części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 3.0TDI ] Cieknące zaślepki (blaszki) wtrysków.

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

[D3 06 3.0TDI ] Cieknące zaślepki (blaszki) wtrysków.

Post autor: Pczester » 22 gru 2016, 20:57

Zakładam temat bo nic nigdzie nie znalazłem na forum. Otóż po kupnie auta zauważyłem że poci się olej spod tych aluminiowych blaszek pod wtryskami. Strona pasażera dosłownie robi się mgiełka na pokrywie zaworów a strona kierowcy dość sporo się poci. Kupiłem w serwisie nowe oryginalne BLASZKI, oringi i podkładki pod wtryski (ok 400zl). Rozebralem stronę od kierowcy, umylem wszystko, sprawdziłem czy nie ma uszkodzeń mechanicznych na pokrywie, założyłem nowe części poukładalem i..... DALEJ CIEKNIE! Kolega z forum podpowiedzial mi że trzeba dokrecic imbusy które trzymają blaszki siła 5Nm - Rozebralem środkowy wtrysk (bo cieknie najbardziej) wymieniłem znowu na nową i dojrecilem 5Nm i zero efektu. Na tym póki co koniec moich pomysłów. Ktoś może z tym walczył? Macie tam sucho u siebie? Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym problemem? Mile widziane zdjęcia jak ktoś ma sucho :-) i wszelkie podpowiedzi.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 gru 2016, 21:38

Po pierwsze.. 400zł? Gdzie ty to kupywałeś? :D

Ja też po zdejmowaniu wtrysku za mocno dokręciłem i się pociło ale po wymianie i lekkim dokręceniu jest dobrze. Ale ja dokręcałem na oko :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 22 gru 2016, 21:44

Gdzieś mam rachunek to Ci podeślę :-) ale to nie jest istotne. No ale co jak cieklo to luzowales tylko czy nowa blacha i wtedy lżej? To nawet chyba Ty mi pisałeś że trzeba lekko dokrecic. Ale próbowalem i bez efektu, a wbrew pozorom ta blacha jest bardzo twarda i nie powinna się wygiać.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2016, 21:48 przez Pczester, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 gru 2016, 21:46

Próbowałem tą samą ale bez skutku. Założyłem nową i było oki. Za te blaszki chyba po parenaście zł :) uszczelka + oring chyba z 5 zł. Dlatego mnii zdziwiła cena :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 22 gru 2016, 21:50

Blacha coś ok 40zł oringi 4 chyba a podkładki 12 jakoś tak było

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 23 gru 2016, 19:45

źle założony wtryskiwacz - część dociskowa
Obowiązkowa wymiana miedzianego pierścienia i bedzie ok

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 23 gru 2016, 21:31

PABLO200,

Jeśli chodzi o wtryskiwacz to raczej prawidłowo jest wszystko ok. Oczywiście mam założone tak że uszy są skierowane w górę (logicznie przy dokręcaniu dociskają wtrysk). Podkładki oczywiście poszły nowe ori. Zastanawiam się czy może odma nie jest uszkodzona i nie powoduje zbyt dużego ciśnienia. Nikt nie miał serio z tym problemu?

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 23 gru 2016, 21:47

jest gdzieś nieszczelność a gniazdo nie uległo uszkodzeniu lub nie było zanieczyszczeń ?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 gru 2016, 22:03

Pczester, ostro Cię za części skroili <faktycznie>. Jeżeli po złożeniu nadal jest nieszczelność to gdzieś strzeliłeś babola, znaczy się dobrze nie wyczyściłeś ...np. osadzenie wtrysku (miejsce montażu miedzianej podkładki. Z jaką siłą dokręciłeś wtryskiwacze?! I czy obudowa została dokładnie umyta z resztek diesla, do sucha?!

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 23 gru 2016, 22:15

Gniazda idealnie wyczyścilem odkurzaczem podłączonym do przewodu fi6 ;-) a ten włożyłem w gniazdo wtrysku i ładnie wszystko poszło. Zresztą przed moim demontażem też nie było napewno przedmuchu na wtryskach (chyba o tą nieszczelnośc Ci chodzi tak?) bo widać byłoby nagar na wtryskach jeśli gdzieś by puszczalo. A były ładne czyste.

[ Dodano: 2016-12-23, 22:15 ]
Panowie uwierzcie jestem pedantem jeśli chodzi o auto :-D nie twierdzę że nie popełniam błędów, ale środkowy wtrysk bo z niego wydaje mi się cieknie najbardziej rozebralem 2 raz, dałem nową podkładke miedzianą, nowy oringi i nową blachę. Wszystkie wyczyścilem idealnie (chociaż było czysto, miejsce styku blaszki z pokrywą zaworów idealnie, później zmywacz do hamulców, olej na gumkę od blaszki tu gdzie wtrysk wchodzi i składanie. Blaszka 5Nm a wtrysk 9Nm

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 gru 2016, 22:19

Napisz jeszcze gdzie dokładnie cieknie, dół wtrysku czy góra? Może o-ringi od powrotu nie trzymają?

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 23 gru 2016, 22:25

Powroty są nowe i suchutkie, połączenie wtrysku z aluminiową blachą też jest suche. Poci się między aluminiową blacha a pokrywą zaworów.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 gru 2016, 01:42

Nie napisałeś jeszcze z jaką siłą dokręcałeś wtryski? I tak w sumie to co Ci tam ucieka, ropa czy olej bo o tym też jakoś nie wspomniałeś <hmm>
Ja blaszki dokręcam siłą 8 Nm.

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 24 gru 2016, 06:27

Słabo czytasz Daniel :> w pierwszym poście napisałem że OLEJ a dwa posty wyżej że blaszki 5Nm a WTRYSK 9Nm.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 gru 2016, 13:22

Pczester pisze:Słabo czytasz Daniel
To ta świąteczna gorączka <faktycznie>. Wracając do tematu, wtryski masz za słabo dokręcone i może to powodować zbyt wysokie ciśnienie pod deklami co skutkuje wyciskaniem oleju spod blaszek, które z kolei też są za słabo dokręcone ...to tak teoretycznie bo na odległość to wiesz <bezradny>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl