![]() |
![]() |
[D2 01 2.8PB/LPG ] Dziwne zachowanie tiptronica
[D2 01 2.8PB/LPG ] Dziwne zachowanie tiptronica
Witam
Kilka miesięcy temu wymieniłem olej i filtr w ASB i wtedy zaczęły sie dziać te rzeczy. Przed wymianą tego nie było i wg mnie lepiej zmieniało biegi.
1 Jadę w trybie automatycznym, but w podlodze i w momencie mijania 3 tys obrotów jest delikatne zawachanie ( tak jakby chciał zmienić bieg ale nie zmienia) i leci dalej do czerwonego pola. Jak delikatniej obchodze sie z pedałem gazu to tego zjawiska nie ma.
2 wczoraj wrzuciłem na tryb manualny i na 2 biegu przy okolo 2500 obr zadziało sie to samo.
3 jak spokojnie obchodze sie z pedalem gazu to tego nie ma, tylko gdy ostrzej przyspieszam.
4 W nocy po wymianie oleju akumulator był przez całą noc odłączony i czy to może mieć jakieś znaczenie???
5 kodowanie mojej skrzyni to 00001 ( nie mam pojęcia czy mechanik coś zmieniał)
6 Powiedzcie szanowni koledzy czy moge sobie zmienić bez konsekwencji kodowanie w skrzyni??
Prosze o jakieś podpowiedzi bo nie bardzo wiem o co tu chodzi
Kilka miesięcy temu wymieniłem olej i filtr w ASB i wtedy zaczęły sie dziać te rzeczy. Przed wymianą tego nie było i wg mnie lepiej zmieniało biegi.
1 Jadę w trybie automatycznym, but w podlodze i w momencie mijania 3 tys obrotów jest delikatne zawachanie ( tak jakby chciał zmienić bieg ale nie zmienia) i leci dalej do czerwonego pola. Jak delikatniej obchodze sie z pedałem gazu to tego zjawiska nie ma.
2 wczoraj wrzuciłem na tryb manualny i na 2 biegu przy okolo 2500 obr zadziało sie to samo.
3 jak spokojnie obchodze sie z pedalem gazu to tego nie ma, tylko gdy ostrzej przyspieszam.
4 W nocy po wymianie oleju akumulator był przez całą noc odłączony i czy to może mieć jakieś znaczenie???
5 kodowanie mojej skrzyni to 00001 ( nie mam pojęcia czy mechanik coś zmieniał)
6 Powiedzcie szanowni koledzy czy moge sobie zmienić bez konsekwencji kodowanie w skrzyni??
Prosze o jakieś podpowiedzi bo nie bardzo wiem o co tu chodzi
Ostatnio zmieniony 28 lut 2017, 14:56 przez soldier, łącznie zmieniany 2 razy.
Spodziewał bym się, że w tym momencie skrzynia zapina lock-up konwertera.
To możesz sprawdzić analizując dane o stanie pracy VAGiem. Nie pamiętam które to bity.
Podaj typ skrzyni.
To możesz sprawdzić analizując dane o stanie pracy VAGiem. Nie pamiętam które to bity.
Podaj typ skrzyni.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2017, 13:23 przez Ukaniu, łącznie zmieniany 1 raz.
Kot też jest Quattro
Zrób log dynamiczny skrzyni i będzie widać dokładnie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Moja skrzynia to 5 HP 19 FBA
[ Dodano: 2017-03-01, 23:18 ]
zrobilem logi
pierwszy to jazda w trybie automatycznym na 3 biegu , w momencie jak obroty przekroczyly 3 tys bylo odczuwalne zawachanie skrzyni
http://vaglog.pl/log-007_h7328ve.html
kolejny log to 2 bieg w trybie manualnym, po przekroczeniu okolo 2500 obr wystepuje takie samo zjawisko jak wyżej
http://vaglog.pl/log-007_JcGu5IM.html
Zastanawiam sie czy dobrze zrobilem te logi.... jak coś to napiszcie to je poprawie. Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-03-01, 23:18 ]
zrobilem logi
pierwszy to jazda w trybie automatycznym na 3 biegu , w momencie jak obroty przekroczyly 3 tys bylo odczuwalne zawachanie skrzyni
http://vaglog.pl/log-007_h7328ve.html
kolejny log to 2 bieg w trybie manualnym, po przekroczeniu okolo 2500 obr wystepuje takie samo zjawisko jak wyżej
http://vaglog.pl/log-007_JcGu5IM.html
Zastanawiam sie czy dobrze zrobilem te logi.... jak coś to napiszcie to je poprawie. Pozdrawiam
To co pokazujesz to miejsce zapięcia sprzęgła konwertera. Wygląda normalnie. Sprzęgło lock-up się nie ślizga. Czuć ten moment bo występuje zmiana pracy.
Można by porównać poślizg przed zapięciem z innym takim samym samochodem i z ciekawości sprawdzić czy konwertery wykazują różnice. Ale to taka praca badawcza - doktorat ze zużycia konwertera.
Można by porównać poślizg przed zapięciem z innym takim samym samochodem i z ciekawości sprawdzić czy konwertery wykazują różnice. Ale to taka praca badawcza - doktorat ze zużycia konwertera.
Kot też jest Quattro
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Spróbój zmienić kodowanie skrzyni na inne , jeśli to nic nie pomoże to należało by skontrolować płytę zaworową - może skrzyni brakuje ciśnienia przy mocnym obciążeniu , ewentualnie problem tarczkowy już się pojawia
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Skrzynia zmienia swoje zachowanie w zależności od mocy jaką przenosi. Włącza lock-up wcześniej, później, czy wcale. Widać, że Twoje wątpliwości występują właśnie w czasie włączania tego sprzęgła. Z gazem w podłodze skrzynia ani przy 2,5 ani przy 3 tys nie powinna zmieniać biegu i go nie zmienia tylko zapina lockup.
Czasem wady zasilania LPG powodują dziwne efekty. A one szczególnie są widoczne przy dużej mocy. Skrzynia oczekuje innego momentu niż ten który daje źle zasilany silnik.
Masz wątpliwości co do zachowania to chyba nie ma innej rady jak dać się przejechać polecanemu mechanikowi. Który zna takie konkretnie skrzynki. "Szarpnięcie" to może być normalka a może luz napędu/poduszek a może wada LPG a może faktycznie jakieś kłopoty skrzyni.
Jeśli czujesz różnice po wymianie oleju to jeszcze warto by sprawdzić poziom. Zakładam ze filtr i jakość oleju są dobre, dobrze zamontowane
Czasem wady zasilania LPG powodują dziwne efekty. A one szczególnie są widoczne przy dużej mocy. Skrzynia oczekuje innego momentu niż ten który daje źle zasilany silnik.
Masz wątpliwości co do zachowania to chyba nie ma innej rady jak dać się przejechać polecanemu mechanikowi. Który zna takie konkretnie skrzynki. "Szarpnięcie" to może być normalka a może luz napędu/poduszek a może wada LPG a może faktycznie jakieś kłopoty skrzyni.
Jeśli czujesz różnice po wymianie oleju to jeszcze warto by sprawdzić poziom. Zakładam ze filtr i jakość oleju są dobre, dobrze zamontowane
Kot też jest Quattro
Panowie zastanawiam sie nad jedna rzeczą. Jak mam przepustnice elektroniczna to w sprawie kodowania skrzyni musze patrzec na NON DBW? Bo jezeli tak to zgodnie z informacją z linku poniżej powinienem miec kodowanie 00000 lub 00010? A mam 00001.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... V_/_5HP19)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... V_/_5HP19)