[D3 03 3.7MPI ] Odłączenie akumulatora
[D3 03 3.7MPI ] Odłączenie akumulatora
Witam! Czy można odłączyć akumulator bez żadnych problemów czy po dluzszym czasie bez prądu w aucie będzie trzeba np robić adaptacje skrzyni czy innych urządzeń? Musze naładować akumulator i chce go wyjąć na cala noc tylko zastanawiam się nad konsekwencjami... ?
Ostatnio zmieniony 10 lut 2017, 19:34 przez radziu797, łącznie zmieniany 1 raz.
Można. Szybkim, zdecydowanym ruchem bez wywoływania skoków napięcia i oskarżenia. Ogólnie mam wrażenie że ta elektronika jest bardzo wrażliwa i podatna na takie zmiany i straty napięcia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Długo zastanawiałem się nad zakupem prostownika - prawdą jest że elektronika w naszych ósemkach potrafi głupieć z byle powodu - a już po odłączeniu akumulatora to kto wie CO TAM WYSKOCZY. Dlatego zdecydowałem się na zakup prostownika BOSCH C7. Jestem z niego bardzo zadowolony. Prostownik ładuje akumulator bez odłączania go od samochodu. Potrafi naładować akumulator i rozłączyć się przechodząc w stan czuwania. Elektronika nie głupieje - wszystko jest ok. Mam garaż i w te mrozy nieraz zostawiam prostownik ładujący akumulator i NIE ODŁĄCZAM akumulatora od instalacji samochodu. Polecam. Oczywiście jest tego sprzętu pełno i każdy może kupić co chce.
Dzięki za informacje. Jeśli ktoś kupi sprzęt i sprawdza się to wstawiajcie opinie, na pewno przydadzą się innym. Ja mam duży warsztatowy prostownik ale też szukam czegoś małego. Czytałem wiele opinii o CTEK MXS 5.0, ale też i sporo dobrych zdań o everActive CBC-10. Cena tego BOSCH C7 jest wyższa niż CTEK MXS 5.0, ale różnica nie aż taka wielka i za cenę spokoju (brak błędów itp.) to można się nad nim zastanawiać.czaruś pisze:(...) Dlatego zdecydowałem się na zakup prostownika BOSCH C7 (...)
Bądź dobry jak chleb.
A czy zwykłym prostownikiem z regulacją napiecia można bez odłączenia akumulatora od padaczki ładować ??? Dzisiaj robiłem test akumulatora i podobno jest ok tylko niedoladowany. I tak sobie siedzę i myślę czy koniecznie trzeba go wyjmować? Znajomy ma bMW serii 5 z 11roku i ładuje normalnie na aucie. Co wy myślicie o tym? Jeżeli go nie odłączyć to w którym miejscu wpiąć się minusem? I oczywiście najpierw plus potem minus?
Słuchaj. Odłączyć możesz aku. Auta to nie zabije. Zrób to pewnie i szybko a nic się nie uszkodzi. Naładuj i podepnij tak samo. Na tyle sprawnie aby nie iskrzylo. Skasuje się ustawienia jakieś podstawowe i szyby do zaprogramowania ale będzie dobrze
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Można rozłączać aku. Na warsztacie często to robię.
Sterowniki łapią błędy w stylu: za małe napięcie zasilania.
Kasuje je później po podłączeniu akumulatora.
Nic się nie zepsuje.
Jak ładować.
Zawsze w aucie. Zarządzanie energią ma wiedzieć czy aku jest naładowany i ile.
Jak ładuje się w aucie to sterownik wie ile Ah wlazło itd.
Czy coś się może zepsuć... rzadko ale może. Psuje się bez odłączania zasilania to i się psuje podczas odłączania.
Sterowniki łapią błędy w stylu: za małe napięcie zasilania.
Kasuje je później po podłączeniu akumulatora.
Nic się nie zepsuje.
Jak ładować.
Zawsze w aucie. Zarządzanie energią ma wiedzieć czy aku jest naładowany i ile.
Jak ładuje się w aucie to sterownik wie ile Ah wlazło itd.
Czy coś się może zepsuć... rzadko ale może. Psuje się bez odłączania zasilania to i się psuje podczas odłączania.
Jak mi się rozładował akumulator to po prostu go wyjąłem. Samochód stał ponad dobę i jedynie przy włączaniu zresetowało się MMI oraz zapamiętane pozycje foteli i kierownicy zniknęły... to wszystko.
Ustawiłem i po krzyku
Jeżeli chodzi o ładowanie w aucie... dla mnie strach. Naczytałem się na forum, że skoki napięcia są bardzo szkodliwe dla A8, a "zwykłe" prostowniki niestety takie powodują.
Ustawiłem i po krzyku
Jeżeli chodzi o ładowanie w aucie... dla mnie strach. Naczytałem się na forum, że skoki napięcia są bardzo szkodliwe dla A8, a "zwykłe" prostowniki niestety takie powodują.
No i skasowały się np ustawienia audio(tony, rozkłąd, dsp), ustawienia mmi związane ze światłami wewnątrz i na zewnątrz, komputerami pokładowymi, odgłosami czujników parkowania, głośność poszczególnych systemów i stopnie wyciszenia w trakcie np rozmowy... duzo wiecej ustawien się tak kasuje niż się wydaje
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Dokładnie tak czyli nic złego się dziejedrago_o pisze:No i skasowały się np ustawienia audio(tony, rozkłąd, dsp), ustawienia mmi związane ze światłami wewnątrz i na zewnątrz, komputerami pokładowymi, odgłosami czujników parkowania, głośność poszczególnych systemów i stopnie wyciszenia w trakcie np rozmowy... duzo wiecej ustawien się tak kasuje niż się wydaje
Nic złego poza irytacją spowodowaną tym, że znowu tyle rzeczy do ustawienia a już miałem wszystko po swojemu
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG