[D3 03 4.2MPI/LPG ] Rozrusznik nie kręci....??
DEMONTAŻ I NAPRAWA ROZRUSZNIKA 3.0 TDI
Witam i mnie dopadła dolegliwość bardzo wolno kręcił. Wymontowanie sporo zabawy: demontujemy stabilizator, podpieramy w miejscu po nim silnik. Następnie podpieramy główne sanie metalowe (przód)odkręcamy poduszki silnika od dołu aluminiowa belka(2sruby lewa 2 prawa) cała belka 3 śr. lewa i 3 prawa. Łapa z poduszką nad rozrusznikiem 4 śruby do 1 kiepski dostęp. Czas na rozrusznik- przykręcony 2 śrubami 1 od przodu i ta 2 tył dojście do dupy ale da rade. Mam nadzieję, że sie przyda
[ Dodano: 2017-02-06, 20:54 ]
Naprawa rozrusznika prosta tulejka od strony szczotek w dekielku(sklep motoryzacyjny i dobieranie) tulejka od strony zębatek planetarnych(trzeba rozwiercić i zabić nową. Szczotkotrzymacz komplet. 1 łożysko od strony bendix zostało stare(na miejscu bylo za wąskie) smar. Zrób sam i masz pewność. Kręci jak zły. Koszt ok 50zł. I piwo przy zabawie
[ Dodano: 2017-02-06, 20:54 ]
Naprawa rozrusznika prosta tulejka od strony szczotek w dekielku(sklep motoryzacyjny i dobieranie) tulejka od strony zębatek planetarnych(trzeba rozwiercić i zabić nową. Szczotkotrzymacz komplet. 1 łożysko od strony bendix zostało stare(na miejscu bylo za wąskie) smar. Zrób sam i masz pewność. Kręci jak zły. Koszt ok 50zł. I piwo przy zabawie
Koledzy wymienilem rozrusznik. Szczesluwy ze koniec powtorki z problemami dojechalem do zakopca wsiadam w auto i powtorka z rozrywki... dopiero za 15 razem zakreciła. Przewód masowy oczyscilem z obu stron. Styki przewodów plusowe zasilajacy i sterowniczy oczyszczony i styki przy rozruszniku. Jaka mozliwosc? Ze drugi rozrusznik kupilem uszkodzony? Lecz nie sądzę bo mialem wydemontowany z ładnej nie wyjezdzonej A8. Objawy identyczne jak na starym rozruszniku. Teraz moje pytanie ? Gdzie znajduje sie połączenie głownych przewodów zasilających ? Plusowych? Przekaznik pod nogami pasażera? Jakies podpowiedzi otrzymam ? :-)
Zgadzam sie z Tobą byku, ale co przetestujesz jak nigdzie nie ma luzów, rozrusznik kreci bardzo dobrze tylko problem powstał po przejechaniu 300km jak został rozgrzany to odmowił posłuszeństwa. Nawet pomiar rezystancji uzwojenia Ci nie pokaze nie pokojacego wyniku. Jeszcze jeden temat podejrzewam ze kabel plusowy rozdzielany jest pod maską w jakims zamykanym plastiku i tam moze jest zasniedzialy. Albo przekaznik od sterowania bendix.
A może to nie rozrusznik ani prąd? Co prawda w Almerze ale mam podobnie czasem. Mogę próbowac kręcić ile chcę i zero reakcji rozrusznika, aż raz się uda i odpali najnormalniej jak sprawne auto. Może trzeba poszukać gdzieś indziej...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Pisałem o stole probierczym do testowania alternatorów i rozruszników. Jak na takim czymś zrobisz test pod obciążeniem i nic się nie wywali, to możesz mieć 99% pewności, że rozrusznik jest dobry. Samo podłączanie uzwojenia i bendiksu do akumulatora celem sprawdzenia "czy kręci" niestety jest niewiele warte. Jak nie masz takiego oprzyrządowania to zajrzyj do elektryka samochodowego celem sprawdzenia.
Jak wroce z zakopca to zabieram swoj stary rozrusznik i zawioze go gdzie regeneruja rozruszniki jezeli okaze sie ze jest ok to ten ktory wsadzilem teraz tez bedzie ok. W takim razie przyczyna musi lezec po stronie instalacji. Napisalem w tym temacie z myślą ze ktoś moze bedzie wiedzial gdzie jest połączenie plusa w komorze silnika zeby ew.oczyscic itd. Jak wspomnialem mase obczyscilem przy prawej podluznicy i polaczenia z rozrusznikiem
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 lip 2022, 14:40
- Lokalizacja: Olsztyn
Witam Będę w niedługim czasie wymieniał rozrusznik Wiem ze to upierdliwa rzecz. Elektromagnes wciąga rdzeń z charakterystycznym kliknięciem i nic się nie dzieje Proszę o jakiś łopatologiczny opis wyszarpania rozrusznika, Czy potem trzeba go kodować bo zakładam zamiennik i jeszcze pytanko Jaki układ jest odpowiedzialny za odłączenie rozrusznika po zaskoczeniu silnika bo w innych prostszych rozwiązaniach to my po prostu kończymy pracę rozrusznika odłączając impuls idący na elektromagnes a co steruje tą czynnością w ósemce jestem dociekliwy i stąd moje pytanie, czy jest jakiś czujnik który odcina prąd z elektromagnesu gdy wyczuje że to koło zębate pracującego silnika zaczyna napędzać malutką zębatkę bendiksa
Osemka
Sterownik silnika wyłącza rozrusznik, jeśli wykryje, że obroty silnika przekroczyły określoną wartość (wyższą niż rozrusznik jest w stanie wygenerować).Rubikon123 pisze:Jaki układ jest odpowiedzialny za odłączenie rozrusznika po zaskoczeniu silnika bo w innych prostszych rozwiązaniach to my po prostu kończymy pracę rozrusznika odłączając impuls idący na elektromagnes a co steruje tą czynnością w ósemce jestem dociekliwy i stąd moje pytanie, czy jest jakiś czujnik który odcina prąd z elektromagnesu gdy wyczuje że to koło zębate pracującego silnika zaczyna napędzać malutką zębatkę bendiksa
Four rings to rule them all
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 lip 2022, 14:40
- Lokalizacja: Olsztyn