części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Skrzynia szarpie po szybkiej jeździe n

Ratti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 paź 2016, 16:36
Lokalizacja: Dychów

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Skrzynia szarpie po szybkiej jeździe n

Post autor: Ratti » 10 sty 2017, 00:00

Witam. Dzisiaj po jezdzie na autostradzie wystąpił u mnie pewien problem a dokładniej szarpnięcie ze stukiem przy zmianie z 1 na 2 i z 5 na 6. Stuk wystepuje tez przy redukcji z 2 na 1. Dzieje sie to tylko po szybkiej trasie.
Miałem objaw szarpania z 2 na 3 i 2 tyg temu wgrałem nowy soft. Problem ustał. Ale nie jezdzilem od tego czasu autostradami wiec ciezko powiedziec czy to mialo wplyw. Bynajmniej predzej problem nie występował nawet na autostradach. Ostatnio też wymieniałem termostat ale z tego co czytałem nie ma możliwosci żeby sie skrzynia zapowietrzyła i nie była dostatecznie chłodzona. Po zjezdzie z autostrady przy normalnej jeździe czuć było że szarpanie maleje. Jutro sprawdze jak zachowa sie na zimno.
Ewidętnie widać że ma na to wpływ temperatura. Miał ktoś podobny problem? Wyczytałem że ktoś miał problem ze skrzynią w a6 c6 w roznych zakresach temperatur i winowajcą okazał się niekompatybilny soft.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2017, 00:01 przez Ratti, łącznie zmieniany 1 raz.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 10 sty 2017, 06:55

Warto sprawdzić jeszcze jaka jest temperatura oleju po nagrzaniu skrzyni i wtedy kiedy pojawiają się szarpnięcia , może sam olej stracił już swoje właściwości i domaga się zmiany
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Ratti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 paź 2016, 16:36
Lokalizacja: Dychów

Post autor: Ratti » 10 sty 2017, 06:57

Dzisiaj zobacze jak auto się będzie zachowywać i sprawdzę też jaka jest temperatura. Olej wymieniony 4 tys temu.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 10 sty 2017, 07:00

Ravenol ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Ratti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 paź 2016, 16:36
Lokalizacja: Dychów

Post autor: Ratti » 10 sty 2017, 07:01

Tak

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 10 sty 2017, 07:04

Pytam - bo mam mieszane uczucia co do tego oleju , bardziej polecałbym ZF 6 jednak , ok sprawdz temperaturę , ewentualnie błędy z VCDS
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Ratti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 paź 2016, 16:36
Lokalizacja: Dychów

Post autor: Ratti » 10 sty 2017, 07:08

Też czytałem różne opinie ale wtedy walczyłem z 3 biegiem więc w pierwszej kolejności wymieniłem olej. Stary nie był zjeżdżony. Po wymianie skrzynia zachowywała się jak na starym tj nie robiła takich cyrków. A było dużo cieplej jak wczoraj.


A więc tak. Sprawdziłem kompem i był błąd
18265 Load Signal
P1857 - 000- error message from ecu

Dzisiaj przestał działać Lock-up a wcześniej zaobserwowałem falowanie obrotów podczas jednostajnej jazdy na zimnej skrzyni. Więc wszystko wskazuje na konwerter. Tylko martwi mnie to stukanie po trasie. Więcej to nie wystąpiło i zastanawiam się czy to nie był czasem świrujący lock up. Miałem wrażenie ze przy zatrzymywaniu się auto ciągło a po stuknięciu było ok jak by lockup miał problem z rozlaczeniem. Ma to jakiś sens.?

gwiktor02
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 20 paź 2016, 20:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gwiktor02 » 11 mar 2017, 21:05

Możliwe ze lock down się rozpadał i opiłki poszły do oleju stad to stukanie po szybkiej jeździe. Olej się mocno rozgrzał rozrzedzil, jeśli jesteś pewny ze to sprzęgło padło to zostaje zakup regenerowanego lub używki. Oba loteria.

Jeśli będziesz cokolwiek dłubał to zobacz jak wyglada stan oleju w skrzyni, dużo to rozjaśni. Jak będzie mega dużo opiłków to nie wróży nic dobrego.

Revanol w gruncie rzeczy nie jest wcale złym olejem, przebieg skrzyń i poprzednie zaniedbania przez właścicieli chociażby przez brak wymian oleju co 60tys, polityka aso. Prowadzi do szybszego końca żywota

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 mar 2017, 13:36

Chyba lock up?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Ratti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 paź 2016, 16:36
Lokalizacja: Dychów

Post autor: Ratti » 13 mar 2017, 21:03

Ostatecznie padł konwenter, co do stuków nie doszedłem co to było bo już się to nie powtórzyło. Oddałem auto na naprawe i sprawdzenie skrzyni. Skończyło się na regeneracji konwertera i naprawie skrzyni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl