 % aku zostało .
Dodam jeszcze ze w piątek jak wieczorem z pracy wyprzedzałem na 100 % aku według MMI dojrzałem dziwne zjawisko tj. pyłganie czy mruganie lampek w kabinie na podsufitce
Czy to mogą być objawy kończącego się modułu zarządzania ?
Cześć wszystkim. C
Od czasu posiadania A8 D3 4,2 MPI pojawia się ostrzeżenie o akumulatorze i poziom akumulatora na MMI pokazuje w tedy 80%, 60% bywało że i nawet 40% pokazywało. Czasem było też i tak że auta z pilota nie mogłem otworzyć tylko musiałem z kluczyka. Nigdy jednak nie było okazji zostawić auta na dłużej bez odpalania. Od niedzieli rano (ok godz 10) auto nie było ruszane. Wróciłem w środę rano (ok godz 8) i też auta nie odpalałem, dioda alarmu na drzwiach mrugała. Przychodzę tego samego dnia w środę ok godz 18 do auta i nadal nie ruszając samochodu diody alarmu już nie mrugały. Auto nie reagował też na pilota. Do auta wrócę dopiero w czwartek rano ok godz 8 i już wiem że będę musiał je otworzyć z kluczyka. Od czasu kiedy pojawiły się te problemy profilaktycznie zakodowany został aku jednak problem nadal występuje. Ładowanie akumulatora jest i wynosi ono coś koło 14,4V. Poprzedni właściciel kupił akumulator w roku 2015 lub 2016 (sam dobrze nie pamięta), akumulator jaki jest w tym samochodzie to:
![Obrazek]()
Byłem w sklepie z akumulatorami to gość powiedział że te Varty są gó.no warte. Wytrzymują 2 - 3 lata i śmietnik. Pokazał mi stertę akumulatorów do utylizacji i znaczną część tej sterty to były właśnie Varty.
Od czasu posiadania A8 D3 4,2 MPI pojawia się ostrzeżenie o akumulatorze i poziom akumulatora na MMI pokazuje w tedy 80%, 60% bywało że i nawet 40% pokazywało. Czasem było też i tak że auta z pilota nie mogłem otworzyć tylko musiałem z kluczyka. Nigdy jednak nie było okazji zostawić auta na dłużej bez odpalania. Od niedzieli rano (ok godz 10) auto nie było ruszane. Wróciłem w środę rano (ok godz 8) i też auta nie odpalałem, dioda alarmu na drzwiach mrugała. Przychodzę tego samego dnia w środę ok godz 18 do auta i nadal nie ruszając samochodu diody alarmu już nie mrugały. Auto nie reagował też na pilota. Do auta wrócę dopiero w czwartek rano ok godz 8 i już wiem że będę musiał je otworzyć z kluczyka. Od czasu kiedy pojawiły się te problemy profilaktycznie zakodowany został aku jednak problem nadal występuje. Ładowanie akumulatora jest i wynosi ono coś koło 14,4V. Poprzedni właściciel kupił akumulator w roku 2015 lub 2016 (sam dobrze nie pamięta), akumulator jaki jest w tym samochodzie to:
Byłem w sklepie z akumulatorami to gość powiedział że te Varty są gó.no warte. Wytrzymują 2 - 3 lata i śmietnik. Pokazał mi stertę akumulatorów do utylizacji i znaczną część tej sterty to były właśnie Varty.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Czyli jest nas dwóch. A czy kodowałaś też nowy aku? Dane do kodowania miałeś z nowego aku czy po prostu wpisałeś z poprzedniego by tylko je wklejać do VCDSa, czy nie kodowałeś nowego aku w ogóle?
Mam w drugim aucie A4 B5 2,6 benzyna akumulator firmy Fiamm i wytrzymał mi z 7 lat tak więc jeśli do tego czasu ich jakość akumulatorów się nie pogorszyła to raczej wszystko na to wskazuje że i do A8 wskoczy aku tej marki.
Mam w drugim aucie A4 B5 2,6 benzyna akumulator firmy Fiamm i wytrzymał mi z 7 lat tak więc jeśli do tego czasu ich jakość akumulatorów się nie pogorszyła to raczej wszystko na to wskazuje że i do A8 wskoczy aku tej marki.