[D3 03 4.2MPI ] MMI nie działa, brak reakcji i komunikacji
Można sprawdzić czy pętla jest zamknięta ale trzeba się zalogować do MMI
W załączniku SSP228 strona 5 masz pętle magistrali MOST (optyczną)
P.S. Nie mogę dodać załącznika bo ma za duży rozmiar.
W pętli są:
-Wyświetlacz i panel obsługowy J523
-Wyświetlacz i panel obsługowy J649
-DVD R162
-Telefon/telematic J526
-Wyświetlacz i panel obsługowy J648
-Wzmacniacz J525
-Nawigacja J401
-Tuner TV R78
-Radio cyfrowe R147
-Radio R
-Czytnik kart chipowych J676
-Zmieniarka CD R41
-Naped CD R92
Za komunikację między pętlą a resztą auta odpowiada Gateway J533, który też jest w pętli.
W załączniku SSP228 strona 5 masz pętle magistrali MOST (optyczną)
P.S. Nie mogę dodać załącznika bo ma za duży rozmiar.
W pętli są:
-Wyświetlacz i panel obsługowy J523
-Wyświetlacz i panel obsługowy J649
-DVD R162
-Telefon/telematic J526
-Wyświetlacz i panel obsługowy J648
-Wzmacniacz J525
-Nawigacja J401
-Tuner TV R78
-Radio cyfrowe R147
-Radio R
-Czytnik kart chipowych J676
-Zmieniarka CD R41
-Naped CD R92
Za komunikację między pętlą a resztą auta odpowiada Gateway J533, który też jest w pętli.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Tak, wystarczy zapętlać sam światłowód.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Na 90% upalił sie sterownik telefonu, najsłabsze ogniwo w tym układzie na zmiane biegunów.shark5856 pisze:Witam forumowiczów
Odświeżam, żeby nie zakładać identycznego tematu..
Otóż... mam identyczny problem co założyciel tematu.. Vcds nie łączy się z żadnym z komponentów związanych z mmi. Ale jednak od początku..
Byłem zmuszony ściągnąć dechę, ponieważ nie było w samochodzie ciepłego powietrza.
Podczas ściągania tunela środkowego nie przełączyłem skrzyni na D i był problem z wyjęciem jak się nie mylę osłony. Z racji, że cała robota była wykonywana bez podłączenia aku, konieczne było ponowne podłączenie w celu przełożenia owej skrzyni na inną pozycję..
Siostra podłączyła aku ale ODWROTNIE ! Prąd się pojawił ja dałem na zapłon przełączyłem na D i wyłączyłem zapłon ( tyle szczęścia, że go nie odpaliłem )
Po złożeniu wszystkiego bezbłędnie w jedną całość zauważyłem, że nie działa a w zasadzie brak reakcji se strony MMI i całego jego układu..
Zwracam się do Was z pytaniem co wymienić ? ;/
VCDS nie łączy się z 07 - Control Head, 18 - AUX Heat, 1E - Media Player 2, 37 - Navigation 47 - Sound System , 56 - Radio, 77 - Telephone..
Czy to może być sterownik MMI padnięty ?
Ogólnie wiąże to sobie tylko i wyłącznie z nieprawidłowym podpięciem AKU bo raczej nic innego mi nie przychodzi do głowy a przewodu na pewno są wszystkie podpięte..
Dodam, że po zamontowaniu pierwszy raz zmieniarki do schowka ruszyła mieliła i się wyłączyła.
Poza tym wszystko umarło ;/
jeśli to sterownik mmi to rozumiem, że CP trzeba zdjąć ? Czy ogólnie jest możliwośc zrobienia tego samemu ? Czy jednak tylko ASO ? I jaki to jest koszt ?
Witam ponownie i przepraszam za tak długi czas oczekiwania na odpowiedź.
Ogólnie jestem mega zaskoczony bo koszt 5 zł za naprawę w a8 to raczej megaaa promocja od Audi..
Osobiście nie brałem pod uwagę przerwanego światłowodu bo raczej przy zdejmowaniu deski ciężko byłoby urwać ten przewód.. Jedynie co to przy schowku trzeba było uważać..
Z racji, że nie było połączenia z żadnym z urządzeń od mmi postanowiłem najpierw wymienić sterownik mmi ( który jest jednak bez CP ! ! ) ale jak się okazało mmi nie ruszyło.. podmieniłem również getaway, ale jak śie domyślacie po kosztach naprawy okazało się również, że to nie była przyczyna..
więc postanowiłem zaprowadzić do elektryka..
POLECAM CHŁOPAKA NA UL. ALTRYRELYJSKIEJ W BIAŁEJ PODLASKIEJ.. Sam posiada a8 d3 i elektrykę zna zapewne na przelot.
Pierwsze podejście elektryka do bezpiecnzików.. I w sumie 12 szt było upalonych..
Aż śmiałem się sam z siebie..
Miło jednak, że a8 d3 jest zrobione tak, że po podpięciu aku na odwrót palą się bezpieczniki.. Osobiście uważam, że bezpiecznik powinien spalić się kiedy jest za duże napięcie.. no ale tu miłe zaskoczenie.. Także najlepiej najpierw sprawdzić najprostsze rzeczy ;D pozdrawiam..
Oczywiście całe mmi działą bez zarzutu..
Pozdrawiam..
Ogólnie jestem mega zaskoczony bo koszt 5 zł za naprawę w a8 to raczej megaaa promocja od Audi..
Osobiście nie brałem pod uwagę przerwanego światłowodu bo raczej przy zdejmowaniu deski ciężko byłoby urwać ten przewód.. Jedynie co to przy schowku trzeba było uważać..
Z racji, że nie było połączenia z żadnym z urządzeń od mmi postanowiłem najpierw wymienić sterownik mmi ( który jest jednak bez CP ! ! ) ale jak się okazało mmi nie ruszyło.. podmieniłem również getaway, ale jak śie domyślacie po kosztach naprawy okazało się również, że to nie była przyczyna..
więc postanowiłem zaprowadzić do elektryka..
POLECAM CHŁOPAKA NA UL. ALTRYRELYJSKIEJ W BIAŁEJ PODLASKIEJ.. Sam posiada a8 d3 i elektrykę zna zapewne na przelot.
Pierwsze podejście elektryka do bezpiecnzików.. I w sumie 12 szt było upalonych..
Aż śmiałem się sam z siebie..
Miło jednak, że a8 d3 jest zrobione tak, że po podpięciu aku na odwrót palą się bezpieczniki.. Osobiście uważam, że bezpiecznik powinien spalić się kiedy jest za duże napięcie.. no ale tu miłe zaskoczenie.. Także najlepiej najpierw sprawdzić najprostsze rzeczy ;D pozdrawiam..
Oczywiście całe mmi działą bez zarzutu..
Pozdrawiam..
Pozdrawiam
MMI - problem
Witam Forumowiczów,
Chciałbym dołączyć do tematu nie działającego MMI. A mianowicie, dwa tygodnie temu zostałem właścicielem Audi A8 D3 rocznik 2003. W aucie nie działa MMI.
Objawami niedziałającego/uszkodzonego MMI jest włączający się ekran powitalny na wyświetlaczu, który po 20 sekundach wyłącza się. Ekran się nie chowa. Po za tym nie są podświetlone przyciski na panelu. ( w takim stanie kupiłem de trójkę )
Sprawdziłem bezpieczniki w bagażniku po obu stronach w nadkolach oraz te, które są po bokach deski rozdzielczej - wszystkie są w porządku. ( Czy są jakieś, które są ukryte/nie na widoku a są odpowiedzialne za MMI?)
Sprawdziłam także MOST i światłowody, a więc moduł MMI miga na czerwono i światło leci do modułu telefonu pod nogami kierowcy i z niego wychodzi do bagażnika dokładnie do wzmacniacza i z niego nie wychodzi. Zapętliłem z wtyczką od radia a navi zmostkowałem pętlą, nic w bagażniku nie przepuszczało sygnału. I dalej do zmieniarki, którą też zapętliłem. Nie pomogło. Objawy zostały.
Auto ma nowy aku, który był jak już kupiłem de trójkę i który odpinałem, jak również resetowałem MMI kombinacją przycisków.
Nie przeprowadziłem dotychczas diagnostyki magistrali optycznej, ponieważ mam niekompatybilność laptopa z interfejsem.
Czy mogę jeszcze coś sprawdzić samemu?
Czy jest ktoś kto wie co jest nie tak?
A może jest ktoś z mojej okolicy ( Olesno, Opole, Wieluń, Kluczbork, Częstochowa, Śląsk )z kabelkiem i chwilą czasu?
Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.
Chciałbym dołączyć do tematu nie działającego MMI. A mianowicie, dwa tygodnie temu zostałem właścicielem Audi A8 D3 rocznik 2003. W aucie nie działa MMI.
Objawami niedziałającego/uszkodzonego MMI jest włączający się ekran powitalny na wyświetlaczu, który po 20 sekundach wyłącza się. Ekran się nie chowa. Po za tym nie są podświetlone przyciski na panelu. ( w takim stanie kupiłem de trójkę )
Sprawdziłem bezpieczniki w bagażniku po obu stronach w nadkolach oraz te, które są po bokach deski rozdzielczej - wszystkie są w porządku. ( Czy są jakieś, które są ukryte/nie na widoku a są odpowiedzialne za MMI?)
Sprawdziłam także MOST i światłowody, a więc moduł MMI miga na czerwono i światło leci do modułu telefonu pod nogami kierowcy i z niego wychodzi do bagażnika dokładnie do wzmacniacza i z niego nie wychodzi. Zapętliłem z wtyczką od radia a navi zmostkowałem pętlą, nic w bagażniku nie przepuszczało sygnału. I dalej do zmieniarki, którą też zapętliłem. Nie pomogło. Objawy zostały.
Auto ma nowy aku, który był jak już kupiłem de trójkę i który odpinałem, jak również resetowałem MMI kombinacją przycisków.
Nie przeprowadziłem dotychczas diagnostyki magistrali optycznej, ponieważ mam niekompatybilność laptopa z interfejsem.
Czy mogę jeszcze coś sprawdzić samemu?
Czy jest ktoś kto wie co jest nie tak?
A może jest ktoś z mojej okolicy ( Olesno, Opole, Wieluń, Kluczbork, Częstochowa, Śląsk )z kabelkiem i chwilą czasu?
Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.
Jak będziesz w okolicy cze-wy to mam kabelek i moge się podłączyć aby błędy sprawdzić.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Dolacze sie z racji tego za i u mnie MMI przestalo dzialac po sciagnieciu schowka i odpieciu kabli
Kabel w zmieniarce jest identyczny jak ten ktory jest przymocowany do schowka z tylnej strony ( wiec latwo jest je zamienic ) wtedy wlasnie MMI nie bedzie dialac
Pisze to tylko dlatego ze stracilem dzisiaj godzine aby znalezc swoj blad
Pozdrawiam
Kabel w zmieniarce jest identyczny jak ten ktory jest przymocowany do schowka z tylnej strony ( wiec latwo jest je zamienic ) wtedy wlasnie MMI nie bedzie dialac
Pisze to tylko dlatego ze stracilem dzisiaj godzine aby znalezc swoj blad
Pozdrawiam
Powiem szczerze ze chyba kolejnosc wlaczwnia sprzetow to MOST nie ma wiekszego znaczenia. Ale moge sie mylic.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Niestety ale w mojej mialo to miejsce
Kabel ktory powinien isc do zmieniarki wpiolem w wiazke ktora jest przymocowana z tylu do schowka klipsem a kabel z wiazki w zmieniarke .
MMi umarlo wraz z podswietleniem panelu sterowania . Ekran wyjechal i to wszystko , podczas resetu jedynie Audi logo sie pojawialo .
Myslalem ze cos upalilem . Udalo sie po godzinie myslenia i grzebania
Kabel ktory powinien isc do zmieniarki wpiolem w wiazke ktora jest przymocowana z tylu do schowka klipsem a kabel z wiazki w zmieniarke .
MMi umarlo wraz z podswietleniem panelu sterowania . Ekran wyjechal i to wszystko , podczas resetu jedynie Audi logo sie pojawialo .
Myslalem ze cos upalilem . Udalo sie po godzinie myslenia i grzebania