[D3 ALL ] Skuteczna naprawa sterownika ABS
[D3 ALL ] Skuteczna naprawa sterownika ABS
Witam,
pytanko jak w temacie, ostatnio wywaliło mi błąd lewego tylnego czujnika ABS/ESP, błąd silniczka od hamulca ręcznego. Z modułem ABS spokojnie mozna sie połączyć. Na Fisie błędy P z piorunami, abs, czujnik skrętu.
Czujniki zamienione błąd pozostaje w blokach pomiarowych prędkość na jednym kole stoi 1 km/h.
Czytając kilka tematów na forum wstępna diagnoza pada na Sterownik ABS częsta usterka u mnie pojawiło sie nagle bez wcześniejszych oznak.
W planie mam sprawdzić jeszcze wtyczke i piny, sterownik ewidentnie nie dostaje syganłu z jednego koła co skutkuje również błędem w hamulcu ręcznym. Po skasowaniu błędu powraca błyskawicznie więc kwestia bieżni odpada, kable przy kole całe wtyczki również jak nowe zero wilgoci.
Zostaje wtyczka przy sterowniku abs którą jak wspomniałem dam do sprawdzenia. Czy przychodzi wam coś jeszcze do głowy aby sprawdzić przed decyzją o rwaniu sterownika?
Pytanie kolejne czy ktoś z was skutecznie regenerował sterownik o takiej przypadłości? Sporo jest ogłoszeń, wiem że Rumia odpada na dzien dobry. W sumie jestem skłonny zaryzykować w zasadzie nic nie trace. Jeśli ktos nieskutecznie naprawi ABS to bede żądał zwrotu pieniędzy jeśli będzie stawał okoniem to pro forma dostanie pismo z kancelarii i w następnej kolejności pozew.
Jeśli już mam wysyłać abs to może ktoś poleci serwis w którym zrobiono mu abs i jeździ to dłużej niż 1mc , nie wiem czy mozna to utożsamiać ale w 2 passatach B5 robienie regeneracji rozwiązało problem permanentnie. Budowy modułu z A8 nie znam nie wiem co potrafi tam umrzeć.
Użyki to loteria nawet z lifta moge wydac 1000-2000zł plus jak rozumiem CP kolejne 200-400zł i okaże się że padnie za pół roku -.- to juz bym wolał iśc w strone nowego za 5 tyś.
pytanko jak w temacie, ostatnio wywaliło mi błąd lewego tylnego czujnika ABS/ESP, błąd silniczka od hamulca ręcznego. Z modułem ABS spokojnie mozna sie połączyć. Na Fisie błędy P z piorunami, abs, czujnik skrętu.
Czujniki zamienione błąd pozostaje w blokach pomiarowych prędkość na jednym kole stoi 1 km/h.
Czytając kilka tematów na forum wstępna diagnoza pada na Sterownik ABS częsta usterka u mnie pojawiło sie nagle bez wcześniejszych oznak.
W planie mam sprawdzić jeszcze wtyczke i piny, sterownik ewidentnie nie dostaje syganłu z jednego koła co skutkuje również błędem w hamulcu ręcznym. Po skasowaniu błędu powraca błyskawicznie więc kwestia bieżni odpada, kable przy kole całe wtyczki również jak nowe zero wilgoci.
Zostaje wtyczka przy sterowniku abs którą jak wspomniałem dam do sprawdzenia. Czy przychodzi wam coś jeszcze do głowy aby sprawdzić przed decyzją o rwaniu sterownika?
Pytanie kolejne czy ktoś z was skutecznie regenerował sterownik o takiej przypadłości? Sporo jest ogłoszeń, wiem że Rumia odpada na dzien dobry. W sumie jestem skłonny zaryzykować w zasadzie nic nie trace. Jeśli ktos nieskutecznie naprawi ABS to bede żądał zwrotu pieniędzy jeśli będzie stawał okoniem to pro forma dostanie pismo z kancelarii i w następnej kolejności pozew.
Jeśli już mam wysyłać abs to może ktoś poleci serwis w którym zrobiono mu abs i jeździ to dłużej niż 1mc , nie wiem czy mozna to utożsamiać ale w 2 passatach B5 robienie regeneracji rozwiązało problem permanentnie. Budowy modułu z A8 nie znam nie wiem co potrafi tam umrzeć.
Użyki to loteria nawet z lifta moge wydac 1000-2000zł plus jak rozumiem CP kolejne 200-400zł i okaże się że padnie za pół roku -.- to juz bym wolał iśc w strone nowego za 5 tyś.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2017, 17:36 przez Motostacja, łącznie zmieniany 1 raz.
moduł ABS nie ma CP
mnie też dopadł problem z tym modułem, na razie jest zimno to go nie zmieniam, u mnie problem pojawia się albo jak jest ciepło albo jak np auto się bardzo bardzo nagrzejee tzn w komoże się bardzo nagrzeje np długo pojadę w korku itp. Podczas normalnej jazdy przy obecnych temp mogę zrobić ponad 100km i nic się nie dzieje.
Jak znajdziesz kogoś to Ci to naprawi to pamiętaj o mnie proszę też oddam bo tak jak sam napisałeś za używkę 1,5k trzeba dać
mnie też dopadł problem z tym modułem, na razie jest zimno to go nie zmieniam, u mnie problem pojawia się albo jak jest ciepło albo jak np auto się bardzo bardzo nagrzejee tzn w komoże się bardzo nagrzeje np długo pojadę w korku itp. Podczas normalnej jazdy przy obecnych temp mogę zrobić ponad 100km i nic się nie dzieje.
Jak znajdziesz kogoś to Ci to naprawi to pamiętaj o mnie proszę też oddam bo tak jak sam napisałeś za używkę 1,5k trzeba dać
Odziwo najwiecej usterek mają silniki benzynowe heh.. Sterowniki podobno padają od umiejscowienia blisko kolektora wydechowego , mogli dac to na podszybiu albo moduł w 2 gą strone
U mnie prawdopodobnie winowajcą jest 3 nik z węża chłodniczego tuż nad wtyczką. Założony aby doprowadzić grzanie do reduktorów. Na wtyczce widać zaschnięty płyn G12.
Ciasno tam jak cholera więc oddam na warsztat do sprawdzenia nie chce mi sie samemu tam lawirować.
Co do naprawy jeśli czyszczenie wtyczki nic nie da to obdzwonię warsztaty i zrobię regeneracje na próbę. Oczywiście dam info dla potomnych jak zawsze w moich tematach.
mkbewe,
Zrób izolacje z foli aluminowej owiń moduł ABS i być może będziesz miał spokój. Tylko to troche pudrowanie pryszcza.
Ja na używany raczej się nie zdecyduje chyba że taki za 400zł działający nie grzebany , wydać 1500zł i za 3 mc mieć znowu problem to nie robota.
To ocb z przypisaniem VIN-u do abs? Być może na próbe bede miał inny używany moduł.
[ Dodano: 2017-02-03, 09:16 ]
https://www.facebook.com/CarLightPL/
co myślicie o nich ? koszt 350zł ciekawe rzeczy grzebia w elektronice.
Robili juz te sterowniki z takimi usterkami w A8 brak komunikacji z czujnikiem lub wyłaczanie przy nagrzaniu.
U mnie prawdopodobnie winowajcą jest 3 nik z węża chłodniczego tuż nad wtyczką. Założony aby doprowadzić grzanie do reduktorów. Na wtyczce widać zaschnięty płyn G12.
Ciasno tam jak cholera więc oddam na warsztat do sprawdzenia nie chce mi sie samemu tam lawirować.
Co do naprawy jeśli czyszczenie wtyczki nic nie da to obdzwonię warsztaty i zrobię regeneracje na próbę. Oczywiście dam info dla potomnych jak zawsze w moich tematach.
mkbewe,
Zrób izolacje z foli aluminowej owiń moduł ABS i być może będziesz miał spokój. Tylko to troche pudrowanie pryszcza.
Ja na używany raczej się nie zdecyduje chyba że taki za 400zł działający nie grzebany , wydać 1500zł i za 3 mc mieć znowu problem to nie robota.
To ocb z przypisaniem VIN-u do abs? Być może na próbe bede miał inny używany moduł.
[ Dodano: 2017-02-03, 09:16 ]
https://www.facebook.com/CarLightPL/
co myślicie o nich ? koszt 350zł ciekawe rzeczy grzebia w elektronice.
Robili juz te sterowniki z takimi usterkami w A8 brak komunikacji z czujnikiem lub wyłaczanie przy nagrzaniu.
- pawelec
- Forum Audi A8
- Posty: 191
- Rejestracja: 03 lip 2013, 21:47
- Lokalizacja: München/Geretsried/Łódź
no własnie już też miałem zakładać temat bo mam problem od tygodnia. Wczoraj wymieniłem czujnik i nic dalej tak jak pisze kolega raftor.
Powiedz mi gdzie znajduje sie ten sterownik u ciebie w benzynie? bo ja mam diesla?
Czyli może być tego typu problem że zapomniałem dobrze dokręcić odpowietrznik i trochę (300-500 ml) wyleciało płynu chłodzącego jak wymieniałem 2 tyg temu i dziwne bo jakiś odpływ tam był bo wszystko spłynęło między kabiną a silnikiem
Powiedz mi gdzie znajduje sie ten sterownik u ciebie w benzynie? bo ja mam diesla?
Czyli może być tego typu problem że zapomniałem dobrze dokręcić odpowietrznik i trochę (300-500 ml) wyleciało płynu chłodzącego jak wymieniałem 2 tyg temu i dziwne bo jakiś odpływ tam był bo wszystko spłynęło między kabiną a silnikiem
pawelec,
Ja w benzynie mam pod zbiorniczkiem płynu G12 bliżej kolektora wydechowego co jest totalną głupotą inżynieryjną. W lato tam musi być taka temp że nić dziwnego iż zimne luty padają.
Tylko teraz kwestia taka że ja mam zbiorniczek G12 w komorze silnika a Ty kolego w dieslu chyba na podszybiu tak mi sie wydaje, sterownik jest przykręcony do pompy abs przypięty szeroką wtyczką. Być może również i u Ciebie steronik jest pod zbiorniczkiem i coś tam na niego kapło.
U mnie wina lezy po stronie 3-nika w układzie G12 który był dołożony aby doprowadzić grzanie do reduktorów.
Pogadałem ze znajomymi od D3 i mechanikami polecają firme Elktro-Bip, znajomy robił tam steronik ABS i od roku ma spokój w przyszłym tyg daje auto do wyjęcia steronika.
Jak temat juz ogarne to robie osłone termiczną by home made.
Ja w benzynie mam pod zbiorniczkiem płynu G12 bliżej kolektora wydechowego co jest totalną głupotą inżynieryjną. W lato tam musi być taka temp że nić dziwnego iż zimne luty padają.
Tylko teraz kwestia taka że ja mam zbiorniczek G12 w komorze silnika a Ty kolego w dieslu chyba na podszybiu tak mi sie wydaje, sterownik jest przykręcony do pompy abs przypięty szeroką wtyczką. Być może również i u Ciebie steronik jest pod zbiorniczkiem i coś tam na niego kapło.
U mnie wina lezy po stronie 3-nika w układzie G12 który był dołożony aby doprowadzić grzanie do reduktorów.
Pogadałem ze znajomymi od D3 i mechanikami polecają firme Elktro-Bip, znajomy robił tam steronik ABS i od roku ma spokój w przyszłym tyg daje auto do wyjęcia steronika.
Jak temat juz ogarne to robie osłone termiczną by home made.
Naprawiałem sterownik ABS w firmie ELEKTROBIP z Redy www.elektrobip.pl w moim poprzednim aucie Audi A6 C6.
Z naprawy byłem zadowolony, koszt około 500zł
Z naprawy byłem zadowolony, koszt około 500zł
Swój sterownik demontowałem razem z kuzynem i przesyłałem kurierem do siedziby firmy.raftor pisze:No jak widac potwierdza się po raz kolejny że elektrobip robi to dobrze, kilka osób juz polecało tą firme.
blazej25, ile dali Ci gwarancji ? Czy cena obejmowała demontaż i montaż ?
Początkowo dostałem na 12 miesięcy ale coś tam dopłacałem żeby był całościowo poprawiony i dosłali po czasie gwarancję na 24 miesiące.
https://goo.gl/photos/Ut2hvD4RmqGu9dX27 - Błędy z autocoma
Witam ja mam taki błąd :
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
008 - Implausible Signal - Intermittent
00283 - czujnik prędkości koła kół; Przód lewy (G47)
008 - Niepoprawny sygnał - przerywany
Czyli by wychodziło że raczej połaczenie z sterownikiem ma tylko zły odczyt jest ? Może koronka jest walnięta lub łozysko ?
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
008 - Implausible Signal - Intermittent
00283 - czujnik prędkości koła kół; Przód lewy (G47)
008 - Niepoprawny sygnał - przerywany
Czyli by wychodziło że raczej połaczenie z sterownikiem ma tylko zły odczyt jest ? Może koronka jest walnięta lub łozysko ?
Witaj w klubieKYLOmC pisze:Witam ja mam taki błąd :
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
008 - Implausible Signal - Intermittent
00283 - czujnik prędkości koła kół; Przód lewy (G47)
008 - Niepoprawny sygnał - przerywany
Czyli by wychodziło że raczej połaczenie z sterownikiem ma tylko zły odczyt jest ? Może koronka jest walnięta lub łozysko ?
Co sie dzieje na Fisie?
Ja walcze obecnie z ABS, sterownik był juz w naprawie i wszystko z nim jest dobrze sprawdzali 2 dni :<, czujniki sprawdzone, wiązka była sparciała akurat kable od czujników więc powymieniałem kawałki przewodów polutowałem i zaizolowałem.
Teraz chce jechać na sprawdzenie odczytów z czujników:
-auto w górę wtyczkę z ABS zdejmujesz i zdejmujesz pomiary z konkretnych pinów jeśli wszystko jest ok dla każdego koła tzn że jakaś awaria sterownika której nie widać gołym okiem.
Ja po za błędami ABS mam jeszcze błędy hamulca ręcznego wgl nie działa i sypie masą błędów.
Dodam że w blokach pomiarowych na postaju ABS widzi wszystkie koła z prędkością 1km/h po ruszeniu w moim przypadku brak zmian wartości dla lewego tylnego koła.
Być może mam coś z bieżnią nie tak, jednak wtedy nie byłoby problemu z hamulcem ręcznym i błąd wyskakiwał by po ruszeniu autem, wszystkie błędy wyskoczyły mi nagle bez zapowiedzi.
Znam przypadki że za takie błędy odpowiedzialne były Lambdy lub przepływka, jednak u mnie wszystko jest nowe.
W planie mam jechać do Marka na diagnoze z kilkoma tematami, m.i. właśnie sterownik ABS, ręce już opadają jeszcze żeby było jasne co jest zepsute to bym działał, a tak nie wiadomo za co się zabrać.