[D3 05 4.2MPI/LPG ] Obieg Płynu
[D3 05 4.2MPI/LPG ] Obieg Płynu
Witajcie mam pytanie a może problem zauważyłem ostatnio że w zbiorniczku wyrównawczym z przelewu zamiast ciągle leciał płyn to on raczej leci i powraca s powrotem tak samo czuje po przewodach że pulsują rytmicznie . Silnik się nie grzeje trzyma 90st niema żadnego wycieku ,ogrzewanie dział grzeje aż w sumie za bardzo podejrzewam że walnięte sterowanie ogrzewaniem . jest np ustawione 17st a i tak wali wrzątkiem ... objawy są takie że późno załącza sie mi gaz ?
W sumie niewiem kupilem go w kwietniu 2016 i od zimy mam problemy z ogrzewaniem teduktora ... a co do ogrzewania to juz w lato tez mialem problem bo z nawiewow lecialo gorace powietrze na econ
[ Dodano: 2017-02-25, 19:34 ]
Dziś jeździłem trochę a4 b7 kolegi i u jego zbiorniczek jest zimny przy temp 90st a u mnie gorący tak samo ogrzewanie u niego po przejechaniu 1km a z nawiewów ciepełko a u mnie po przejechaniu dopiero z 20km a na liczniku 90st .. dziwne
[ Dodano: 2017-02-25, 19:34 ]
Dziś jeździłem trochę a4 b7 kolegi i u jego zbiorniczek jest zimny przy temp 90st a u mnie gorący tak samo ogrzewanie u niego po przejechaniu 1km a z nawiewów ciepełko a u mnie po przejechaniu dopiero z 20km a na liczniku 90st .. dziwne
Przy montażu LPG do naszych aut zakładane są najczęściej dwa reduktory. Musisz sprawdzić czy są one prawidłowo włączone w obieg wody - może gazownikowi pomieszały się rurki i coś pomieszał ( nieraz przez zamontowane w aucie webasto gazownik błędnie może się powpinać ). Już było kilka tematów związanych z poprawnym wpięciem reduktorów gazu w obieg chłodzenia. Kupiłeś autko i może nie zwróciłeś na to tak dokładnie uwagi bo było lato. Instalacja gazowa posiada też swój czujnik temperatury ( zamontowany w miarę blisko reduktora ) i to po jego odczycie sterownik pozwala przełączyć się na gaz - powinno być to w okolicy 40-60sek. Stawiałbym na złe podłączenie reduktora(ów)
Cześć reduktor KME twin tur był wpięty równolegle do nagrzewnicy i czujnik temp reduktora pokazywał 60st na postoju w warsztacie gdy na blacie było 90st jak i w kompie . A podczas jazdy to juz była padaczka z temp przy mrozie od 3 na plusie w dół ... potrafił sie wyłączyć . Więc dla pewności podpięliśmy jeszcze w zasilanie do nagrzewnicy i w dolny przewód do zbiorniczka. Dalej to samo ...
Co do ogrzewania środka jest podobnie te jego grzanie jest też kiepskie tzn do osiągnięcia 90st na blacie coś tam leci ciepłe ale jak przejadę te 15-20km zaczyna dawać upał .. nawet jak dam 18st to i tak leci wrzątek ...
Coś nie tak jest z obiegiem wody albo pompa wody juz klęka a może coś jest zatkane ...
dodam że w lato wymieniałem zbiorniczek na nowy może w nim cos nie jest tak .. niewiem
z tego co wiem to pompka ma juz z 5-6lat takze w tym roku wymiana rozrzadu
moze chłodnica zapchana
Co do ogrzewania środka jest podobnie te jego grzanie jest też kiepskie tzn do osiągnięcia 90st na blacie coś tam leci ciepłe ale jak przejadę te 15-20km zaczyna dawać upał .. nawet jak dam 18st to i tak leci wrzątek ...
Coś nie tak jest z obiegiem wody albo pompa wody juz klęka a może coś jest zatkane ...
dodam że w lato wymieniałem zbiorniczek na nowy może w nim cos nie jest tak .. niewiem
z tego co wiem to pompka ma juz z 5-6lat takze w tym roku wymiana rozrzadu
moze chłodnica zapchana
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2017, 20:50 przez KYLOmC, łącznie zmieniany 1 raz.
Termostat bardzo latwo sprawdzic w bloku 134 sterownik silnika
Odpalic i popatrzec na wzrost temperatury.
Przywolnych obrotach wzrost bedzie staly az do 87 stopni , temperatura zatrzyma sie na chwile i po chwili dojdzie do 91 °
Waz dolny przy chlodnicy po prawej stronie zrobi sie cieply/goracy.
Ja osobiscie zdjalbym jeszcze prawa i lewa oslone paska rozrzadu i popatrzyl na napiecie paska rozrzadu.
Bywa ze pasek zostaje niewlasciwie napiety i luz paska miedzy kolami zebatymi walkow rozrzadu jest za duzy i pasek slizga sie czesciowo po kole pompy wody zamiast ja napedzac.
Sprawdzil bym rowniez przy takich objawach " pulsacje na wezach wody " czy uszczelki pod glowicami sie nie poddala i popuszcza. Wowczas temp silnika w 134 rosnie do 115 ° i wentylatory wskakuja na 100% obrotow.
Odpalic i popatrzec na wzrost temperatury.
Przywolnych obrotach wzrost bedzie staly az do 87 stopni , temperatura zatrzyma sie na chwile i po chwili dojdzie do 91 °
Waz dolny przy chlodnicy po prawej stronie zrobi sie cieply/goracy.
Ja osobiscie zdjalbym jeszcze prawa i lewa oslone paska rozrzadu i popatrzyl na napiecie paska rozrzadu.
Bywa ze pasek zostaje niewlasciwie napiety i luz paska miedzy kolami zebatymi walkow rozrzadu jest za duzy i pasek slizga sie czesciowo po kole pompy wody zamiast ja napedzac.
Sprawdzil bym rowniez przy takich objawach " pulsacje na wezach wody " czy uszczelki pod glowicami sie nie poddala i popuszcza. Wowczas temp silnika w 134 rosnie do 115 ° i wentylatory wskakuja na 100% obrotow.
pozdrawiam
Michal
Michal
W twoim ukladzie bez Webasto jedynym zrodlem cisnienia w ukladzie jest pompa wody.
Jezeli mierzyles temperature w bloku 134 i nie przekracza 93 stopni to zakladam ze termostat i pompa jest sprawna w przeciwnym przypadku temperatura bylaby znacznie wyzsza .
Pulsacje w ukladzie dla mnie moga pochodzic od nieszczelnej uszczelki pod glowica
Ale jestem bardzo ciekaw co sie okaże u Ciebie
Jezeli mierzyles temperature w bloku 134 i nie przekracza 93 stopni to zakladam ze termostat i pompa jest sprawna w przeciwnym przypadku temperatura bylaby znacznie wyzsza .
Pulsacje w ukladzie dla mnie moga pochodzic od nieszczelnej uszczelki pod glowica
Ale jestem bardzo ciekaw co sie okaże u Ciebie
pozdrawiam
Michal
Michal