Dziś przy okazji dłuższej trasy sprawdziłem wskazania z klimatronika. Wskazówka przy normalnej jeździe, miasto, koreczki stoi na 90 , na klimatroniku 83, szybko na trasie , nieważne 120 czy 170 poniżej 90 na zegarach , na klimatroniku 73. Termostat nówka ori Aso na 82stopnie zgodnie z katalogiem , z nową uszczelką też Aso. Czasami krew mnie zalewa bo teoretycznie powinno być więcej , ale ja może coś nie wiem. Wiskoza też półroczna HellaBehr, bezpośrednio z Hella 100% prawidłowo przechowywana i działająca raczej ok.
Normalnie im bardziej dbam tym wydaje mi sie że jest gorzej .
[S8 D2 01 ] Kilka pytań o temperaturę wody
Jeśli termostat jest sprawny to ciepły silnik nawet przy takiej temperaturze jak dziś nie zejdzie poniżej 82 (ten silnik generuje dużo ciepła gdy oddaje moc). Stawiam na wadliwy pomiar i 73 to w istocie ponad 80. Gdyby 10 zaniżał było by w korku 93 a podczas jazdy 83 - zupełnie ok. Chyba szukasz dziury w całym :-)
Wskażnik na desce jest orientacyjny właśnie dla takich użytkowników.
Swoją drogą musi mieć trochę inteligencji bo z termostatem preFL na chyba 87 wskazówka stała równo na 90 z po zmianie na termostat 82 zjechała lekko poniżej kreski i tą zmianę widzę gołym okiem.
Wskażnik na desce jest orientacyjny właśnie dla takich użytkowników.
Swoją drogą musi mieć trochę inteligencji bo z termostatem preFL na chyba 87 wskazówka stała równo na 90 z po zmianie na termostat 82 zjechała lekko poniżej kreski i tą zmianę widzę gołym okiem.
Kot też jest Quattro
Popatrz jak trafiłem. Obstawiałem ok 75st.Cdgasek pisze:poniżej 90 na zegarach , na klimatroniku 73
U mnie na trasie klimatronik potrafi pokazać nawet 68 st.C Już podjąłem decyzję o wymianie termostatu. Jednak u Ciebie dziwne jest to, że niedawno zmieniałeś a i tak nie trzyma temperatury. Pytanie na ile precyzyjny jest klimatronik i z którego czujnika czyta? Trzeba będzie podpiąć kompa porównać temperatury na kompie, klimatroniku i wskaźniku. Coś powinno się rozjaśnić.
No i dziś przy -18 na klimatroniku 67 , wskazówka na drugiej kresce pomiędzy 50 a 90. Wygląda to raczej słabo i tak być nie powinno i zastanawiam się gdzie popełniłem błąd bo to wygląda ewidentnie na przepuszczający termostat. Jak nic czeka mnie wymiana czegoś : jeszcze raz termostat , albo czujnik temperatury . Swego czasu w pasku v6 ten podwójny czujnik wymieniałem i to jest też częsty przypadek w VAG.
Widzę że czujnik da się kupić oryginał (059919501A) za niecałe 40PLN ( nie wiem skąd oni biorą na znanym portalu takie ceny) , także chyba zaryzykuję -- mniej to roboty niż wymiana termostatu.
Widzę że czujnik da się kupić oryginał (059919501A) za niecałe 40PLN ( nie wiem skąd oni biorą na znanym portalu takie ceny) , także chyba zaryzykuję -- mniej to roboty niż wymiana termostatu.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Z tego co kojarzę tam są dwa czujniki w jednym. Jeden na zegary a drugi dla ECU. Ale w temacie różnych wskazań klimatronika/zegarów/VAGa dorzucę swoje trzy grosze. Podobną sytuację mam z ECU, tj. widzi ono napięcia inne niż fizycznie mierzone w punktach węzłowych jak również na jego zasilaniu. Tak że jedyne rozsądne wyjście to moim zdaniem podłączenie fizycznej sondy w układ chłodzenia. Odnośnie niskich cen za oryginały na alle to są dwie drogi:
- import 'bagażnikowy' z kraju, gdzie VW ma inny cennik niż u nas (i niekoniecznie to są kraje 3-go świata)
- skupywanie leżaków magazynowych po hurtowniach
- import 'bagażnikowy' z kraju, gdzie VW ma inny cennik niż u nas (i niekoniecznie to są kraje 3-go świata)
- skupywanie leżaków magazynowych po hurtowniach
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Generalnie, z tymi wskazaniami , to ja mam jakąś magię , zwłaszcza jeżeli chodzi o klimatronik -- jak zewnętrzny czujnik taj jak dziś pokazuje spory minus , to czujniki w nogach pokazują dużo mniej niż jest rzeczywiście, jak postał w garażu , na czujniku zewnętrznym około 14 , to na tych w nogach ponad 10 więcej niż jest faktycznie --- gdzieś jest zwarcie , ale gdzie - magia.