![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Demontaz Maglowicy
[D2 ALL ] Demontaz Maglowicy
Witam serdecznie.
Jestem w trakcie wymiany maglownicy.
Magiel rozlaczony od kolumny,sruby od strony kierowcy odkrecone,przewody odkrecone....
i zostala mi ostatnia sruba,od strony pasazera.
Jak sie do niej dobrac,jakich narzedzi uzyc,czy atakowac z gory czy z dolu?
Moze ktos z szanowynch forumowiczow postara mi sie podpowiedziec,doradzic czym i jak odkrecic ta nieszczesna srube.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Maglownica,ktora przyszla do mnie ma uciety kabel servetronika(w poblizu kostki),widocznie typowi nie chcialo sie zdjac nadkola i wypiac kostke....
Czy taki kabel moge spokojnie polutowac i nie bedzie problemu z servotronikiem?
Czy da sie ewentualnie przelozyc calosc,zawor z przewodem?
Bardzo prosze o odpowiedz i z gory bardzo dziekuje za odpowiedzi?
Jedno zapytanie wystarczy, proszę nie dublować postów. Następnym razem będzie "prezencik" !
Jestem w trakcie wymiany maglownicy.
Magiel rozlaczony od kolumny,sruby od strony kierowcy odkrecone,przewody odkrecone....
i zostala mi ostatnia sruba,od strony pasazera.
Jak sie do niej dobrac,jakich narzedzi uzyc,czy atakowac z gory czy z dolu?
Moze ktos z szanowynch forumowiczow postara mi sie podpowiedziec,doradzic czym i jak odkrecic ta nieszczesna srube.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Maglownica,ktora przyszla do mnie ma uciety kabel servetronika(w poblizu kostki),widocznie typowi nie chcialo sie zdjac nadkola i wypiac kostke....
Czy taki kabel moge spokojnie polutowac i nie bedzie problemu z servotronikiem?
Czy da sie ewentualnie przelozyc calosc,zawor z przewodem?
Bardzo prosze o odpowiedz i z gory bardzo dziekuje za odpowiedzi?
Jedno zapytanie wystarczy, proszę nie dublować postów. Następnym razem będzie "prezencik" !
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Rentek, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście robisz tak jak chcesz zatrzeć pompępb41ns pisze:robisz wszystko w odwrotnej kolejności, wlewasz płyn , odpalasz auto i kręcisz kierownicą na maksa w prawo i lewo , dolewasz płynu żeby był stan i koniec

Informacje z Elsy:
Checking fluid level, bleeding steering system and checking for leaks
Steering system, bleeding after conversion
Depending on how extensive conversion procedures were on the steering system different bleeding procedures are to be employed on the steering system following these.
Following replacement of the entire steering system or replacement of the steering box:
‒ Check hydraulic fluid level and top up if necessary.
‒ Raise vehicle until front wheels are free.
‒ Start engine briefly (max. 2 seconds)
The pump must not draw in any air, the steering wheel must not be moved under any circumstances in the process.
Waiting interval between individual engine starts approx. 30 sec.
‒ Check hydraulic fluid level and top up if necessary.
‒ Repeat this procedure until the fluid level remains constant.
‒ Turn steering wheel from lock to lock 10 times, with engine switched off.
‒ Check hydraulic fluid level and top up if necessary.
‒ Start engine.
‒ Turn steering wheel from lock to lock 10 times.
‒ Check hydraulic fluid level and top up if necessary.
Any residual air in the steering system will dissipate automatically when driving (after approx. 10 - 20 km).
For conversion of one steering system component except the steering box (pump, hoses, etc.):
‒ Check hydraulic fluid level and top up if necessary.
‒ Start engine briefly (max. 2 seconds)
The pump must not draw in any air, the steering wheel must not be moved under any circumstances in the process.
Waiting interval between individual engine starts approx. 30 sec.
‒ Check hydraulic fluid level and top up if necessary.
‒ Repeat this procedure until the fluid level remains constant.
‒ Start engine and allow to run for approx. 2 - 3 minutes, do not turn steering wheel in the process.
Any residual air in the steering system will dissipate automatically when driving (after approx. 10 - 20 km).
Four rings to rule them all
Spoko, też kiedyś miałem odpowietrzane, tak jak napisałeś, bo nie wiedziałem jak się to powinno prawidłowo robić, a mechanik twierdził, że zawsze tak robi i jest ok. Następnego lata okazało się, że na wolnych po nagrzaniu nie ma wspomagania. Po rozebraniu pompy wyszło, że bieżnia środkowa jest zużyta jak niejedna tirówka. Od tego czasu jestem uczulony na prawidłową procedurę odpowietrzania wspomaganiapb41ns pisze:o to sorki, a po polskiemu???

Tłumaczenie:
Sprawdzanie poziomu płynu, odpowietrzanie układu wspomagania i sprawdzanie wycieków
Układ kierowniczy, odpowietrzanie po naprawach
W zależności od tego jak rozległe były naprawy, są różne procedury odpowietrzania.
W przypadku wymiany całego układu wspomagania lub maglownicy:
- sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku i dolać do pełna w razie potrzeby,
- podnieść auto do momentu aż przednie koła nie będą dotykały podłoża
- uruchomić silnik na krótko (max. 2 sekundy)
Pompa nie może zaciągnąć powietrza, kierownica NIE MOŻE być pod żadnym pozorem przekręcana.
Odczekać minimum 30s pomiędzy kolejnymi uruchomieniami silnika
- sprawdzić poziom płynu i dolać do pełna w razie potrzeby
- powtarzać proces aż poziom płynu w zbiorniczku będzie stały (nie trzeba będzie dolewać po odpaleniu silnika)
- dopiero teraz na WYŁĄCZONYM silniku przekręcić kierownicą od lewej do prawej 10 razy
- sprawdzić poziom płynu i dolać do pełna w razie potrzeby
- uruchomić silnik
- przekręcić kierownicą od lewej do prawej 10 razy
- sprawdzić poziom płynu i dolać do pełna w razie potrzeby
W razie gdyby zostało jeszcze w układzie jakieś powietrze, to układ odpowietrzy się już sam po ok. 10-20km jazdy.
W przypadku wymiany czegokolwiek (pompy, węży itd), ale bez ruszania maglownicy (no chyba, że po rozpięciu układu było kręcone kierownicą, wtedy zastosowanie ma instrukcja powyżej):
- sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku i dolać do pełna w razie potrzeby,
- uruchomić silnik na krótko (max. 2 sekundy)
Pompa nie może zaciągnąć powietrza, kierownica NIE MOŻE być pod żadnym pozorem przekręcana.
Odczekać minimum 30s pomiędzy kolejnymi uruchomieniami silnika
- sprawdzić poziom płynu i dolać do pełna w razie potrzeby
- powtarzać proces aż poziom płynu w zbiorniczku będzie stały (nie trzeba będzie dolewać po odpaleniu silnika)
- uruchomić silnik i pozwolić mu pracować przez 2-3min. nie kręcąc przy tym kierownicą
W razie gdyby zostało jeszcze w układzie jakieś powietrze, to układ odpowietrzy się już sam po ok. 10-20km jazdy.
Four rings to rule them all