Witam Panowie...
Wiec sprawa jest nastepujaca...
Dzisiaj rano wzielem samochod z parkingu (odpalil normalnie) i postawilem jakies 50metrów dalej zgasilem i sluchalem radia na wylaczonym silniku (sluchanie radia moze jakies 10min) po czym chce zapalic auto i zapala sie kontrola AKUMULATORA i auta nie odpala... hmm pokrecilem dwa razy przytyrzymalem i odpalil... ale co to moze byc ? co moze brac mi prad ? o co chodzi ? dodam ze jadac pozniej zobaczylem ze na telefonie w podlokietniku wyswietlony jest napis: CHECK VOLTAGE
o co kaman ?
dzieki. pozdr.
![]() |
![]() |
[S8 D2 00 ] Akumulator - dziwna sytuacja.
- JuniorPoznan
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:25
- Lokalizacja: Poznań
[S8 D2 00 ] Akumulator - dziwna sytuacja.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 17:32 przez JuniorPoznan, łącznie zmieniany 2 razy.
- JuniorPoznan
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:25
- Lokalizacja: Poznań
- JuniorPoznan
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:25
- Lokalizacja: Poznań
telefon fabryczny ci aku nie rozładuje, w pierwszej kolejności sprawdź sam aku, wystarczy zmierzyć miernikiem z hipermarketu za 19 zł jakie ma napięcie w 2 minuty po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i co się dzieje po odpaleniu auta
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
w fisie/ liczniku masz tylko lampkę kontrolna ładuje/ nie ładuje a telefon ma właśnie taki poinformowanie.
Wg. mnie podobnie jak kolega colln sprawdź napięcie przed odpaleniem (powinno być w granicach (11,8-12,4)V i podczas pracy silnika na biegu jałowym ok. (13,8- 14,6)V jeżeli wartość ładowania jest ok. to do wymiany jest akumulator.
Sytuacja jaka się zdarzyła może świadczyć o zużytym aku odpaliłes auto i po krótkiej chwili wyłączyłeś, akumulator nie zdążył się naładować+ słuchanie muzyki czyli dalsze wyładowanie= brak napięcia w aku :-D
Wg. mnie podobnie jak kolega colln sprawdź napięcie przed odpaleniem (powinno być w granicach (11,8-12,4)V i podczas pracy silnika na biegu jałowym ok. (13,8- 14,6)V jeżeli wartość ładowania jest ok. to do wymiany jest akumulator.
Sytuacja jaka się zdarzyła może świadczyć o zużytym aku odpaliłes auto i po krótkiej chwili wyłączyłeś, akumulator nie zdążył się naładować+ słuchanie muzyki czyli dalsze wyładowanie= brak napięcia w aku :-D
- JuniorPoznan
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:25
- Lokalizacja: Poznań
ok sprawdzę, dziękuje bardzo
[ Dodano: 2010-11-25, 18:31 ]
Dobra teraz troche odswieze temat...
Wiec tak po pierwsze
- siadl mi aku nie moglem odpalic... i tak czekajac na pomoc badz jakis prad z nieba zrobilem test na fisie... check i leci po kolei... i co ? przyszlo do aku i OK ?
jak k**wa ok jak stoje a nie jade ???? i nie mam pradu ????
co do vaga auto kupione miesiac temu, konkretne i gruntowane badanie w aso zero bledow dotyczacych alternatora...
dzisiaj kupilem aku i pomierzylem te wartosci
wlozylem nowy odpalone auta miernik pokazuje 14,01 badz 14,00 cos w tych okolicach... po wlaczeniu swiatel radia i nawiewy pokazuje 13,70 i wartosci w tych okolicach... spec od aku mowi ze niby malo... ze powinno byc caly czas okolo 14,00 norma 13,70 to podobno wartosc w samochodach mercedesa.... a w audi powinna byc niby inna
jak to ?
tak powinnno byc ?

[ Dodano: 2010-11-25, 18:31 ]
Dobra teraz troche odswieze temat...
Wiec tak po pierwsze

- siadl mi aku nie moglem odpalic... i tak czekajac na pomoc badz jakis prad z nieba zrobilem test na fisie... check i leci po kolei... i co ? przyszlo do aku i OK ?
jak k**wa ok jak stoje a nie jade ???? i nie mam pradu ????
co do vaga auto kupione miesiac temu, konkretne i gruntowane badanie w aso zero bledow dotyczacych alternatora...
dzisiaj kupilem aku i pomierzylem te wartosci
wlozylem nowy odpalone auta miernik pokazuje 14,01 badz 14,00 cos w tych okolicach... po wlaczeniu swiatel radia i nawiewy pokazuje 13,70 i wartosci w tych okolicach... spec od aku mowi ze niby malo... ze powinno byc caly czas okolo 14,00 norma 13,70 to podobno wartosc w samochodach mercedesa.... a w audi powinna byc niby inna
jak to ?
tak powinnno byc ?