części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Zawieszenie pneumatyczne KW

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

[D2 ALL ] Zawieszenie pneumatyczne KW

Post autor: j3drek » 13 sty 2017, 16:47

Witam, jest do sprzedanie takie zawieszenie jak na zdjęciach. Według sprzedającego jest to dedykowany zawias pneumatyczny z gwintem do D2. Sprawdziłem faktycznie KW robi takie zawieszenia i nazywa się to HLS, aczkolwiek nie znalazłem w ofercie do D2. Zastanawiam się jak to uruchomić? Jak myślicie kompresor od D3 da rade? bez butli oczywiście. Chyba że D3 ma po drodze jakieś zbiorniczki. Jak myślicie może to zawieszenie być bardziej miękkie w stosunku do do ori S8?
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 08:55 przez j3drek, łącznie zmieniany 3 razy.
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 13 sty 2017, 18:42

A nie zamiennik OE nivo ? Nivo było tylko w tyle w D2. Przód miał standardowy zawias. Układ korzystał ze zbiorniczka i płynu układu wspomagania. Chcesz się bawić rób na ori gratach.
Black Cars Matters

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 13 sty 2017, 19:35

A na co mi obniżać sam tył?
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 13 sty 2017, 19:49

zasada tego zawieszenia jest taka, że jeździsz na srogiej glebie i jak potrzebujesz to przyciskiem podnosisz na chwile auto o około 4/5cm np przed progiem zwalniającym. wtedy nie potrzeba zbiornika, ale potrzebny jest mocny kompresor, który szybko napełni te "tłoki".

jest też odwrotna wersja gdzie jeździsz sobie normalnie i na postoju sobie opuszczasz np na zlocie, ale to nie ta opcja, która jest na sprzedaż ;)

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 13 sty 2017, 20:07

Tzn. że niby nie da się jeździć na podniesionym czyli "napompowanym"?
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 13 sty 2017, 21:42

Nie. Zobacz na tylne amortyzatory. Jak będziesz miał podniesiony to co ze sprężyną? To powinno być zamontowane na sprężynie i ją podnosić lub opuszczać.

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 13 sty 2017, 22:21

Masz rację. Doczytałem na stronie KW, że to zawieszenie służy do podnoszenia, żeby przejechać przez przeszkody. Także to zawieszenie odpada, zależy mi na poprawie komfortu i regulacji wysokości a nie mega glebie. Tak się składa że będę miał jutro na kanale D3 to się trochę przyglądne tej pneumatyce, ,może podejdzie do D2 ;)
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 sty 2017, 20:39

j3drek, zdradzisz ile taki używany zestaw kosztuje? Ciekawi mnie to.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 14 sty 2017, 20:51

Gościu na FB chce 2.2K , ale podejrzewam ze odda za mniej
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 sty 2017, 20:58

Tak teraz looknąłem na stronę producenta i nie widzę takiego zestawu do D2 więc jest to samoróbka lub ktoś się pomylił w opisie <hmm>

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 14 sty 2017, 21:47

Być może samoróbka, na żywo tego nie widziałem. Tak na FB cenił 2200, wytargowałem na 1800. Tak czy inaczej odpuszczam to zawieszenie. Nie ratuje mnie to jak faktycznie służy to tylko do podnoszenia przed progami itp. Cały czas się zastanawiam jak ten tył niby miał by się podnosić jak ten tłok jest na amorku <hmm>
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 15 sty 2017, 10:09

Na 100% jest to samoróbka , co najwyzej można by było to kupić dla samego gwintu KW V1 - jeśli oczywiscie po numerach będzie pasować do D2
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 15 sty 2017, 11:37

j3drek pisze:A na co mi obniżać sam tył?
Nie obniżać a podnosić.
j3drek pisze:Cały czas się zastanawiam jak ten tył niby miał by się podnosić jak ten tłok jest na amorku <hmm>
Fabryczne nivo w D2 działało na tej zasadzie, że podnosiło tył by był równo jak obciążałeś tylną kanapę i bagażnik.
Myślałem po prostu, że ktoś robił zamiennik tego, ale jak widać widocznie ten w/w działa na innej zasadzie opisanej powyżej przez kolegów.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 15 sty 2017, 13:46

j3drek, to podnoszenie zadku dziala pewno na zasadzie pompowanego odboju, i da sie tak dzwignac auto... tyle ze nie mozna tak jezdzic ;) Ogolnie taki zawias ma swoje zalety w porownaniu do samegoi Aira... Bo na najnizszej pozycji auto jest twarde jak na gwint przystalo, jak podpompujesz i podniesiesz to minimalnie zmieknie... Ale nie spuscisz go na sama podloge jak bedziesz chcial... To za to mozesz zrobic dzieki typowemu Airowi, tyle ze tutaj jest taka charakterystyka ze im auto wyzej tym jest twardsze, ale to juz wynika z czystej fizyki pompowania poduch...-> im chcesz wyzej tym wieksze cisnienie w poduchach ;) Zatem no nie jest to takie glupie... Ale wszystko zalezy od tego kto i co lubi ;)

No i nie nalezy liczyc na to za jakikolwiek gwint bedzie bardziej komfortowy niz ori zawias ;)

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 15 sty 2017, 21:11

Głównie zależało mi na poprawie komfortu dzięki tym poduchą, ale jeśli nie można na tym jezdzic to się mija z celem. Było by jak na normalnym gwincie, ale tego nie zrobię bo auto będzie jak taczka.
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl