części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Alternator - Ładowanie

xluqas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 236
Rejestracja: 28 lis 2014, 19:19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Alternator - Ładowanie

Post autor: xluqas » 09 mar 2017, 18:48

Witam padł mi dziś akumulator, na zgaszonym silniku miernik pokazuje mi około 12V, po odpaleniu silnika miernik pokazuje 12,45V.
Czy tak powinno być ? Wiem że a8 posiada jakiś moduł co steruje napięciem.

Jak sprawdzić ładowanie alternatora?

Chcę wykluczyć czy alternator, akumulator bądź moduł odpowiedni za zarządzanie energią padł.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 09 mar 2017, 19:25

Alternator do wymiany. Powinieneś mieć minimum 13.6V(wartość znamionowa)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

xluqas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 236
Rejestracja: 28 lis 2014, 19:19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: xluqas » 09 mar 2017, 19:48

Jutro rano jeszcze sprawdzę na samym alternatorze ile daje, teraz mierzyłem było 13,2V


Przy alternatorze 13,5V, jutro jeszcze przeczyszcze styki, jak to nie pomoże to out i regeneracja.

hasek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 14 paź 2016, 10:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 09 mar 2017, 23:04

Sprawdź na spokojnie ładowanie bezpośrednio na alternatorze. U mnie po zakupie też padło ako, było włożone jakieś na sztukę. Myślałem, że sporą winę ma rozrusznik, bo stawiał ewidentnie opór. Rozrusznik podszedł do naprawy i znacznie lepiej kręcił silnik. Kupiłem nową baterię Varty i po niecałym tygodniu lekko się zdziwiłem jak na zegarach wyskoczyło info o słabym aku. Sprawdziłem ładowanie na aku i zonk, było chyba ok 12,6V. Pośpieszyłem się i wywaliłem alternator, pomyślałem, że padł mimo, iż tydzień prędzej przy naprawie rozrusznika był sprawdzany. Sprawdzili jeszcze raz i okazał się ok. Wrzuciłem go do auta i rzeczywiście na alternatorze książkowe 14,4V , a z tyłu na ako nadal 12V z groszem. Postanowiłem przyjrzeć się przewodom i połączeniom. Łączenie głównego przewodu masz w małej puszcze przy nogach pasażera. U mnie okazało się, że zakucie jednego oczka jest raczej słabe i na pewno się tam grzało, bo aż soki puściły. Wyciachałem stare oczko, po zakuciu nowego i na padniętym aku ładowanie od razu skoczyło do 13,9V. Nie jest jeszcze idealnie, ale nie założyłem jeszcze nowej baterii, bo ósema stoi od miesiąca w oczekiwaniu, aż fele wrócą z renowacji.


Obrazek Obrazek

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 10 mar 2017, 07:36

drago_o pisze:Alternator do wymiany. Powinieneś mieć minimum 13.6V(wartość znamionowa)
niekoniecznie, najpierw trzeba sprawdzić jeszcze kilka innych rzeczy wyciagniecie

jak akku wyładowany to bedzie ciągnał duży prąd po odpaleniu i spore spadki napięcia
mogą być miałem to samo
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

xluqas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 236
Rejestracja: 28 lis 2014, 19:19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: xluqas » 10 mar 2017, 13:17

Hmmm czegoś nie kumam dziś podpinam miernik pod akumulator a tu ...


Obrazek

A na obudowie alternatora ..


Obrazek





<bezradny>

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 11 mar 2017, 14:27

hasek,
Powiedz w którym miejscu dokładniej jest ta puszka (pod wykładzina czy pod plastikami progu), chciałbym zajrzeć do siebie z ciekawości.

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 11 mar 2017, 18:56

Ja zdemontowalem plastik ten co idzie na prog i odchyliłem dywanik . Następnie musisz odkręcić plastikową osłonke koloru czarnego jest dokrecona na dwie śrubki.

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 11 mar 2017, 20:05

Ok jutro sprawdzę. Dzięki.

xluqas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 236
Rejestracja: 28 lis 2014, 19:19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: xluqas » 11 mar 2017, 21:00

Pczester, a jakie Ty masz problemy ?
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 12 mar 2017, 17:03

Ogólnie nie mam problemów :-) ale wolę zapobiegać niż naprawiać ;-) Ładowanie mam 13,92 na akumulatorze, a po włączeniu wszystkich odbiorników spada do 13.61 Szału nie ma ale niby w granicach tolerancji. Nie sprawdzałem jeszcze jakieś jest na samym alternatorze i zauważyłem że raz na jakiś czas, po długim postoju, jak odpale auto to światła lekko pulsują przez pierwszą minute. Problemów z paleniem nie mam nawet jak auto stoi tydzień, czy jak odpale webasto rano. Ale jak zostawię kluczyk w aucie i np radio włączone to po 15 minutach wyskakuje komunikat by uruchomić silnik. Nie wiem dlaczego tak się dzieje...? Co do tego połączenia, to 3 dni temu byłem na pożarze BMW z 2014r (coś właśnie z instalacji zainicjowało pożar), więc wolę sprawdzić jak wygląda to połączenie :-)

[ Dodano: 2017-03-12, 17:03 ]
Obrazek

Tak to wygląda u mnie. Z tyłu mam na klemach 13,91V a na tym połączeniu ze zdjęcia mam 14,03V. Sprawdzę ile jest jeszcze na alternatorze. I teraz pytanie, czy te straty są za duże, czy w normie?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 13 mar 2017, 12:07

zmierz ładowanie na akku po jeżdzie żeby się podładował

na nowym akku mam >14.3 jak się nażłopie

spadek 0.1V na dwóch połączeniach (to na słupku A i na klemie pirotechnicznej w bagażniku)
to dobry wynik
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 15 mar 2017, 20:54

Po jeździe mam 13,96 na klemach. Co do spadku od połączenia w nogach pasażera do akumulatora to faktycznie 0,1 jest OK. Jutro będę na kanale to sprawdzę ile jest na alternatorze i jaka strata jest wtedy między nim a połączeniem ze zdjęcia.

Macie pomysł jak wymienić ta końcówki z której poszły "soki"? Jak zarobić nową końcówkę na aucie?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 mar 2017, 22:22

mały flex i zaciskarka hydrauliczna ręczna... ale nie wiem czy warto to ruszać...
grzeje się to to bo jest spadek a jak masz niedoładowany akku to idzie
tam powiedzmy tak jak u mnie 100A

0.1V * 100A to jest 10W w postaci ciepła...

jak akku jest doładowany to nic się tam nie przegrzewa, zacznij od wyczyszczenia połączenia
dużo prostsze

kabel plusowy ten krótki od bezpiecznika piro do akku ci się nie grzeje?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 16 mar 2017, 06:28

Nie sprawdzałem żadnych kabli pod kątem grzania się, ale dzisiaj sprawdzę i powiem jak to wygląda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl