![]() |
![]() |
[D3 FL ALL ] Padnięty akumulator
Toż to dla 12V będzie znosiło potworny prąd 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jeśli to taki przewód to możesz spokojnie ładować aku ale coś mi się wydaje, że kolega przesadził z przekrojem 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Witam, podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego.
Niedawno kupiłem a8 d3 4.2, wstawiłem do garażu na 2 tyg i okazało się że aku padło.
Niestety wtedy jeszcze nie przeczytałem, że nie można ładować zwykłym prostownikiem dlatego na chwilę podłączyłem żeby tylko odpalić i wyjechac kilka metrów (bo chciałem ściągnąć blachy do rejestracji) i wjechałem znów.
Aku jak się domyślam do wywalenia(?) I teraz moje pytanie. Jak najlepiej odpalić teraz auto żeby zawieźć je do mechanika żeby zmienił aku? Bo ładować przez prostownik się boję, nie wiem czy odłączenie aku całkowicie nie spowoduje masy błędów? I czy odpalenie "z kabli" od innego auta wchodzi w grę?
Niedawno kupiłem a8 d3 4.2, wstawiłem do garażu na 2 tyg i okazało się że aku padło.
Niestety wtedy jeszcze nie przeczytałem, że nie można ładować zwykłym prostownikiem dlatego na chwilę podłączyłem żeby tylko odpalić i wyjechac kilka metrów (bo chciałem ściągnąć blachy do rejestracji) i wjechałem znów.
Aku jak się domyślam do wywalenia(?) I teraz moje pytanie. Jak najlepiej odpalić teraz auto żeby zawieźć je do mechanika żeby zmienił aku? Bo ładować przez prostownik się boję, nie wiem czy odłączenie aku całkowicie nie spowoduje masy błędów? I czy odpalenie "z kabli" od innego auta wchodzi w grę?
Najprościej przytachać nowy aku i wymienić bo to 3 śrubki.
Od pojedynczego odpalenia na kable nic się nie stanie od razu ale jak to mówią jak ktoś ma pecha to wiadomo gdzie palec da radę złamać.
Odłączenie aku spowoduje masę błędów ale jeśli się rozładował to już tam są. Ważne aby przy odłączaniu i podłączaniu robić to dość stanowczo i szybko aby zminimalizować iskrzenie i będzie git.
Od pojedynczego odpalenia na kable nic się nie stanie od razu ale jak to mówią jak ktoś ma pecha to wiadomo gdzie palec da radę złamać.
Odłączenie aku spowoduje masę błędów ale jeśli się rozładował to już tam są. Ważne aby przy odłączaniu i podłączaniu robić to dość stanowczo i szybko aby zminimalizować iskrzenie i będzie git.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Kodowanie aku tak, im szybciej tym lepiej. Skasować błędy też wszystkie bo będzie ich tam w każdym sterowniku od groma. Ale najpierw może lepiej sprawdzić aktualny aku? W sklepach z akumulatorami zazwyczaj takie mierniki i testery mają. Może się okazać, że coś kradnie prąd, co w D3 jest popularną usterką i nowy aku też szybko padnie a problem zostanie nierozwiązany.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Tak, dokładnie
Może się okazać całkiem sprawny a wtedy trzeba by poszukać gdzie tkwi problem z rozładowywaniem się.

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG