części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Stukanie w silniku

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Stukanie w silniku

Post autor: tomdro666 » 03 lut 2017, 15:20

Witam
Wczoraj ściągałem pokrywę zaworów w celu jej uszczelnienia.
Wszystko poskładałem i dzisiaj uruchomiłem dopiero samochód.
Auto normalnie odpala ale po ok. 2 minutach występuje stukanie, nagrałem to telefonem.
Proszę o radę co to może być.
Link do filmu:

wersja krótka

(wersja długa 2min)

Pokazało mi błędy:
17983 - poduszka silnika (ten błąd już był wcześniej)
16684 - wypadanie zapłonów (albo cewka albo wtyczkę mocniej docisnąć na 8 cylindrze)
16692 - wypadanie zapłonu cylinder 8

Pozdrawiam

KYLOmC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 166
Rejestracja: 17 lis 2014, 20:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: KYLOmC » 03 lut 2017, 18:09

nie zle stuka ... moze cos tam zostawiłeś tak jakby pukanie o pokrywe

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 03 lut 2017, 18:39

Sprawdz kompresję na 8 cylindrze - tak kontrolnie tylko
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 03 lut 2017, 18:58

KYLOmC pisze:nie zle stuka ... moze cos tam zostawiłeś tak jakby pukanie o pokrywe
No właśnie wszystko dokładnie sprawdzałem nim skręciłem. Potem sprawdziłem czy ilość narzędzi się zgadza i też wszystko OK:-)

Tylko czemu nie stuka od samego początku po odpaleniu a dopiero po ok.2minutach

Motostacja

Post autor: Motostacja » 03 lut 2017, 19:55

Wykręć świece zamień miejscami z inną, to samo z cewakami zrób skasuj błedy odpal i zobacz czy błąd sie przenosi, wali na benzynie i na LPG?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 03 lut 2017, 20:51

Wtrysk od gazu ( nie wiem jakie masz ) jak gdzieś dotyka to potrafi nieźle stukać . Tak jak pisze raftor - zobacz czy jest różnica na benzynie i na lpg .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 03 lut 2017, 20:53

zaczyna stukac jak przestaje działać pompa powietrza wtórengo? Jeśli tak, sprawdź nastawniki, łańcuchy i ślizgi. W momencie kiedy przestaje działać SAI sterownik przesterowuje wałki z 24* na 0*.
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 03 lut 2017, 21:54

Zanim ściągałem pokrywę w celu jej uszczelnienia, to nie było żadnych problemów z cewkawi, świecami, wtryskami LPG (Hana zielone). Nim skręciłem to do kupy to sprawdziłem ślizgi "na oko" i nie było widać nic szczególnego-nie były wytarte ani wyżłobione. Jutro sprawdzę czy ma to znaczenie czy jest na PB czy LPG.

Czy mogę coś sprawdzic VCDS-em jak jest to poskręcane czy czeka mnie ponowny demontaż?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 lut 2017, 13:40

Dźwięk jak uciekającej kompresji między cylindrami.
Tak jak Michał wcześniej pisał sprawdzić ciśnienie sprężania.

Tylko dylemat z tym, że nie od razu to występuje.
Wychodzi na to, że temperatura ma tutaj dużo do powiedzenia.

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 04 lut 2017, 16:56

Kompresję będę mógł sprawdzić jak dotrze do mnie miernik. Nie wcześniej niż we wtorek/środę.
Silnik stuka na benzynie bo na LPG nie zdąży się nawet przełączyć.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 04 lut 2017, 18:49

Zawsze możesz awaryjnie na LPG odpalic będziesz miał porównanie

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 07 lut 2017, 17:36

Kompresja na 8 cylindrze zaraz po uruchomieniu to ok.6Bar i po jakimś czasie spada do ok.4,5-5Barów.

Zmierzyłem też na cylindrze 7 i jest tak samo.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 07 lut 2017, 17:49

Nie wróży to nic dobrego jak pewnie już się domyślasz , sprawdzałeś resztę ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 07 lut 2017, 18:02

No własnie nie sprawdzałem reszty. Chciałem tylko zobaczyć czy między cylindrem 7 a 8 jest różnica.
I co to znaczy? Co mnie czeka i na co mam się szykować?

Nim ściągałem pokrywę zaworów to z silnikiem było wszystko OK poza tym małym wyciekiem z pod uszczelki pokrywy.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 07 lut 2017, 18:04

Sprawdz resztę - poprawne sprężanie to między 11-13 bar , jeśli reszta będzie w normie to napewno czeka Cie remont głowicy
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl