Witam! Pacjent to 2,8 AAH. Na 99% cieknie mi uszczelka pod jedną głowicą więc czeka mnie zwalanie dwóch czapek. Zaznaczam, że niecałe 13 000 km temu wymieniałem kompletny rozrząd z pompą wody, wszystkimi rolkami i kołem zębatym paska, pasek klinowy, uszczelki wału i wałków rozrządu, uszczelka obudowy pompy oleju, uszczelki obu misek olejowych. Więc to mam z głowy, pójdzie tylko nowy pasek.
Po dłuższej konwersacji z [/b]michalwruszak[/b] i poczytaniu forum wytypowałem rzeczy które należy zrobić i mam prośbę do Was o podpowiedzi czy coś jeszcze można wymienić, sprawdzić, jakie uszczelnienia i gdzie, itp.
Na pewno do zrobienia:
uszczelki głowicy
uszczelki kolektora ssącego
uszczelki kolektora wydechowego
uszczelki pokrywy zaworów
nowe śruby głowicy
planowanie, sprawdzenie szczelności głowicy
nowe uszczelniacze zaworów
sprawdzenie zaworów , ewentualnie wymiana, docieranie gniazd
prowadnice zaworowe ? (wymiana czy tylko sprawdzenie?)
popychacze hydrauliczne (też nie wiem czy wymieniać czy zweryfikować?)
uszczelki skrzyni korbowej?
zaworki ciśnieniowe w głowicy?
![]() |
![]() |
[D2 94 2.8PB/LPG ] Uszczelka pod głowicą w AAH
Jak oddasz głowicę do dobrego warsztatu to powiedzą co trzeba zrobić.
Po wymianie prowadnic jeśli mają duże luzy zwykle poprawia się kultura pracy silnika.
Mniej klepie i bieg jałowy staje się bardziej równomierny.
Popychacze bym zostawił jak rano nie klepały. Ja sprawdzałem je ściskając z mocną sprężyną i zerkałem jak siadają. Wtedy można wyłapać słabsze bo czasem się jakiś trafi.
Po wymianie prowadnic jeśli mają duże luzy zwykle poprawia się kultura pracy silnika.
Mniej klepie i bieg jałowy staje się bardziej równomierny.
Popychacze bym zostawił jak rano nie klepały. Ja sprawdzałem je ściskając z mocną sprężyną i zerkałem jak siadają. Wtedy można wyłapać słabsze bo czasem się jakiś trafi.
Kot też jest Quattro
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Części już ogarniać ? 

Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Mechanik jak rozbierze wszystko to ma mi dać znać jakie części ja mam ogarnąć a co on kupi więc Michał będziemy w kontakcie:)
[ Dodano: 2017-01-25, 18:40 ]
Sprawdzanie szczelności, planowanie głowic
Nowe uszczelki pod głowice
Nowe uszczelniacze zaworowe
Sprawdzone prowadnice i popychacze hydrauliczne
Nowe uszczelki kolektora ssącego
Nowe uszczelki kolektora wydechowego
Nowe uszczelki pokrywy zaworów
Nowe śruby głowic
Nowe śruby kolektorów wydechowych
Olej+filtr
Świeży płyn chłodniczy
Nowe podciśnienia (przewody, zawory)
Większość gumowych przewodów wymieniona przy silniku
Oringi gdzieś w układzie chłodzenia plus jakieś duperelki;)
aa jeszcze nowe simmeringi wałków rozrządu i wału
Już chyba nie ma skąd lecieć olej bo wszystkie możliwe uszczelnienia w tym silniku są wymienione. Co zauważyłem to spadło spalanie paliwa-pewnie gdzieś te podciśnienia miały nieszczelności i więcej palił (chociaż i tak mało jak na V6
[ Dodano: 2017-01-25, 18:40 ]
Sprawdzanie szczelności, planowanie głowic
Nowe uszczelki pod głowice
Nowe uszczelniacze zaworowe
Sprawdzone prowadnice i popychacze hydrauliczne
Nowe uszczelki kolektora ssącego
Nowe uszczelki kolektora wydechowego
Nowe uszczelki pokrywy zaworów
Nowe śruby głowic
Nowe śruby kolektorów wydechowych
Olej+filtr
Świeży płyn chłodniczy
Nowe podciśnienia (przewody, zawory)
Większość gumowych przewodów wymieniona przy silniku
Oringi gdzieś w układzie chłodzenia plus jakieś duperelki;)
aa jeszcze nowe simmeringi wałków rozrządu i wału
Już chyba nie ma skąd lecieć olej bo wszystkie możliwe uszczelnienia w tym silniku są wymienione. Co zauważyłem to spadło spalanie paliwa-pewnie gdzieś te podciśnienia miały nieszczelności i więcej palił (chociaż i tak mało jak na V6
