No i tu chyba Cię rozczaruję, bo w tym module najprawdopodobniej sterowanie skokiem napięcia ma priorytet przed stałym +12V po stacyjce, tj. światła potrafią się kilkukrotnie zapalić i zgasnąć na wyłączonym silniku. Drugi zauważony minus to przy uderzeniowym poborze przez np sprężarkę zawieszenia napięcie potrafi tak spaść, że wyłączy światła (tu wtedy pomaga podpięcie po stacyjce). Ogólnie albo D3 jest wybredne albo ten moduł nie do końca przemyślany.Damias pisze:Ja też chcę podłączyć + po zapłonie (pewnie podepnę się pod podświetlenie włącznika świateł które zawsze świeci po zapłonie) bo denerwuje mnie fakt że jak gaszę silnik po jeździe na światłach mijania to zapalają się jeszcze na chwilę drl zanim spadnie napięcie w instalacji.
[D3 ALL ] Światła do jazdy dziennej
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Pepek, tu się z Tobą zgodzę, miałem stały plus tylko podłączony i raz świeciły DRL a raz nie, wczoraj podłączyłem plus po stacyjce i teraz jest tak jakbym tego chciał
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Źle to ująłem. Problem ze skokami napięcia wyszedł od razu. Natomiast po podpięciu plusa po stacyjce (z podświetlenia przełącznika świateł), po wyłączeniu silnika światła zaczęły żyć własnym życiem, tj zapalały się i gasły w różnych odstępach czasu. Po odcięciu tego przewodu problem zniknął. Nie wiem czym to jest spowodowane, natomiast rozwiązałem to poprzez odcięcie stałego plusa od modułu i załączenie go przez przekaźnik sterowany plusem po stacyjce.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Ja na początku miałem tylko pod stały "plus" i wiadomo "minus", sterownie z postoju no i wyjścia na żarówki H7.
Nie działało tak jakbym tego chciał. Zadzwoniłem do gościa z allegro który mi sprzedał moduł i stwierdził że jak mam A8 D3 to muszę jeszcze podłączyć "plus" po stacyjce.
No i działa już tak jak powinno
Nie działało tak jakbym tego chciał. Zadzwoniłem do gościa z allegro który mi sprzedał moduł i stwierdził że jak mam A8 D3 to muszę jeszcze podłączyć "plus" po stacyjce.
No i działa już tak jak powinno
Moduł może działać bez stałego + tylko na samym + po zapłonie i znikną problemy dot skoków napięcia ale układ nie będzie pamiętał ustawienia mocy na 50%. Domyślnie ma 30% i jeśli ktoś z tego korzysta to lepiej mieć podpięty tylko + po zapłonie bo drl będą działały tylko po zapłonie. Ale ja używam 50% na halogenach przeciwmgielnych bo 30% to za mało i dlatego muszę mieć stałe zasilanie żeby pamiętał mi to ustawienie. Zarazem chcę wyeliminować wpływy skoków napięcia w instalacji które zapalają mi na chwilę drl po zgaszeniu silnika.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
To chyba o różnych wersjach modułu mówimy. Plus po stacyjce daje tylko sterowanie, nim nie zasilisz lamp. W każdym razie niestety przeróbka z przekaźnikiem okazała się *** dać. Jest tak jak przypuszczałem, że układ ma priorytet spadku napięcia, tyle że moja modyfikacja go na chwilę ogłupiała. Są jeszcze dwie opcje: albo D3 które mi się trafiło jest wyjątkowe, albo moduł jest uszkodzony. W momencie podania plusa po stacyjce (w moim odczuciu) powinien być obchodzony obwód wykrywający spadek napięcia a światła powinny świecić ciągle, a tak się nie dzieje. Skończy się pewnie na posłaniu tego na reklamację i wymianie na jakiś tani odpowiednik jedynie zbijający napięcie.Damias pisze:Moduł może działać bez stałego + tylko na samym + po zapłonie i znikną problemy dot skoków napięcia ale układ nie będzie pamiętał ustawienia mocy na 50%.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Skąd brałeś plus po stacyjce?xluqas pisze:Ja kupiłem ten zwykły bez dodatkowych bajerów
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6012853732
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
No i przynajmniej w moim wypadku sprawa się wyjaśniła. Otóż moduł ma jednak priorytet + po stacyjce. Niestety D3 które mi się trafiło posiada przypadłość jakichś szczątkowych prądów w instalacji, a dokładniej po wyłączeniu zapłonu od czasu do czasu na przewodzie zasilanym po stacyjce pojawia się napięcie dochodzące do 2V. Za mało żeby rozpalić kontrolkę (z zasilania której ciągnąłem 12V dla sterowania), a wystarczająco dużo by uruchomić moduł. Po dokładniejszych testach wyszło, że do odpalenia modułu wystarczy napięcie po stacyjce w granicach 1.3V. Za radą producenta przepiąłem obwód wzbudzenia w taki sposób, że przewód samochodu +12V po stacyjce zasila cewkę zwyczajnego przekaźnika zwiernego a jego styki załączają napięcie +12V po stacyjce wysterowujące moduł.
Te przejścia wyjaśniły mi (być może po części) dlaczego samochód, który stoi nieruszany kilkanaście dni potrafi zeżreć spory zapas energii akumulatora. Ale to tak off topic
Te przejścia wyjaśniły mi (być może po części) dlaczego samochód, który stoi nieruszany kilkanaście dni potrafi zeżreć spory zapas energii akumulatora. Ale to tak off topic
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Czegoś nie kumam w tym moim module, gaszę auto, zamykam drzwi a DRL świeci
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Przeczytaj wyżej post Pepka - tak wpięty przekaźnik rozwiązuje ten problem. Miałem to u siebie - "po wyłączeniu zapłonu na przewodzie zasilanym po stacyjce pojawia się napięcie dochodzące do 2V".
Dzwoniłem do gościa od tego modułu i problem opisałem. Może zrobi inną wersję, lub tą poprawi by nie wzbudzać tego modułu tak niskim napięciem. Na razie rozwiązaniem jest sposób opisany powyżej.
Dzwoniłem do gościa od tego modułu i problem opisałem. Może zrobi inną wersję, lub tą poprawi by nie wzbudzać tego modułu tak niskim napięciem. Na razie rozwiązaniem jest sposób opisany powyżej.
Black Cars Matters
Ja podpiąłem w końcu kabelek pod + po zapłonie ale i tak po zgaszeniu auta na światłach mijania na chwile zapalają mi się DRL dopóki nie spadnie napięcie w instalacji mimo ze ten podłączony + znika od razu po zgaszeniu auta. Czyli z tego co zaobserwowałem i przegadałem z producentem + po stacyjce ma taki priorytet ze odpala DRL od razu po zapłonie a nie dopiero jak skoczy napięcie w instalacji ale za to po zniknięciu tego + po zapłonie moduł nadal bada napięcie w instalacji.