części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB ] Dziwny gwizd przy zmianie biegów.

djmdp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Wro

[D2 98 4.2PB ] Dziwny gwizd przy zmianie biegów.

Post autor: djmdp » 15 gru 2016, 14:31

Witam, mam kolejne ciekawe spostrzeżenie po kupnie auta, otóż czy to normalne że przy zmianie biegów np na tipie na wysokich obrotach będzie słyszalny jakiś taki dziwny gwizd? Jak jeżdżę na D w miarę spokojnie bez ostrzejszego deptania, to nie słychać nic niepokojącego, biegi wchodzą płynnie, bez szarpnięć i dźwięków, dopiero jak jak ma przerzucić np z 3 na 4 przy 5-6k obrotów to słychać gwizd przy tej akcji malejący wraz z spadającymi obrotami silnika, a po zmianie biegu auto nadal przyspiesza i już nie słychać tego dźwięku, tylko sam moment przerzucenia biegu.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2016, 14:51 przez djmdp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 16 gru 2016, 10:11

To dzwięk oleju, który przy wysokim ciśnieniu przepychany jest jakims wąskim kanałem jak np. filtr. Czy był ostatnio wymieniany olej? Zobacz czy miska skrzyni nie jest wgniecona bo to też może przydusić ssak w filtrze i do sprawdzeina też poziom oleju. Gwizd może też oznaczać kończącą się pompę olejową.

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 16 gru 2016, 17:19

Gwizd skrzyni moze też powodowac peknieta płyta zaworowa

monster_1973
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 116
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
Lokalizacja: DE Hessen

Post autor: monster_1973 » 18 gru 2016, 03:11

Możliwe że konwerter prześlizguje. Masz uślizg i gwizd przy dużym momencie obrotowym a później, po zmianie biegu, obroty i moment spadają i dźwięk ustaje. To tylko możliwość, ale bardzo prawdopodobna.

djmdp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Wro

Post autor: djmdp » 19 gru 2016, 10:09

O kurde, to już skomplikowane rzeczy wychodzą.. Więc tak, skrzynia była remontowana około 15-20kkm temu w niemczech, wymienione wandlersatz, cokolwiek to znaczy, sprzęgło K1, lamellen, uszczelnienia, olej filtr, któreś z zaworów sterujących i czujnik prędkości. Tyle mam na niemieckiej fakturze, coś tam pokapuje z miski, ale raczej zcieka skądś, olej koloru czerwonego, bardzo czysty.
Jak konwerter prześlizguje to oznaka jego uszkodzenia?

monster_1973
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 116
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
Lokalizacja: DE Hessen

Post autor: monster_1973 » 19 gru 2016, 15:32

djmdp pisze:O kurde, to już skomplikowane rzeczy wychodzą.. Więc tak, skrzynia była remontowana około 15-20kkm temu w niemczech, wymienione wandlersatz, cokolwiek to znaczy, sprzęgło K1, lamellen, uszczelnienia, olej filtr, któreś z zaworów sterujących i czujnik prędkości. Tyle mam na niemieckiej fakturze, coś tam pokapuje z miski, ale raczej zcieka skądś, olej koloru czerwonego, bardzo czysty.
Jak konwerter prześlizguje to oznaka jego uszkodzenia?
Jak prześlizguje to jest uszkodzony.
Jeszcze mi przyszło do głowy, jeśli masz wyciek oleju to ustal dokładnie skąd pochodzi.
Jeśli z simeringa między skrzynią i silnikiem, to może być uszkodzona pompa oleju w skrzyni.
Ona wydaje podobny dźwięk do prześlizgującego sprzęgła. Taki świszczący, wysoki dźwięk. Ale przez internet trudno powiedzieć. Możesz też mieć zbyt niski poziom oleju w skrzyni. W 5HP olej nie powinien być czerwony. Dextron w 5HP uszkadza uszczelnienia w skrzyni i przyspiesza awarię. Nie masz na fakturze napisane jaki to płyn?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 19 gru 2016, 17:12

danishow pisze:To dzwięk oleju, który przy wysokim ciśnieniu przepychany jest jakims wąskim kanałem jak np. filtr. Czy był ostatnio wymieniany olej? Zobacz czy miska skrzyni nie jest wgniecona bo to też może przydusić ssak w filtrze i do sprawdzeina też poziom oleju. Gwizd może też oznaczać kończącą się pompę olejową.
Najczęściej występuje to z powodu podanego przez Danishow'a.
Zdjąć miskę sprawdzić długość kominka na filtrze.
Wgnieciona miska w skrzyni też do weryfikacji.
Najczęściej skrócenie kominka filtra + zrobienie trójkątnych wycięć na kominku pomaga.

djmdp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Wro

Post autor: djmdp » 19 gru 2016, 21:47

Ok posprawdzam w najbliższym możliwym czasie jak będę na kanale, Z tego co pamiętam jak ostatnio zaglądałem, to było widać wiszące krople na środkowych śrubach miski olejowej skrzyni, ani na połączeniu ani z tyłu skrzyni nic nie widziałem, pokapuje z prawej strony skrzyni biegów, po stronie pasażera, nie jest tego niewiadomo ile i tylko bezpośrednio po jeździe, 2, 3 plamki o średnicy centymetra może. Co do samego oleju, nie mam nazwy na fakturze, ale kolor na pewno czaerwony/jasno czerwony...

monster_1973
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 116
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
Lokalizacja: DE Hessen

Post autor: monster_1973 » 20 gru 2016, 19:27

djmdp pisze:Ok posprawdzam w najbliższym możliwym czasie jak będę na kanale, Z tego co pamiętam jak ostatnio zaglądałem, to było widać wiszące krople na środkowych śrubach miski olejowej skrzyni, ani na połączeniu ani z tyłu skrzyni nic nie widziałem, pokapuje z prawej strony skrzyni biegów, po stronie pasażera, nie jest tego niewiadomo ile i tylko bezpośrednio po jeździe, 2, 3 plamki o średnicy centymetra może. Co do samego oleju, nie mam nazwy na fakturze, ale kolor na pewno czaerwony/jasno czerwony...
Tam tylko może cieknąć z uszczelki pod miską. Kolejna opcja to z prawej strony w połowie wysokości skrzyni są przewody olejowe i tylko jeszcze z simeringa pomiędzy skrzynią i silnikiem. Innych możliwości nie ma.
Zobacz skąd cieknie, sprawdź poziom oleju, ewentualnie dolej i zobaczysz co dalej. To jest najtańsza opcja i od tego bym zaczął.

djmdp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Wro

Post autor: djmdp » 21 gru 2016, 21:20

Hej, udało mi się strzelić fotkę spod spodu, kapie z tej śruby którą widać na zdjęciu, jest zaraz przy prawej poduszce skrzyni biegów, przed prawą półosią patrząc do przodu auta. Innych miejsc gdzie kapie nie ma, tylko i wyłącznie z tego jednego. Źle ułożona uszczelka miski? Można to poprawić dokręcając, czy już wymiana uszczelki?
Obrazek

Obrazek

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 21 gru 2016, 22:35

Trzeba by zdjąć miskę, sprawdzić czy jest płaska i wsadzić nową uszczelkę.
Tu jest rozpiska w jakiej kolejności i z jaką siłą dokręcać śruby.
http://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c ... d-2883778/

Ja jestem przeciwnikiem dociągania śrub miski ale...
Kot też jest Quattro

monster_1973
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 116
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
Lokalizacja: DE Hessen

Post autor: monster_1973 » 23 gru 2016, 17:46

djmdp pisze:Hej, udało mi się strzelić fotkę spod spodu, kapie z tej śruby którą widać na zdjęciu, jest zaraz przy prawej poduszce skrzyni biegów, przed prawą półosią patrząc do przodu auta. Innych miejsc gdzie kapie nie ma, tylko i wyłącznie z tego jednego. Źle ułożona uszczelka miski? Można to poprawić dokręcając, czy już wymiana uszczelki?
[url=http://images84.fotosik.pl/247/dd74e18f7c6482b5m.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images82.fotosik.pl/248/50e9288d3f13b7fem.jpg]Obrazek[/URL]
Dokręć z czuciem i zobaczysz czy cieknie dalej czy nie. Zaczynam myśleć że Ty to piszesz dla żartu:)

tanatorq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2009, 16:42
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tanatorq » 06 paź 2017, 08:42

Miałem coś podobnego i u mnie przyczyną był pęknięty filtr oleju

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl