części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 ] Nie domyka klapy bagażnika

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 lis 2016, 23:54

drago_o pisze:Ja probowalem zrobic wlasny czujnik zblizeniowy ale nie dalem rady. W wolnyym czasie bede myslal o czujniku z passata o ile nie bedzie dzialal po can :)
no ale jak ma nie działać po can.... przeciez caly wic na tym polega ze to ma działać
jak czujnik macania klamki.... dostaje sygnał to jedno ale trzeba jeszcze sprawdzić
czy można otwierać - czyli czy jest kluczyk w pobliżu....

chyba że robisz wersję pośrednią czyli samochód musi być otwarty (nieuzbrojony)
żeby czujnik otworzył bagażnik.... wtedy każda najgłupsza czujka na 12V wyda
o ile może podać masę/12V po wzbudzeniu....
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 16 lis 2016, 05:55

Czujnik rownolegle z przyciskiem otwierania. A z can chodzilo mi o to, ze w nowych moze byc jako modul wpiety i nie dawac po prostu 12v jak cos wykryje. A problem jest tez z wykrywaniem "tla" wiec to nie do konca taki jak w klamce :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 16 lis 2016, 23:16

napisz to składnie bo nie wiadomo ocb

rownolegle z jakim przyciskiem otwierania?
jakie wykrywanie tła?

najpierw jest akcja (dotknięcie klamki (czujnik), pociągnięcie klamki(styk)...)
potem dopiero następuje sprawdzanie czy jest klucz
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lis 2016, 06:36

maciu pisze:najpierw jest akcja (dotknięcie klamki (czujnik), pociągnięcie klamki(styk)...)
potem dopiero następuje sprawdzanie czy jest klucz
Nie. Auto stale monitoruje obecność kluczyka, otwierane jest już po podsunięciu ręki, nie musisz klamki dotykać w żaden sposób.
maciu pisze:rownolegle z jakim przyciskiem otwierania?
Przyciskiem otwierania klapy. Dlatego przyjmie wszystkie jego zasady pracy.
maciu pisze:jakie wykrywanie tła?
W moich testach wykrywało drogę(chyba, tak sądzę) i się otwierało samo. Dlatego myślałem o zastosowaniu czujnika z innego modelu o ile informacja z przekazywana będzie elektrycznie a nie po magistrali.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 17 lis 2016, 22:00

drago_o pisze:
maciu pisze:najpierw jest akcja (dotknięcie klamki (czujnik), pociągnięcie klamki(styk)...)
potem dopiero następuje sprawdzanie czy jest klucz
Nie. Auto stale monitoruje obecność kluczyka
niestety masz rację.... samochód ciągle nawołuje do swoich kluczyków....
i jak to ma nie żreć prądu.... :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

tymekcbr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 21 lut 2017, 01:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Niedziałający domyk A8 D3

Post autor: tymekcbr » 21 lut 2017, 01:16

Cześć,
Chciałem odświeżyć temat nie działającego domykania klapy.
Tak jak wcześniej koledzy wspominali przy niższych temperaturach w D3 nie działa domykanie klapy a przy minusowych nie działa nawet zatrzask.
Po 10 minutach stania z suszarką i celowania bezpośrednio w zamek klapy działa wszystko bez problemu, lecz gdy za godzinę znów spróbuje zamknąć klapę znowu się nie domyka.
Wczoraj zabrałem silniczek bagażnika do domu i próbowałem go poczyścić ale nie potrafiłem go rozebrać.
Załączam jego zdjęcia

Pomożecie?

Awatar użytkownika
Marcin Gigant
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:21
Lokalizacja: Lancashire UK

Post autor: Marcin Gigant » 24 mar 2017, 19:25

Siema, a jeżeli bagażnik po naciśnięciu z pilota, drzwi kierowcy czy z klamki klapy nie idzie do góry? trzeba jej delikatnie pomóc (około 2-3cm) Dopiero idzie sama, natomiast przy próbie zamknięcia po wciśnięciu guzika na klapie czasami od razu sie zamknie a czasami próbuje zamknąc i odbija i tak np 3 razy... ktoś miał podobny problem?

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 24 mar 2017, 20:41

problem częsty, mam tak samo, próbowałem już wymianę teleskopów, wymianę odbojników na takie ze sprężyną które wypychaja ją w pierwszej fazie ale co z tego że trochę wypchną jak dalej nie chcą iść, miałem demontowaną tylną klapę i jeszcze wchodzi w grę że może jest źle ustawiona i nie idzie idealnie i dlatego, jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie winny jest po prostu silnik który się już napracował i nie ma już takiej siły, dlatego zaopatrzyłem się w silnik z auta z przebiegiem 120tyś, będę na dniach montować zobaczę czy coś pomoże, także zauważyłem że jeśli aku jest dobrze naładowany to idzie łatwiej

Awatar użytkownika
Marcin Gigant
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:21
Lokalizacja: Lancashire UK

Post autor: Marcin Gigant » 26 mar 2017, 11:50

paweldzwo pisze:zaopatrzyłem się w silnik z auta z przebiegiem 120tyś, będę na dniach montować zobaczę czy coś pomoże
Paweł dawaj znać co z tego wyszło, jeżeli Ci pomoże wymiana to też zaczne szukac silnika <bezradny> .

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 26 mar 2017, 14:10

Koledzy

problem z podnoszeniem klapy tylnej nie lezy w silniku tylko w sprzegle magnetycznym przeciwprzeciazeniowym.


Rozwiazaniem czasowym (dziala okolo 12-24 miesiecy) problemu jest demontaz jednostki, rozebranie i przetarcie powierzchni ciernych sprzegla grubym papierem sciernym.

Cala akcja trwa okolo 1h i nie jest skomplikowana.
Jesli chcecie miec dobry dostep do modulu klapy to proponuje wymontowac wczesniej akumulator
pozdrawiam

Michal

Awatar użytkownika
Marcin Gigant
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:21
Lokalizacja: Lancashire UK

Post autor: Marcin Gigant » 26 mar 2017, 19:32

w następny weekend się za to zabiore :) Mam nadzieje że się nie mylisz ;) :]

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 26 mar 2017, 19:48

MArcin


sam to robile przed 12 miesiacami i mysle ze jeszcze raz powtórzę.

Obudowa ma sporo srub ale bez obawy skladanie bezproblemowe .

Nie przecieraj rotacyjnie tylko wzdluznie
pozdrawiam

Michal

Awatar użytkownika
Marcin Gigant
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:21
Lokalizacja: Lancashire UK

Post autor: Marcin Gigant » 26 mar 2017, 20:35

Michał

Nie chce wyjśc na idiote ale co znaczy "przecieranie rotacyjne" <bezradny>

Właśnie zaglądałem w boczek i widziałem ten silnik, spore bydle, nie ma tam żadnych niespodzianek przy wyciąganiu?

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 26 mar 2017, 23:30

Marcin

poniewaz sprzeglo dziala magnetycznie przez przyciagniecie obu tarcz i rozlaczenie przeciazeniowe polega na obrocie tarciowym jednej tarczy wzgledem drugiej.
(zabezpieczenie przeciwprzeciazeniowe)

Jezeli chcemy wzmocnic polaczenie obu tarcz ( bo to polaczenie zawodzi w pierwszej fazie wznoszenia klapy) musimy zwiekszyc chropowatosc a tym samym wspolczynnik tarcia.

Jezeli rotacyjne czyli obrotowo wzgledem osi obrotu tarczy to efekt bedzie znacznie mniejszy gdyz nierownosci powierzchi beda rownolegle do lini ruchu tarcz.

Bez wiekszego wymadrzania z mojej strony poprostu papier scierny i z gory na dol przetarcia powierzchni czolowych sprzegla.

Niespodzianek nie ma demontaz tez banalny w razie potrzeby zamieszcze instrukcje
pozdrawiam

Michal

Awatar użytkownika
Marcin Gigant
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:21
Lokalizacja: Lancashire UK

Post autor: Marcin Gigant » 27 mar 2017, 02:00

Za to kocham naród Polski <brawo>

Tak więc idąc według zdjęcia poglądowego jakie zamieściłeś należy zwiększyć chropowatość powierzchni "Magnetkupplung" czy "Zahnradtrieb" <hmm>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl